Anne Hueber overleden

Gestart door hiskodevries, september 03, 2015, 14:36:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Een groot verlies. Alle nabestaanden en betrokkenen heel veel sterkte.
Juf Anne, heel erg bedankt voor alle hulp.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

wat een naar nieuws zeg. ik ben een paar keer met Anne op pad geweest, en ze belde me soms, en dan hadden we heel lange gesprekken. wat dan vaak naar voren kwam was hoe moeilijk ze het vond dat ze niet meer zo makkelijk op pad kon, en hoe fijn ze het vond dat ze inplaats daarvan zich kon storten op het valideren. zo knap hoe ze zich op die manier heeft ontwikkeld tot een wel erg groot kenner.
Anne, alle respect voor jou, rust zacht
groeten, Ronald van Seijen

timtermaat

Tjonge, schrikken... Ik wist niet dat het opnieuw mis ging met haar. Verdrietig voor iedereen die haar goed kende. Veel sterkte toegewenst!
Ongelofelijk hoeveel werk ze als libellenvalidator verzet heeft. Het zal niet meevallen om haar efficiëntie te evenaren.
Tim Termaat

Marcel_Wasscher

Behalve al het werk dat ze voor waarneming.nl heeft gedaan, heeft ze mij in 2010 en 2011 bijgestaan bij mijn werk aan de Surinaamse libellen. Eerst heeft ze me bijvoorbeeld in oktober/november 2010 in Naturalis geholpen met het meten en administreren van de Surinaamse 'Hangjuffers' Neoneura soorten. Later heeft ze een groot deel van de correspondentie van Dirk Geijskes gescand en als pdf toegankelijk gemaakt. Over dat laatste heeft ze op 12 maart 2011 een lezing gegeven op de NVL dag in Zwolle. Anne ik zal je missen,

Liefs,
Marcel

Bertusvr

Dat is toch nog onverwacht. Ik wist dat ze ziek was, al een tijd, en steeds minder weg kon, maar ik had dit niet aan zien komen. Gepassioneerde, eigenwijze, lieve, libellen Admin Anne we zullen je missen. Maar tijdens het genieten van de libellen zullen we regelmatig even aan je denken.

Wim Bakker

Good goan Anne!

Moge iets van je spirit en enthousiasme blijven rondwaren op waarneming.nl en het forum...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Gerrian

#36
Nooit persoonlijk ontmoet, maar wat heeft Anne me vaak op weg geholpen bij determinatieproblemen, vooral van die lastige blauwe juffers, of gecorrigeerd als ik ernaast zat en gewoonlijk bijzonder snel. Het was me al opgevallen dat de vaart bij het valideren er de laatste tijd wat uit was, maar ik ging er van uit dat de oorzaak hiervan lag in het feit dat validatoren in de zomer liever buiten zijn, dan achter de computer zitten. Deze trieste reden had ik niet vermoed.


Heel veel sterkte gewenst voor haar familie en vrienden.

jvanleeuwen

Citaat van: Wim Bakker op september 04, 2015, 10:29:31 AM

Moge iets van je spirit en enthousiasme blijven rondwaren op waarneming.nl en het forum...

Anne voor ons gekoppeld aan de gevlekte glanslibel. .  in de weeribben kwamen we haar vorig jaar wandelend tegen.
De waarnemingen van die dag uitwisselend vertelde ze waar de flavomaculata vloog en wees ze ons hoe te lopen.
Daar zat hij inderdaad:
http://waarneming.nl/waarneming/view/85276702?_popup=1

een leuke dag mede dankzij Anne.


Hans & Jan

arjan.kop


maaike3773

Schrik hier van! Zal haar missen op waarneming, ze was altijd snel met reageren en wist enorm veel!
Sterkte voor iedereen die haar persoonlijk gekend heeft!

john.2400

Dit is een naar bericht. Heb haar niet persoonlijk gekend maar, miste haar al even op dit forum.
Ook veel opgestoken van haar kennis. Het is een groot verlies zeker voor de libellen liefhebbers
maar nog meer voor de nabestaande, zij alle sterkte met dit verlies.
Anne bedankt.

Arp

Tsjonge, dat is schrikken ...  :'( ... via een opmerking op het adminforum kom ik hier net achter. Hoewel ik dus nooit in de libellenhoek rondwaar is Anne toch een onuitwisbaar begrip voor me, met haar indrukwekkende inzet voor waarneming. Een groot gemis.

Dat ze op de eeuwige jachtvelden ongebreideld van haar libellen mag genieten, nu zonder al dat vele "computerwerk" eromheen ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

marinissen

Een triest bericht.
Ik heb veel van Anne mogen leren als ze waarnemingen corrigeerde of op zeker zette, bedankt Anne!

Familie en vrienden sterkte gewenst.

groet,
Leo

Mark Broeckaert

Een enorm gemis.
Veel sterkte aan familie en vrienden.


