Anne Hueber overleden

Gestart door hiskodevries, september 03, 2015, 14:36:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Vandaag heeft ons het trieste bericht bereikt dan Anne op 1 september is overleden. Anne was al geruime tijd ziek.

Voor de meeste mensen in dit forumonderdeel was Anne het aanspreekpunt bij determinatieperikelen rondom libellen.

Waarneming.nl heeft veel aan Anne te danken. Het hele idee van soortbeschrijvingen, soortoverzichten met foto`s komt van Anne, die deze overzichten ook voor het merendeel zelf gevuld heeft.

In de ruim 6 jaar dat Anne admin is geweest, heeft ze meer dan 100.000 waarnemingen gevalideerd. Daarvoor zijn we haar veel dank verschuldigd.

Naar Anne is ook een Libel vernoemt Metagrion hueberae (http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=311054.msg1764124#msg1764124).

Gelegenheid tot afscheid nemen kan op 6 september van 16:00-16:45. Uitvaart zorgcentrum Leiden (Lange Mare 69).
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Weia

Die libel is naar haar genoemd omdat ze weldra de 100.000 validaties zou passeren. De teller staat nu op 118.715, er zal er nooit meer eentje bijkomen.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Es en Faz

We hadden al een vermoeden dat Anne niet zomaar zo lang "vakantie" had.... Anne heeft ons allemaal hier op Waarneming veel geleerd, gemotiveerd en bijgestaan, daar zijn wij haar eeuwig dankbaar voor!
De hoop dat ze toch zou herstellen was groot maar het heeft niet mogen helpen, de laatste keer dat we Anne zagen was op de NVL dag en hebben we nog heel kort met elkaar kunnen praten.
We zullen haar enorm missen, niet alleen als Admin maar ook als persoonlijkheid...

Rust zacht lieve Anne, het gemis zal groot zijn.... Wij wensen familie, vrienden en kennissen heel veel sterkte.
Groetjes Es & Faz
Onze webstek: http://www.macromia.nl
Heidelibellen Determinatie Sleutel: http://macromia.nl/Info-contacts-links/determinatie.html

marliehuskens

Ook ik heb Anne leren kennen als een heel lief mens, ik wens de Familie en kennissen dan ook heel veel sterkte om dit zware  verlies te kunnen dragen.
Marlie Huskens.

bas waanders

Hier schrik je toch van .......... het klinkt gek , maar Anne was er altijd weer als ik in de knoop zat mbt libellen , soms gaf ze niet direct antwoord maar liet ook de grijze massa bij mij werken dmv hints . Met haar kennis een bijna onmisbaar iemand voor deze site . Ik wens de familie héél veel sterkte met dit gemis .

Platbuik

Jeetje, Anne :'(
We zullen haar missen, en wensen de familie sterkte toe.
Sonja van Dijk & Lex van Leur.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Nella

Dit is even schrikken...
Zeer spijtig!

Heel veel sterkte voor de familie!
Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Vincent Hart

Fijn met je samengewerkt, Anne, we gaan je missen!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

petermeer

Kreeg vanmiddag de rouwkaart binnen. Je weet dat ze heel ziek is en in een hospice verblijft, maar toch triest nieuws.

Gelukkig heb ik de herinneringen van de vele keren dat we samen in het veld waren en ik mocht putten uit de kennis die Anne had. Met het overlijden van Anne verlies ik mijn mentor op libellengebied en een goede vriendin. Anne, ik zal je missen!

Uiteraard wens ik de familie heel veel kracht en sterkte toe met dit verlies.

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

driekske1

Dit is schrikken...

Sterkte gewenst aan familie, vrienden en kennissen.

Henk

WJ

Tjonge dit nieuws komt hard aan! Inderdaad sterkte voor familie en vrienden.
Anne was vaak fantastisch met het valideren van libellenfoto's.
Ik heb respect voor haar. Rust zacht.
Groeten,
Wouter

Jacob Molenaar

Schrikken! Ik heb haar nooit persoonlijk gekend maar haar bijdragen hier op het forum zijn ongekend geweest (voor mij)!
Sterkte aan iedereen, vooral voor de familie!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankneijts

Ik dacht al, waar blijft ze toch ...?
Goede reis Anne & heel veel sterkte voor je familie en vrienden!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ted van der Knaap

Lees net via een ander draadje dat Anne Hueber is overleden. Kreeg er kippenvel van en ik ken haar (fysiek) niet eens!

De mens achter de Admin ken je vaak niet (wist niet dat ze ernstig ziek was!)

Ontzettend veel werk heeft ze o.a. in het valideren gestoken. Soms had ik net op verzend gedrukt en 10 sec. later al commentaar "die is weer fout!"
Ze zal zeer gemist worden. Sterkte aan allen met wie ze verbonden was.

