onbekende trekroep

Gestart door aatschaftenaar, september 08, 2015, 19:10:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

aatschaftenaar


Alexander Devos


OlivierO

Citaat van: Alexander Devos op september 08, 2015, 20:20:16 PM
Ik hoor niets op de opname

Ik ook niet. Maar misschien wil Aat dat zeggen, dat hij graag de stilte hoort?  O0
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

maartenwielstra

Kom jongens luister dan eens! Gaaf geluid, onwijs monotoon. Heb gelijk gekscherend pale-legged leaf warbler gezocht, maar dat lijkt er toch niet op ;).

aatschaftenaar

#4
Ik houd inderdaad van stilte grappenmakers maar op deze opname staat 2x een vrij hoog subtiel geluidje tsjirip of zo. Met koptelefoon in ieder geval wel te horen. Zie ook sonogram.

HPM

Ik hoor twee duidelijke roepjes
Herman van der Meer

maartenwielstra


maartenwielstra

Ook op sonagram niet onaardig qua overeenkomst met NoNa zie ik, al vind ik het wel een erg clean roepje. Een jong beest zou toch wel wat meer 'plastic' klinken en wellicht ook niet in trekvlucht roepen (?). Wel spannend hoor, ik moest echt afknijpen op het toilet toen ik op mijn telefoontje een ingeving kreeg! Dan zijn mijn vingers ineens veel te dik voor de toetsen ;). Hier moet toch uit te komen zijn...Je denkt in de richting van calidris in eerste instantie, maar waarom niet een of andere gorsachtige...

aatschaftenaar

Bedankt Maarten, ik heb wat nona's beluisterd en hoor de overeenkomst toch niet zo duidelijk. Magnus is ook verder gaan puzzelen en gaat nu uit van juveniele dwergstern!

maartenwielstra

Ik begreep het al van Magnus. Lijkt me ook niet onaardig op die plek in de nacht! Ik heb eerlijk gezegd niet de moeite genomen om de Nona echt goed te vergelijken, was meer een impulsieve snelle vergelijking (maar zou ook wel erg debiel zijn als het echt zo was).