Is er een dokter in de zaal ?

Gestart door bas waanders, augustus 24, 2015, 20:26:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

bas waanders

Ik loop nu ook al enkele jaartjes rond natuurlijk , en macro's zijn toch mijn hobby . Nu had ik laatst eens een teek opgelopen , na 5 jaar , dus voor mij een uitzondering . Nu word ik wel eens vaker belaagd door vanalles , waar ik normaliter nooit last van heb , maar hier heb ik toch vraagtekens bij , ik kon het niet verklaren .
Op mijn been een plek dat een dag of drie irritant jeukte , dus net zoals bij de teek maar eens een macrofoto gemaakt van mezelf :-) Niet dat ik zo'n fotomodel ben hoor , en ik heb mezelf ook niet als specimen ingevoerd op deze site  ;D
Maar serieus : wat zou dit kunnen zijn ? Ik ga uit van een beet , op mijn enkel :

OlivierO

Is het niet in je opgekomen om naar een dokter te gaan?  :huh:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

bas waanders

Die zijn hier toch online ????? Of zit ik verkeerd ?  :-\ Maar eerlijk gezegd zou ik mezelf wel erg wattig vinden als ik hiervoor naar een dokter zou gaan :p    m.vr.gr. Bas

Rob S

Door de berenklauw / pastinaak of iets dergelijks gelopen? Daar heb ik dit jaar ook een zeer slecht genezend plekje van gehad.
Groeten

Rob Schaareman

bas waanders

Geen berenklauwen , die staan daar niet , en een pastinaak vind ik bijna onvoorstelbaar ..... ik dacht eerder aan de één of ander steekbeestje :p

Rob S

Ik had laatst een leuke van een kriebelmug lijkt er ook wel een beetje op. Is bijna twee weken geleden en nog niet helemaal weggetrokken. Maar goed dat ik geen evenhoevige ben.
Groeten

Rob Schaareman

Frank van de Putte

Ik heb zelf vaak tekenbeten gehad maar nooit jeuk of wondvocht van tekenbeten, maar dat kan per persoon verschillen volgens mij.

Maar ik denk dat dit niet het juiste forum is voor een medische diagnose, ik zou wel dat plekje in de gaten houden of het geen erythema migrans wordt (soort grote rode ring) want dan moet je zeker naar de dokter!!

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

dutchway

Misschien een daas? Sommige mensen kunnen daar flink last van krijgen.
Maar meestal voel je de beet wel. Wondje blijft vaak nog een tijdje na bloeden.
Groeten van Lia

bas waanders

Ik denk zelf idd een tekenbeet , maar misschien door krabben heeft die weer losgelaten . Ik zal het zeker in de gaten houden ,de klachten zijn inmiddels allang weer over . Op rode ringen ben ik sowieso alert . Dank jullie voor de reacties :-)   m.vr.gr. Bas

Dirk van Opheusden

Omdat ik meen dat een tekenbeet één gaatje geeft heb ik wat zitten googelen. Een iets oudere naamgenoot van me heeft een paar jaar geleden een vraag over een beet met twee gaatjes op dit forum gezet: https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/4621/Welk-binnenlands-insect-zorgt-voor-een-beet-van-2-steekgaatjes-kort-bij-mekaar
Dirk van Opheusden


bas waanders

Hey Dirk , wat leuk ! Dát is nu leuk van dit forum , vroeg of laat komt er wel iemand die het wel weet :-) Ik had nooit in die richting gedacht , teken , muggen ..... maar spinnen ? Maar dat kan natuurlijk heel goed , het zat onderaan mijn kuit , hoewel ik altijd lange broeken aan heb tijdens het fotograferen . Die kans is dus wel groot . Leuk om te weten , dank je :-)  :duim: m.vr.gr. Bas

Douwe van der Ploeg

Ontstoken puistje? Braam? Scherp grassprietje?

Volgens mij is speculeren over dit soort zaken zinloos, en krijgen insecten/spinachtigen veel vaker de "schuld" dan ze verdienen..
Douwe van der Ploeg

bas waanders

Wat heet schuld geven , een Daas kan je bijten , een bij of wesp steken en teken lusten je ook wel rauw . Ik was niet van zins paniek te zaaien , het is allemaal relatief onschuldig , maar ik vroeg het me gewoon af , meer niet . Ik zal er niet minder voor door het gras lopen :-)
m.vr.gr. Bas

SlechtValk

Spin lijkt me helemaal geen gekke conclusie...
Vergeet niet in te voeren als sporen van spin onbekend :P en voeg een foto met lineaal of millimeterpapier toe... dan kunnen de genieen aan de hand van de afstand vast en zeker de soort, het geslacht, de tijd van de dag en het weer afleiden :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

bas waanders

Het plekje is inmiddels allang weg , zal ik de volgende keer doen  ;D  Ik vond het deze keer gewoon even interessant om uit te vogelen wat het was , het was onschuldig maar wel irritant , vandaar :-)

DuDe

Citaat van: bas waanders op augustus 24, 2015, 21:26:23 PM
Die zijn hier toch online ????? Of zit ik verkeerd ?  :-\ Maar eerlijk gezegd zou ik mezelf wel erg wattig vinden als ik hiervoor naar een dokter zou gaan :p    m.vr.gr. Bas
Je bent ook een watje als je bang bent dat andere mensen je een watje vinden  ;)
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)