Hierboven zijn ze een geweldige libellencrack rijker....
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Douwe van der Ploeg

Een groot verlies. Sterkte aan alle nabestaanden.
Douwe van der Ploeg

ewoudploeg

Tsjee zeg! Schrikken. Het is fijn Anne te hebben gekend. Mooi mens en erg belangrijk voor onze admingroep. Alle sterkte aan de nabestaanden.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

JohanvantBosch

Ik voelde het al een beetje aankomen toen Anne zich zo lang niet op t forum vertoonde, maar toch is t schrikken.

Ik ken Anne sinds ze net begon met libellen kijken en voor de zekerheid nog met een netje rondliep (dat later uit den boze was). En natuurlijk haar gamashen, die tot haar vaste uitrusting behoorden. Samen zagen we haar eerste Vuurlibel in ee van 'haar gebiedjes', zoaks ze het zelf noemde. Dat waren De Hertenkamp, De Klip en later Winning 3, in de duinen bij Wassenaar. Ze was ontzettend enthousiast, fanatiek en heel vasthoudend en leergierig aks t over libellen ging. Aan computers moest ze nog behoorlijk wennen. Het enthousiasme sloeg zo toe dat ze heel graag admin bij waarneming.nl wilde worden.

Door dat enthousiasme en haar leergierigheid heeft ze zich snel ontwikkeld tot een kenner. En ondertussen heeft ze als admin vele jaren haar kennis en enthousiasme kunnen delen en veel  mensen kunnen helpen. Ze heeft enorm veel werk verzet voor waarneming.nl en daar volgens mij zelf ook veel plezier aan beleefd.

We gaan een grote enthousiasteling missen. Ook ik wens je een goede reis, Anne!


jeroenverburg

Wat een triest bericht. Ik kende haar alleen van het forum, ik had veel respect voor haar kennis en gedrevenheid. Al haar naasten veel sterkte gewenst!

vincentkalkman

Het was me opgevallen dat de validatie stagneerde maar ik hoopte dat dat door een vakantie kwam. Na de libellenstudiedag van vorig jaar is ze met mij mee naar huis gereden en onderweg vertelde ze hoe vervelend het was dat ze weinig energie had om zelf naar buiten te gaan. Ik kreeg toen het idee dat ze hoopte dat dat dit seizoen beter zou zijn, maar misschien was dat wel tegen beter weten in. Er is vermoedelijk geen andere groep waar een validator zo veel en zo trouw werk heeft verzet en haar werkzaamheden zijn een van de redenen waarom libellen zo groot zijn geworden op Waarneming.nl.

Een triest einde van het libellenseizoen 2015.
Vincent Kalkman - Naturalis Biodiversity Center
Postbus 9517, 2300 RA Leiden
Bezoekadres: Darwinweg 2, Leiden, Tel.: 06 45662151

AvanderHeijden

Dat is triest nieuws, ik had er geen idee van dat Anne ziek was. Haar ongelofelijke inzet zat gemist worden.

Martin Borsboom

Echt rot nieuws dit, ik had ook al zo'n beroerd idee, Anne al zolang niet actief....

Ik had het nogal eens aan de stok met haar, super eigenwijs, maar een lief mens en met zoveel energie voor waarneming.nl
Die passie voor libellen van Anne, die zit er ook bij mij in , dat blijft hangen. Daar ben ik haar dankbaar voor.
En er staat een mooi soortenoverzicht, daar kunnen we mee verder mee.
Ik wens alle dierbaren van Anne sterkte bij dit verlies.


Groet, Martin

annelies vriens

We misten haar bijdrage al een tijdje, immers ze was er altijd.
Dat we nu nooit meer van haar zullen horen, is een intens trieste boodschap.
Kleine troost is dat ze de fraaie Libellen-link heeft nagelaten....
Mijn gedachten gaan uit naar haar familie en vrienden.
Annelies Vriens





grunsven

Erg triest nieuws. Er zijn weinig mensen die zich zo inzetten. Ze zal zaker gemist worden, als admin maar vooral als persoon.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Andre321

#23
Ik kwam Anne Hueber voor het eerst tegen op een KNNV LIW kampje in, denk ik, 2006 in Nijmegen. Ze wilde toen met libellen beginnen. Helaas was dat KNNV kamp een erg slechte start. Het was regenachtig en winderig weer..en misschien 2 soorten juffers gezien dat weekend. Een echt dieptepunt.
Ze heeft zich daardoor niet laten ontmoedigen en heeft het heel erg ver gebracht. Dat had ik toen zeker niet verwacht. ..en bij dat slechte weer was ik ook niet zo libellen minded..veel tijd kwijt en weinig vinden. Het weer was beter geschikt om te botaniseren. Ze bleef toen al aanhouden vragen stellen over libellen, teleurgesteld dat niet alleen binnen haar KNNV afdeling, maar toen ook binnen de KNNV LIW weinig libellenkennis aanwezig was.

