Sabelsprinkhaan

Gestart door woutje, oktober 29, 2005, 23:58:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

woutje

:( Hoi , hoi,
Ik zou graag willen weten of jullie mij kunnen vertellen wat dit kan zijn. Een vrouwtje van de sabelsprinkhaan sprong op mijn hoofd . Ik heb hem er netjes afgehaald en haar gefotografeerd met een grote donkergroene bal aan haar neus of bek . Ik heb er foto's van maar weet helaas niet { meer } hoe ik hem in kan voegen. Wie helpt mij daar mee ? Misschien weten jullie het zo ook wel , maar als ik mijn foto's weer kan invoegen zou dat wel makkelijker zijn natuurlijk ! Mijn mail adres is woutje@krulikovsky.com
Vast hartelijk dank. ;)
Woutje.
http://www.krulikovsky.com/

Robert Heemskerk

#1
dag Woutje,

Volgens mij is het een vrouwtje Struiksprinkhaan.
Afgelopen week zag ik er een aantal in Duin en Kruidberg

Daar heb ik ook een foto van;
http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=23250


Wat dat nou voor een groene bal is?, weet ik niet.., misschien had ie last van zijn maag.


p.s.
Als je de volgende keer zo'n insectenvraag hebt, dan kun je die het beste stellen onder het kopje (rubriekje) Insecten. Nu heb je de vraag gesteld in het Waarneming.nl-forum.

groet, robert heemskerk :P

marcel123

Sprinkhanen gaan vaak kotsen als je ze vangt. Dat de kleur groen is heeft denk ik te maken met het eten: dat is ook groen.

Heb inderdaad dit item verplaatst naar insecten.

woutje

Citeerdag Woutje,

Volgens mij is het een vrouwtje Struiksprinkhaan.
Afgelopen week zag ik er een aantal in Duin en Kruidberg

Daar heb ik ook een foto van;
http://www.waarneming.nl/foto_details.php?id=23250


Wat dat nou voor een groene bal is?, weet ik niet.., misschien had ie last van zijn maag.


p.s.
Als je de volgende keer zo'n insectenvraag hebt, dan kun je die het beste stellen onder het kopje (rubriekje) Insecten. Nu heb je de vraag gesteld in het Waarneming.nl-forum.

groet, robert heemskerk :P
Bedankt Robert,
Als ik naar jouw foto kijk , is het inderdaad de struiksprinkhaan !
Omdat het mij niet lukte het woord sprinkhaan te vinden bij de Insecten , heb ik het maar bij waarnemingen gevraagt , het goed inloggen vind ik nog steeds moeilijk . Ik kom maar zo nu en dan om de hoek kijken door gebrek aan tijd  :(
In elk geval bedankt voor je reactie,
Groetjes Woutje. :rolleyes:  

woutje

CiteerSprinkhanen gaan vaak kotsen als je ze vangt. Dat de kleur groen is heeft denk ik te maken met het eten: dat is ook groen.

Heb inderdaad dit item verplaatst naar insecten.
Hoi Marcel,
Bedankt voor jet verplaatsen van dit item ! Het zou best kots kunnen zijn , want wat hij eet is ook groen........arm beest ! Hij heeft er trouwens niets mee geleden. Want.......ik had hem op een andere plek in de tuin gezet , na een half uur ging ik eens kijken hoe het met hem was. Hij was naar een andere plek gesprongen en toen ik hem mijn vinger voor hield , klom hij er dapper op , leuk hé ? :)
Fijne zondag en voor jou en Robert de foto van dezelfde sprinkhaan op mijn vinger !
Groetjes Woutje. :D  

woutje

Citeer
CiteerSprinkhanen gaan vaak kotsen als je ze vangt. Dat de kleur groen is heeft denk ik te maken met het eten: dat is ook groen.

Heb inderdaad dit item verplaatst naar insecten.
Hoi Marcel,
Bedankt voor jet verplaatsen van dit item ! Het zou best kots kunnen zijn , want wat hij eet is ook groen........arm beest ! Hij heeft er trouwens niets mee geleden. Want.......ik had hem op een andere plek in de tuin gezet , na een half uur ging ik eens kijken hoe het met hem was. Hij was naar een andere plek gesprongen en toen ik hem mijn vinger voor hield , klom hij er dapper op , leuk hé ? :)
Fijne zondag en voor jou en Robert de foto van dezelfde sprinkhaan op mijn vinger !
Groetjes Woutje. :D
De foto is niet mee gekomen  :( , hier nog maar eens !
Groeten van Woutje.

marcel123

Citeerna een half uur ging ik eens kijken hoe het met haar was. Zij was naar een andere plek gesprongen en toen ik haar mijn vinger voor hield , klom zij er dapper op , leuk hé ?
Ja erg leuk. Maar wel aardig zijn tegen sprinkhanen, want de allergrootste sprinkhanen (een andere soort dan deze)  van Nederland kunnen hard bijten.

woutje

Citeer
Citeerna een half uur ging ik eens kijken hoe het met haar was. Zij was naar een andere plek gesprongen en toen ik haar mijn vinger voor hield , klom zij er dapper op , leuk hé ?
Ja erg leuk. Maar wel aardig zijn tegen sprinkhanen, want de allergrootste sprinkhanen (een andere soort dan deze)  van Nederland kunnen hard bijten.
Weet ik hoor , maar die knijpen meer. Ze komen niet door de mensenhuid heen , volgens mij ^_^ Misschien de tropische soorten wel , maar niet de in Nedeland levende soorten. En anders bijt ik terug hoor  :gap:
Groetjes.
Woutje.