Hoofdmenu

Ringselven Budel

Gestart door RWester, oktober 30, 2005, 23:31:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

RWester

Afgelopen tijd Ringselven

Raaf met riempjes
Mandarijneend
Nijlgans
Kokardezaagbek met 2 ringen

Ringsnaveleend? (2?)

Mist er iemand wat?

Met hartelijke groet,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Thijs Fijen

Nou nijlgans is in heel brabant erg algemeen op heide's en vennen, mandarijneend is ook wel eens aanwezig. Kokardezaagbek is inderdaad minder algemeen. En die raven die hangen er al een tijdje rond.

Het feit dat er 2 ringsnaveleenden zijn gezien maakt het niet geloofwaardiger dat het wilde zijn. Maar die 2e is maar een dag gezien :S

Thijs
Thijs Fijen

carel

Gisteren is er door meerdere waaronder ikzelf flink gezocht naar de tweede ringsnaveleend zonder enig resultaat.

de raaf is de laatste paar dagen door de tellers op de lozerheide ook maar alleen gezien dus de tweede is momenteel spoorloos
wel een leuk beest
komt zowat uit je hand eten
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

RWester

Zo Carel!

Genomen met een klikklakcamera op 1m afstand?! Mooie foto! Past zo in een boekje 'vogels van hei en bos' :D

Met vriendelijke groet

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


carel

Nee hoor
deze is door de telescoop gemaakt op een 20 meter afstand
ik heb er wel die alleen met de camera gemaakt zijn met de raaf op 1 a 2 meter voor mij maar deze was eigenlijk het beste
kort bij was hij/zij toch behoorlijk op haar hoede
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

laatvlieger

#5
Wegvangen dat beest! Halftamme raven zijn levensgevaarlijk!

(bovendien zetten dat soort beesten de reputatie van wilde raven op het spel)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

RWester

Hoi Wouter,

CiteerHalftamme raven zijn levensgevaarlijk!

Hoezo deze uitspraak? Ervaring? Maar misschien wel weer vangen en terug naar de Tower in Londen brengen <_<

Citeer(bovendien zetten dat soort beesten de reputatie van wilde raven op het spel)

Lijkt me dat mensen redelijk goed onderscheid kunnen maken tussen dit ene ontsnapte beest en de vele uitgezette, bedoel wilde op de Veluwe en inmiddels omstreken.


Met groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


vwg_blauwborst

CiteerGisteren is er door meerdere waaronder ikzelf flink gezocht naar de tweede ringsnaveleend zonder enig resultaat.

de raaf is de laatste paar dagen door de tellers op de lozerheide ook maar alleen gezien dus de tweede is momenteel spoorloos
wel een leuk beest
komt zowat uit je hand eten
Beste.
Nu de raaf waar jij het over hebt op de lozerheide , Nu Dat ligt nog altijd in belgie "Lozerheide" Te Hamont / Lozen.

Maar is  al bekent dat Telpost loozerheide  Gewoon op het gebiet in weert zit Achter de zinkfabriek, Op eigendom Defensie.
Daar staan duidelijk overal de borden Boshoverheide. KM Blok atlas  57-37.
Weert  Boshoverheide  Limburg.


Maar na schijnt doen bepaalde personen zomaar even naam verzinnen.
en zo worden wel dubbel waarnemingen verstrekt.  
Jullie doen maar.

Foto`s van Telpost Loozerheide  06-11-2005  Is gewoon Weert boshoverheide limburg  Atlas KM blok 57-37, Daar is nog maar een raaf die zo tam is als wat.
Met ring en rode gat in de ring.

Dus mensen verstrek gewoon eens eerlijke locatie .
Vr Gr







carel

CiteerDus mensen verstrek gewoon eens eerlijke locatie .

Ik proef uit uw reactie dat u boos bent.
is nergens voor nodig ik ken het gebied helemaal niet het was voor mij de eerste keer dat ik daar aanwezig was.
mij werd vertelt telpost lozerheide en dat heb ik ingevoerd
zal bij mijn waarnemingen het gebied veranderen
mvg Carel
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

jessesven

CiteerWegvangen dat beest! Halftamme raven zijn levensgevaarlijk!

(bovendien zetten dat soort beesten de reputatie van wilde raven op het spel)
Ja, klopt! Er zijn afgelopen weken honderden doden in het gebied gevallen door die raaf. Levensgevaarlijk!!!!!!!!!!

Thijs Fijen

Citeer
CiteerWegvangen dat beest! Halftamme raven zijn levensgevaarlijk!

(bovendien zetten dat soort beesten de reputatie van wilde raven op het spel)
Ja, klopt! Er zijn afgelopen weken honderden doden in het gebied gevallen door die raaf. Levensgevaarlijk!!!!!!!!!!
Is dit serieus bedoeld, of niet??? Weet niet wat je onder doden verstaat, maar het zouden namelijk ook vogels kunnen zijn??

Thijs
Thijs Fijen