Boleet onder eiken

Gestart door Leonard Minkema, augustus 15, 2015, 22:14:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leonard Minkema

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/105455485
onzeker Wortelende boleet - Boletus radicans gezien op 2015-08-15 Brummen - Het Zaaibroek
Foto's:






Toelichting:
Deze mooie paddenstoel vond ik langs een wandelpad onder Eikenbomen. De fijne porien verkleurde bij druk zowat gelijk blauw...net als de steel. De hoed was 11,5cm breed. Vooral op de onderste helft vd steel is een licht roodachtig netwerk zichtbaar. De steel naar onderen toe steeds smaller wordend....hoe die er in geheel uitzag weet ik niet want ik heb dit ene exemplaar heel gelaten. Kan ik ondanks dat zeggen dat het hier om de Wortelende boleet gaat?
bij voorbaat dank Leonard Minkema

ratje

Wortelende boleet, komen hier overal in de omgeving voor. Leuk dat ze nu ook bij het Zaaibroek te vinden zijn.

Leonard Minkema

Ja...idd....ik kwam vroeger veel in deze omgeving...als klein jochie...(vinkenweide)(heb ook in Brummen gewoond)
Ik weet nog dat ik toen ook veel paddenstoelen zag in de omgeving daarzo.
Nu was ik in de gelegenheid om weer eens rond te kijken in die buurt en deze Wortelende boleet kwam ik als eerste al heel snel tegen....en wel heel toevallig achter de vroegere Vinkenweide.

Mvgr Leonard

ratje

Citaat van: Leonard Minkema op augustus 17, 2015, 14:29:05 PM
Ja...idd....ik kwam vroeger veel in deze omgeving...als klein jochie...(vinkenweide)(heb ook in Brummen gewoond)
Ik weet nog dat ik toen ook veel paddenstoelen zag in de omgeving daarzo.
Nu was ik in de gelegenheid om weer eens rond te kijken in die buurt en deze Wortelende boleet kwam ik als eerste al heel snel tegen....en wel heel toevallig achter de vroegere Vinkenweide.

Mvgr Leonard
als je kunt moet je een keer in oct/nov komen in Leuvenheim (hammeler) veel bijzonder paddenstoelen.

Leonard Minkema

Daar ga ik zeker een keer tijd voor vrijmaken rond die tijd!

ratje

Citaat van: Leonard Minkema op augustus 18, 2015, 19:51:50 PM
Daar ga ik zeker een keer tijd voor vrijmaken rond die tijd!
:duim: Als je wilt kan ik je wel een seintje geven zo gauw de leuke dingen er komen.

Leonard Minkema