Met vriendelijke groet, Mark

Menno

Oei wat een droevig bericht.
Haar passie en inzet voor libellen zullen zeker gemist gaan worden!

Veel sterkte voor de familie en vrienden!
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

Andre321

#45
Ls,
Is er ook iets bekend over de nabestaanden ? Een oudere alleenstaande mycoloog werd de begrafenis geregeld door de buurman die blij verrast werd door belangstellenden uit het hele land die de begrafenis bijwoonden vanwege het werk dat hij de veertig jaar er voor in de veldbiologie verricht had.

Helaas is het al enige tijd geleden dat ik Anne veel en lang gesproken heb..maar is er iemand in staat om een In Memoriam te schrijven ?
Als eerbetoon ?

http://us9.campaign-archive2.com/?u=e64d63bf3840b1e2dd8dd85ff&id=2fb3ea7be3&e=56cda5e854



CiteerLibel vernoemd naar admin

Admins leveren door het delen van hun kennis en ervaring via Waarneming.nl een onmisbare bijdrage aan natuuronderzoek. Libellenadmin Anne Hueber heeft inmiddels 100.000 waarnemingen (zo'n 140.000 foto's) van libellen gevalideerd op Waarneming.nl en voor deze mijlpaal wordt ze op bijzondere wijze geëerd: er wordt een libel naar haar vernoemd, de Metagrion hueberae.
Anne kreeg in 2006 interesse voor libellen. Al in 2009 werd ze actief als libellenadmin op Waarneming.nl. Binnen drie jaar een soortgroep zo goed beheersen is een formidabele prestatie. Anne heeft op Waarneming.nl ook de soortinformatie over libellen opgezet, waarvoor ze altijd op zoek is naar betere foto's. Daarnaast is ze zeer actief op het forum, en beheert ze haar eigen digitale libellengids. Foto: Anne Hueber en Vincent Kalkman op de NVL-dag (© Nick van Wouwen)

De Metagrion hueberae is in 2009 gevangen op de Vogelkop (Papua, Indonesië) door J. Kaize van Kelompok Entomologi Papua. Hij is een student aan de Universiteit van Jayapura die door vrijwilligers van Papua Insect Foundation is opgeleid. Het geslacht Metagrion is endemisch voor Nieuw-Guinea en aangrenzende eilanden en beperkt tot beken en rivieren in tropisch regenwoud. De officiële beschrijving van deze soort zal later dit jaar in een wetenschappelijk tijdschrift worden gepubliceerd. Foto: © Kelompok Entomologi Papua

henkjanvdkolk

Een groot verlies voor waarneming. Veel sterkte aan de naaste familie en nabestaanden!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Bas vd Burg

Jemig, ik krijg hier kippenvel van zeg! Anne, good old Anne. In haar beginjaren (2007 oid) haar local patch De Klip bezoeken, inderdaad met vangnet, potje en gamaschen Johan, en hoe ze dan baalde en boos werd op zichzelf als het mis ging omdat een juffer tussen de rand van deksel en potje bleef zitten), de jaarlijkse tripjes met Hans en Eefje van Stijn naar Limburg, waarbij ze ons haar eerste exemplaren (CD-rom) overhandigde van haar persoonlijke verzameling met foto's. Goede herinneringen aan een zeer kundig persoon. De laatste jaren weinig contact met haar helaas. Anne, goede reis en hopelijk beleef je daarboven veel plezier!
(@Andre123: Anne heeft kinderen en kleinkinderen, werd door haar kleinkinderen ook wel "oma libel" genoemd heeft ze me wel eens verteld)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

dutchway

Ik kende Anne niet persoonlijk. Maar ze heeft me talloze keren geholpen hier bij waarneming.nl om mijn libellen waarnemingen op naam te brengen en te herkennen. Het was een heel fijne samenwerking en ze zal gemist worden hier op het libellen forum.
Ik wens alle direct betrokkene veel sterkte toe.
Groeten van Lia

Andre321

Bedankt. Ik dacht nl dat Anne langdurig getrouwd in Zwitserland gewoond heeft en pas recent teruggekeerd is naar Nederland. Wonen al haar kinderen (en (Zwitserse?? man ??) nu nog in Zwitserland ?

petermeer

Anne heeft een zoon en een dochter en 3 kleinkinderen. Walter en Gaby wonen in Leiderdorp. Ze heeft 9 jaar in Bern gewoond en daarna nog eens 3 jaar in Linz (Oostenrijk). In 1978 is ze gescheiden en vervolgens in 1979 met haar kinderen naar Nederland gekomen. Sindsdien heeft ze in Nederland gewoond.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Violet (en Remco)

Wat een triest bericht...
Veel sterkte voor familie, vrienden en andere mensen die haar lief hadden.

Namens Vlinderwerkgroep- en Libellenwerkgroep IVN Eemland:
We hebben veel gehad aan de snelle reacties en uitleg, dank!

