Grappige commentaren bij waarnemingen

Gestart door Rein Genuït, september 12, 2015, 18:55:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Schuller

Citaat van: HPM op oktober 18, 2016, 10:19:19 AM
Er zijn meer van dit soort waarnemingen. De juiste plek is bij het project wel bekend.
Maar het is goed dat ze de penningmeester hebben gezien.

Dan blijft het raar dat hij is goed gekeurd, of de admin heeft de locatie even niet gezien...
Edwin Schuller

Rob Koelman

Citaat van: HPM op oktober 18, 2016, 10:19:19 AMEr zijn meer van dit soort waarnemingen. De juiste plek is bij het project wel bekend. Maar het is goed dat ze de penningmeester hebben gezien.

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 18, 2016, 15:23:06 PMDan blijft het raar dat hij is goed gekeurd, of de admin heeft de locatie even niet gezien...

Ook de admins weten ongetwijfeld waarom de waarnemingen op deze locatie zijn 'geparkeerd'. Geen enkele reden dus om de waarnemingen niet goed te keuren...
Met vriendelijke groet, Rob

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HPM

Citaat van: Rob Koelman op oktober 18, 2016, 15:26:21 PM
Citaat van: HPM op oktober 18, 2016, 10:19:19 AMEr zijn meer van dit soort waarnemingen. De juiste plek is bij het project wel bekend. Maar het is goed dat ze de penningmeester hebben gezien.

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 18, 2016, 15:23:06 PMDan blijft het raar dat hij is goed gekeurd, of de admin heeft de locatie even niet gezien...

Ook de admins weten ongetwijfeld waarom de waarnemingen op deze locatie zijn 'geparkeerd'. Geen enkele reden dus om de waarnemingen niet goed te keuren...

Ik vind dat dit soort foute plaatsingen niet zouden moeten mogen, en zou dan ook graag zien dat er voor een andere oplossing wordt gekozen. Dat moet toch niet moeilijk zijn.
Het is wel zo dat het bij deze meldingen gelijk duidelijk is dat ze fout zijn. Hoeveel waarnemingen zouden bewust of onbewust misplaatst zijn, zonder dat dat is te zien?
Herman van der Meer

jva

Het nut ontgaat me ook volledig bij een dergelijke plaatsing, zeker als dit onder de ogen van de admins vaker gebeurt om het even 'te parkeren'. Vervaag het dan of kies voor het grootst mogelijke gebied (bv gemeente) met behoud van de nodige details (ook voor derden). Halsbandparkiet is nu ook niet echt een zeldzaamheid te noemen..
Jelle

OlivierO

http://waarneming.nl/waarneming/view/124586364

viel op door grove snavel en korte gedrongen houding. Ik had deze nog nooit gezien leek qua vorm kop op ijsvogel maar kleuren en grootte totaal anders. Kruin zwart overig grijs/wit. Zat compleet stil in het gras/weiland. 2e persoon ook bekeken opgezocht in handboek vogels van Lars Geijl.

:rolleye:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Edwin Schuller

Edwin Schuller

bert regensburg

Citaat van: Cygnus op oktober 18, 2016, 11:08:03 AM
Geen wonder dat de waarnemer anoniem wil blijven.
Deze melding is ingevoerd met formulier Halsbandparkiet met penning (project Parkiet op Nummer) en wordt gebruikt voor terugmeldingen van parkieten met genummerde halspenning door waarnemers zonder waarneming-nl-account: deze worden steeds anoniem ingevoerd.
Citaat van: HPM op oktober 18, 2016, 10:19:19 AM
Er zijn meer van dit soort waarnemingen. De juiste plek is bij het project wel bekend.
Van de sinds zomer 2014 meer dan 2500 terugmeldingen is ca.1% gelokaliseerd op het Continentaal Plat t.h.v. Texel. De anonieme waarnemer heeft dat niet zelf ingevoerd, het is volgens de projectleider een of andere bug in de software. De juiste plek raakt alleen bij het project bekend als in het commentaar bijv. de unieke naam van straat of park wordt genoemd. Of als de waarnemer zelf het probleem ontdekt en erin slaagt bij een nieuwe poging wel een melding met de juiste locatie te doen. Wijziging van een eenmaal ingevulde melding lukt bij dit type meldingen niet.
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 18, 2016, 15:23:06 PM
Dan blijft het raar dat hij is goed gekeurd, of de admin heeft de locatie even niet gezien...
Ik neem aan dat is goedgekeurd op basis van de foto.
Citaat van: guusp op oktober 18, 2016, 15:29:31 PM
Jawel.
Bedoel je dat er wel een reden is om de waarneming niet goed te keuren?
Of bedoel je dat de admin in dit geval weet waarom de waarneming op de Noordzee is geparkeerd?
Als 40 parkieten in een appelboomgaard in de Betuwe of in een maïsveld in Oost-Nederland zitten, kan ik me voorstellen dat iemand voor 'parkeren' kiest (volgens mij lukt dat alleen bij invoer onder eigen account), maar voor een Beukenboom ligt dat niet voor de hand.
m.vr.gr.
Bert Regensburg

Edwin Schuller

Citaat van: bert regensburg op oktober 21, 2016, 10:19:57 AM
Als 40 parkieten in een appelboomgaard in de Betuwe of in een maïsveld in Oost-Nederland zitten, kan ik me voorstellen dat iemand voor 'parkeren' kiest (volgens mij lukt dat alleen bij invoer onder eigen account), maar voor een Beukenboom ligt dat niet voor de hand.

