Afgekeurd Wieltje? Welke soort dan?

Gestart door kasper49, augustus 30, 2015, 11:40:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

kasper49

Deze waarneming is afgekeurd maar er is verder geen commentaar bij gezet door de admins.
Nu kan ik niet vinden hoe ik een commentaar bij mijn eigen waarneming kan zetten vandaar dat ik hier even vraag of iemand kan bevestigen welke soort het wel zou moeten zijn? Of dat de admin die de betreffende waarneming heeft afgekeurd even een commentaar kan geven zodat ik een aanpassing kan doen.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/105850752
Wieltje - Marasmius rotula gezien op 2015-08-29 Boxtel - Venrode
Foto's:






Bij voorbaat dank Kasper

wimperzwam

Probeer eens uit te zoeken wat een "collarium" is. Jouw vondst bezit dit niet. Vergelijk met Marasmielles vaillantii (Halmruitertje).

Mvgr.,
Henk Huijser.

kasper49

Dat is inderdaad een goed kenmerk! Bedankt voor de aanvullende informatie.
In de paddenstoelengids staat dit kenmerk ook, maar te snel een conclusie getrokken.

Bedankt voor deze waardevolle aanvulling.

Wel raar dat de admin de waarneming afkeurt en geen commentaar geeft over wat er mis is met de waarneming zoals gebruikelijk.

Vriendelijke groet,

Kasper

Melchior van Tweel

Citaat van: kasper49 op augustus 30, 2015, 13:52:59 PM

Wel raar dat de admin de waarneming afkeurt en geen commentaar geeft over wat er mis is met de waarneming zoals gebruikelijk.

Is inderdaad niet de bedoeling.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

grietaf

Citaat van: kasper49 op augustus 30, 2015, 13:52:59 PM
Wel raar dat de admin de waarneming afkeurt en geen commentaar geeft over wat er mis is met de waarneming zoals gebruikelijk.
Ik snap niet zo goed waarom je daar zo'n punt van maakt.
Via het forum krijg je de gewenste informatie én kunnen ook anderen er van leren. Prima toch?
Grieta.

Douwe van der Ploeg

Moet je natuurlijk wel doorhebben dat je waarneming op niet goedgekeurd wordt gezet.. Als je dat niet opvalt leert niemand er wat van, én kost het een mogelijk te corrigeren waarneming.
Douwe van der Ploeg

grietaf

Kasper had dat in ieder geval wel door zoals blijkt uit de eerste zin van zijn bericht.
Grieta.

kasper49

Ik heb er zelf geen probleem mee om mijn waarneming op het forum te zetten als deze wordt afgekeurd maar het viel me gewoon op.
Daarnaast voel ik me dan wel bezwaard om het toch maar op het forum te plaatsen omdat er al zo veel waarnemingen op het forum geplaatst worden. Zeker nu het paddenstoelenseizoen is begonnen. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Zeker in dit geval omdat als ik beter had gekeken in mijn paddenstoelengids dan had ik kunnen zien dat ik de soort een foute determinatie gaf.

Laat het wel duidelijk zijn dat ik met mijn bericht geen admins wil aanvallen, ik was alleen benieuwd hoe het nu in elkaar zat. Maar misschien heb ik me wat ongelukkig verwoord.

Vriendelijke groet,

Kasper