Namens Jelly Lamsma, van Libellenwerkgroep IVN Eemland:
Anne was een heel lieve dame.
In een persoonlijk ontmoeting die ik had samen met Dick Nagelhout en haar op de Libellenstudiedag,vertelde ze dat ze altijd heel zorgvuldig wilde zijn.
Als je iets vroeg legde ze het altijd uitgebreid uit op een positieve en aardige manier.
Ze zei dat ze vond dat we daar recht op hadden.
Een verlies voor Waarneming.nl


Ook persoonlijk hebben we veel aan Anne gehad. Vlinders zijn ons ding, libellen zijn we niet zo goed in... Heel prettig als je dan op een vriendelijke en duidelijke, ter lering zijnde manier verder geholpen wordt.

Rust zacht Anne.
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Wim Gerritsen

Erg triest nieuws zeg, we verliezen hierdoor een bijzonder (libellen)mens. Heb Anne leren kennen als een fijne, enthousiaste persoon kwam haar op onze jaarlijkse NVL dagen altijd wel tegen en dan spraken we ff kort met elkaar. Zo ook op NVL 2014 waar je mij vol trots je zelfgemaakte document (PDF) liet zien waar een prachtig overzicht met de harde kenmerken van de diverse soortgroepen in kleur werden weergegeven. De waterjuffers in het blauw, de pantserjuffers in het groen etc, een schitterend bruikbaar overzicht. Je zei nog: Wim, ik ben er wel even mee bezig geweest maar dan heb je ook wat en dat met een big smile. Dit PDF kun je dan mooi in het veld gebruiken, wat ik regelmatig heb gedaan. Anne heel erg bedankt voor het delen van je enorme kennis, echt Top!

Ik wens de familie, vrienden, Admin team wrn.nl Libellen heel veel sterkte toe met dit grote verlies.

Wim Gerritsen   

Frank van de Putte

Anne was wat mij betreft een boegbeeld van deze website, ze was altijd aanwezig als het om libellen ging.
Het is heel jammer dat daar nu een einde aan is gekomen.

Ik wens de nabestaanden veel sterkte,

Bedankt Anne... voor alles!     

Groetjes,

Frank van de Putte

Maico Weites

Anne was een van de ijverigste admins op de site en heeft ongelooflijk veel werk verzet.
Anne, bedankt en rust zacht.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

nick w

Anne was een heel bijzonder iemand. Nadat ze me in 2009 op weg hielp met winterjuffers kijken (ik had de hausse van twee jaar eerder gemist) heb ik niet alleen veel van haar geleerd maar werden we ook vrienden. Ik mocht al een tijd niets zeggen over haar ziekte, en toen ik zelf eind juli, begin augustus geen contact meer kreeg, vreesde ik het ergste. Het is nog snel gegaan. Ik ga haar missen  :'(

groet,
Nick W

maarten1023

Dat is behoorlijk schrikken zeg! In de vijf jaar dat ik met libellen bezig ben, is zij voor mij een begrip geworden. Eén keer heb ik haar ontmoet in Zwolle. Wat heeft ze een hoop betekent voor waarneming.nl en de libellencommunity! We zullen haar missen!
Iedereen in haar naaste omgeving heel veel sterkte toegewenst.
Groet,

Maarten

Stijn

Bij dit trieste nieuws denk ik gelijk terug aan de mooie tochten die we met Anne in Nederland hebben gemaakt. In onze eigen omgeving (Hertenkamp), maar vooral naar het zuiden om samen te genieten van die aparte en wonderbaarlijke dieren die libellen zijn.

Ze heeft mij en Eefje een boel geleerd over libellen, niet alleen op pad, maar ook tijdens de libellenavonden die we bij ons hielden waar we o.a. een cd kregen met haar foto's van libellen. Het bijzondere vind ik dat ze op zo'n late leeftijd met haar libellenstudie is begonnen en zich zo heeft ontwikkeld. Voorgaande reacties duiden daar ook op. Anne zal ons altijd bij blijven, niet alleen als libellenmentor en aardige vrouw, maar ook zoals ze in het veld liep: met gamaschen, haar petje en beschermende kleding tegen teken. Op deze foto uit juni 2010 zitten we aan de rand van een ven nagenietend van de Speerwaterjuffers die we zojuist hebben gezien.

Rust zacht Anne.
Groeten,

Hans

gerard bredewold

Anne Hueber  overleden wat een verdrietig bericht.
Ze zal zeker gemist worden.
Voor haar familie sterkte toegewenst.

Gerard Bredewold.

petermeer

Vanmiddag samen met Hisko afscheid genomen van Anne namens waarneming.nl. De familie leest mee in dit topic en zij waren onder de indruk van het aantal reacties en over de inhoud daarvan.

De familie bedankt iedereen voor zijn/haar reactie. Het wordt heel erg gewaardeerd!
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).