Dan kan ik het me nog niet echt voorstellen, maar dan nog; waarom niet vervagen of embargo gebruiken?
Edwin Schuller

bert regensburg

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 21, 2016, 10:43:17 AM
Citaat van: bert regensburg op oktober 21, 2016, 10:19:57 AM
Als 40 parkieten in een appelboomgaard in de Betuwe of in een maïsveld in Oost-Nederland zitten, kan ik me voorstellen dat iemand voor 'parkeren' kiest (volgens mij lukt dat alleen bij invoer onder eigen account), maar voor een Beukenboom ligt dat niet voor de hand.

Dan kan ik het me nog niet echt voorstellen, maar dan nog; waarom niet vervagen of embargo gebruiken?
Bij vervagen of embargo gebruiken, kunnen anderen dan de waarnemer de precieze locatie niet zien, bij vervagen hoogstens de provincie, bij slim selecteren; maar een admin kijkt wel mee.
Bij "parkeren op de Noordzee", krijgt ook een admin geen nadere info over de locatie.
Ik heb het twee jaar geleden eens geprobeerd bij de invoer van een door mij nieuw ontdekte parkieten-slaapplaats, maar de admin van het Noordzee-gebied was er snel bij om te melden dat vervagen of embargo de opties waren.
Mijn niet-anonieme melding en alle anonieme meldingen van parkieten op de Noordzee zijn inmiddels afgekeurd en niet meer zichtbaar. Ze zitten nog wel in de database en zijn op het scherm te krijgen als je, voordat is afgekeurd, het ID-nummer van de melding hebt genoteerd. De melding in de Beuken is de enige goedgekeurde uitzondering. Een ander verschil: de gps-coördinaten van deze Beuken-melding verschillen van die van de afgekeurde eerdere anonieme meldingen, die alle identiek waren.
m.vr.gr.
Bert Regensburg

Guus Peterse

Ik bedoel dat als een vogel is ingevoerd op een plek waar die niet gezien is, dat moet worden aangepast. Zo niet, dan lijkt me dat reden om hem af te keuren.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OJGoreng

Met vriendelijke groet, Zainal

Oscar Balm

Op zich een bijzondere waarneming.
Er is 1 exemplaar gespot en daartussen zitten mannetjes en vrouwtjes. Meervoud.
Daar is dus meer fout.  ;D
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

migratorius


gardensafari

Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Henri van Dodeweerd

Deze is ook wel goed te benaderen (of het beeld is heel breed)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

ArjenDrost †

Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 25, 2016, 15:14:38 PM
Deze is ook wel goed te benaderen (of het beeld is heel breed)
Heb je ook op de link geklikt in de 2 berichtjes boven jou??  :rolleye: ;D

Henri van Dodeweerd

Citaat van: ArjenDrost op oktober 25, 2016, 15:20:39 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 25, 2016, 15:14:38 PM
Deze is ook wel goed te benaderen (of het beeld is heel breed)
Heb je ook op de link geklikt in de 2 berichtjes boven jou??  :rolleye: ;D

Nu wel  ;D. Voortaan maar iets eerder doen ;). Maar ja werken en wrn.nl kijken kan niet altijd goed samen gaan  :rolleyes:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

migratorius

Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 25, 2016, 16:08:41 PM
Citaat van: ArjenDrost op oktober 25, 2016, 15:20:39 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 25, 2016, 15:14:38 PM
Deze is ook wel goed te benaderen (of het beeld is heel breed)
Heb je ook op de link geklikt in de 2 berichtjes boven jou??  :rolleye: ;D

Nu wel  ;D. Voortaan maar iets eerder doen ;). Maar ja werken en wrn.nl kijken kan niet altijd goed samen gaan  :rolleyes:
We hebben in elk geval onder gelijkwaardige omstandigheden hetzelfde gevoel voor humor!

JanHein

Henri van Dodeweerd

Citaat van: migratorius op oktober 25, 2016, 16:15:58 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 25, 2016, 16:08:41 PM
Citaat van: ArjenDrost op oktober 25, 2016, 15:20:39 PM
Citaat van: Henri van Dodeweerd op oktober 25, 2016, 15:14:38 PM
Deze is ook wel goed te benaderen (of het beeld is heel breed)
Heb je ook op de link geklikt in de 2 berichtjes boven jou??  :rolleye: ;D

Nu wel  ;D. Voortaan maar iets eerder doen ;). Maar ja werken en wrn.nl kijken kan niet altijd goed samen gaan  :rolleyes:
We hebben in elk geval onder gelijkwaardige omstandigheden hetzelfde gevoel voor humor!

JanHein

:duim:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Dirk van Opheusden

Dirk van Opheusden

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

jeroenverburg

Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 29, 2016, 09:16:52 AM
Citaat van: Rein Genuït op oktober 29, 2016, 09:04:52 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/125927534

Toch knap van Rosa dat ze het zo lang heeft volgehouden  ;D
45 kwartier  :rolleye:
Dan stond hij daar dus al om 03.00 uur ter plaatse met dat arme kind op zijn rug!  :o

jeroenroelofsen

Citaat van: jeroenverburg op oktober 29, 2016, 09:33:27 AM
Citaat van: Jacob Molenaar op oktober 29, 2016, 09:16:52 AM
Citaat van: Rein Genuït op oktober 29, 2016, 09:04:52 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/125927534

Toch knap van Rosa dat ze het zo lang heeft volgehouden  ;D
45 kwartier  :rolleye:
Dan stond hij daar dus al om 03.00 uur ter plaatse met dat arme kind op zijn rug!  :o
Geen wonder dat er maar 1 andere vogelaar was.......
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)


OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.