Een slechter begin was niet denkbaar.
Ze was dat KNNV LIW weekend al een volhouder en leergierige doorzetter..en dat is ze nog lang gebleven waarbij ik haar af en toe tegen kwam op NVL  en 1000-soortendagen. Opmerkelijk dat  Anne, toch niet meer de jongste, alles zo snel oppakte en al snel kennis kon delen en anderen kon helpen. Waarneming.nl is daar zeker een groot platform voor geweest..en samen met Anne is waarneming.nl ook groot geworden. Laatst zag ik dat wrn.nl 20.000 waarnemingen had in een dag..en in de tijd dat ik Anne ontmoette was dat de bijna een half jaar aan waarnemingen. Waarneming.nl, de libellen op wrn.nl en de kennis van Anne zijn gezamenlijk tot grote nationale en internationale hoogte geklommen.
Een van de laatste keren dat ik Anne zag was tijdens de 1000soortendag in Meijendel (2013??) en de gezondheid was toen al minder. Nu is en was Anne de jongste niet meer en heb ik daar niet zoveel aandacht aangegeven. Het was die dag tenslotte mooi weer, de barbecue kwam er aan en er waren allerlei leuke excursies die dag met allerlei mensen van diverse pluimage.
Aan de kennis van de verspeiding van libellen in de 21ste eeuw heeft  Anne veel bijgedragen.


http://us9.campaign-archive2.com/?u=e64d63bf3840b1e2dd8dd85ff&id=2fb3ea7be3&e=56cda5e854

Citeer

Admins leveren door het delen van hun kennis en ervaring via Waarneming.nl een onmisbare bijdrage aan natuuronderzoek. Libellenadmin Anne Hueber heeft inmiddels 100.000 waarnemingen (zo'n 140.000 foto's) van libellen gevalideerd op Waarneming.nl en voor deze mijlpaal wordt ze op bijzondere wijze geëerd: er wordt een libel naar haar vernoemd, de Metagrion hueberae.
Anne kreeg in 2006 interesse voor libellen. Al in 2009 werd ze actief als libellenadmin op Waarneming.nl. Binnen drie jaar een soortgroep zo goed beheersen is een formidabele prestatie. Anne heeft op Waarneming.nl ook de soortinformatie over libellen opgezet, waarvoor ze altijd op zoek is naar betere foto's. Daarnaast is ze zeer actief op het forum, en beheert ze haar eigen digitale libellengids. Foto: Anne Hueber en Vincent Kalkman op de NVL-dag (© Nick van Wouwen)
https://www.knnv.nl/sites/www.knnv.nl/files/veelpoot%2018.2%20%28december%202007%29%20.pdf

Maaswitje

Wat een verdrietig bericht is dit. Zo'n lieve vrouw die altijd voor je klaar stond.
Ik zal je missen!
André den Ouden
Met vriendelijke groet,
André den Ouden

Margreet Kwh

Een droevig bericht dat Anne Hueber is overleden.
Wat een enthousiaste admin en ambassadeur voor de libellen was ze.
Ik wens haar familie en vrienden, maar ook het team van waarneming.nl veel sterkte.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

JohnvR

Ik heb Anne twee keer een weekend meegemaakt, in 2007 toen we allebei net met libellen begonnen op de libellenexcursie van Frans en Marja Koning in de Meinweg en omstreken en een paar jaar geleden op de 1000-soortendag waar ze toen vertelde over haar ziekte. Opmerkelijk toch hoe je als natuurliefhebbers in zo'n korte periode toch een band kunt opbouwen. Ik heb veel respect voor haar doorzettingsvermogen en vasthoudendheid en vind het erg verdrietig voor haar dat ze de strijd toch heeft verloren, waar ze nog zo graag door wou.

Weia

Het was niets voor Anne om zonder bericht ineens niet meer te valideren. Dus toen dat begin augustus gebeurde had ik direct visioenen van iets acuut ernstigs, maar ik bedacht wel allerlei scenario's die niet ernstig waren. Die scenario's bleken niet te kloppen, zij heeft zelf Hisko op de hoogte gesteld dat het af zou lopen. Toen was het wachten op een berichtje zoals bovenaan dit forumtopic, ik heb veel vaker dan anders even op waarneming.nl gekeken...
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

petermeer

Anne schaamde zich beetje voor haar ziekte en/of was te trots om te onder ogen te zien. Nadat ze het aan Hisko en mij verteld had, heeft ze ook uitdrukkelijk kenbaar gemaakt dat we het aan niemand mochten doorvertellen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Eric Roeland

Dit komt onverwacht, en toch ook niet.
De lange radiostilte op waarneming.nl mbt tot libellen was ook mij al opgevallen.


Ik heb in de 5 jaar dat ik met libellen bezig ben heel veel geleerd van Anne, en ben hier heel dankbaar voor.


Een goede reis Anne.
met vriendelijke groet, Eric Roeland