Hoofdmenu

muis

Gestart door corten hub, augustus 18, 2007, 22:12:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

corten hub

is er a.d.h.v. deze foto een determinatie (aardmuis? ) mogelijk

Jeroen Nagtegaal

Ik moet direct denken aan ondergrondse woelmuis, Dus heb je meer foto's?
Van het gehele beest en de onderkant van de poot?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

corten hub

foto 2

corten hub

staartje..

corten hub

achterpoot

Jeroen Nagtegaal

Bedankt, mijn vermoedens worden wel sterker, alleen kan ik op de foto van de poot iet zien wat ik wil zien, mischien he je het beest nog, maar ik zou graag een foto zien als deze,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

corten hub

foto achterpootje..of dit duidelijk genoeg is??

Jeroen Nagtegaal

Ik kan het niet goed genoeg zien helaas, Mischien kun je de eeltknobbels tellen, Op de foto van mij staan er 5, kun je de poot vergelijken en kijken of het er 5 of 6 zijn,? let op de 6e eelt knobbel is heel klein,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

mlahaye

#8
Beste Hub,

De verdenking van een ondergrondse woelmuis is erg groot, dat ben ik met Jeroen eens. Als je het dier hebt bewaard zou ik graag de kaakjes in de schedel bestuderen. Op basis daarvan is een sluitende determinatie mogelijk.

Op basis van de huidige foto's denk ik eerder aan ondergrondse woelmuis dan aan aardmuis. Waar heb je het dier gevonden en onder welke omstandigheden?

Met vriendelijke groeten,
Maurice La Haye
admin zoogdieren

corten hub

Dag Maurice.Muis lag,enigszins geplet, op fietspad langs dieper gelegen, nogal vochtige  populierenaanplant.(ook veel naaktslakken op fietspad,regelmatig lederloopkever,stinkend kortschild en in deze periode dagelijks reuzengoudhaan, en van genoemde soorten uiteraard ook verkeersslachtoffers))Dag na vondst lag een eendere muis totaal geplet op dit pad.De schedel van het eerste dier kan ik opsturen,maar dat heeft nog een weekje nodig...Sturen naar...? Volgens de tot nu toe verzamelde gegevens voor de nieuwe zoogdieratlas van Limburg komen beide mogelijke soorten ( aardmuis, ondergrondse woelmuis)  hier ter plaatse, Midden-Limburg,Susteren, wel meer voor. Groetend,Hub.

mlahaye

#10
Hallo Hub,

Ik heb de kaakjes bekeken: ondergrondse woelmuis! Mooie vondst en het bevestigd de vermoedens van de foto. De kaakjes waren overigens 'erg schoon' voor een kadaver. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En wat nu te doen met de kaakjes. Wil je ze terug of zal ik ze naar Naturalis of Natuurmuseum Maastricht sturen (uiteraard met jouw gegevens)? Met beide musea heb ik contact, dus het is mij om het even.

Vriendelijke groeten,
Maurice La Haye
admin zoogdieren

corten hub

Dag Maurice.In een potje bij de composthoop gaat het met een klein kadavertje echt wel heel snel, plus beetje weken,beetje pulken...Vondst 16-8,opgestuurd 25-8.Handel met de kaakjes naar eigen goeddunken. Bedankt voor de determinatie. Groetend,Hub.