Is dit mogelijk (met afwijking) een kleine ijsvogelvlinder?

Gestart door A. van der Meer, september 17, 2015, 17:33:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. van der Meer

Gezien: op 31 augustus 2015 op koninginnenkruid in mijn campingtuin, gelegen aan de buitenrand met bos en akkerland
Plaats: camping de Zuid-Ginkel, Ginkelse heide, Ede
Afwijking: oranje kleurtjes op de bovenzijde aan de onderkant van de vleugels.
Kan iemand mij zeggen wat voor vlinder dit is? Dank!

belle

Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Rayan Majoor

Inderdaad landkaartje. En sowieso is de atalanta kleiner dan de ijsvogelvlinders en hier zie je duidelijk een atalanta die dus groter is dan deze vlinder.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

A. van der Meer

Dank voor de snelle reacties! ik ga dus voor : landkaartje

caliprobola

Citaat van: r.majoor op september 17, 2015, 17:48:50 PM
Inderdaad landkaartje. En sowieso is de atalanta kleiner dan de ijsvogelvlinders en hier zie je duidelijk een atalanta die dus groter is dan deze vlinder.
Atalanta is gemiddeld iets groter dan kleine ijsvogelvlinder, wel niet zo veel groter als op de foto hier...

Rayan Majoor

oh, oke. Heb tot nu toe maar één keer kleine ijsvogelvlinder in het echt gezien toevallig met een atalanta erbij die nét iets kleiner was en andere ijsvogelvlinders zijn volgens mijn boek nog groter dan de kleine. Sorry dan voor de verkeerde uitspraak...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl