Paddenstoel onbekend

Gestart door Leen Kieboom, augustus 14, 2015, 23:24:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leen Kieboom

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/105423458
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2015-08-14 Renkum - Renkums Beekdal - Midden
Foto's:


Bij voorbaat dank Leen Kieboom

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Jan Knuiman

Ik meen enige gelijkenis te zien met de oppervlaktestructuur van een jonge Biefstukzwam




Groet, Jan

Leen Kieboom

Citaat van: Gert Kremer op augustus 15, 2015, 15:22:53 PM
hoe groot is dat ding Leen

Hooguit twee centimeter.

Mvrgr,
Leen kieboom

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Jan Knuiman

Daar had ik ook aan gedacht, maar die komen zelden (of nooit?) in hun eentje voor. De vraag is dus of er meer voorkwamen? Naar mijn mening hebben ze ook een andere oppervlaktestructuur.




Groet,

Jan

Leen Kieboom

Het was er maar één.

Mvrgr,
Leen Kieboom

Jan Knuiman

Dan houd ik het voorlopig toch op een heel jonge Biefstukzwam. De guttatiedruppel is voor mij ook een aanwijzing.




Groet, Jan

Gert Kremer

tja toch denk ik die kant op, je zou weer eens kunnen gaan kijken hé!!
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Leen Kieboom

Welja, gewoon even op de fiets van Werkendam naar het Renkums Beekdal. Het zal dan ongeveer even ver zijn als met de auto van de familie waar ik vorige week mee ben meegereden. Toch nog maar even een nachtje over slapen denk ik!

Zowel Gert als Jan, bedankt voor jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Leen Kieboom

rietvanoosten

met vriendelijke groet, Riet


Jan Knuiman

Beste Leen,

Ik woon flink in de buurt van het Renkums Beekdal. Als je me een berichtje stuurt waar ik hem kan vinden, dan volg ik de ontwikkeling wel.




Groet, Jan

Gert Kremer

dat zou mooi wezen Jan, maar Riet geeft wel een sterke aanwijzing..... ;D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Jan Knuiman

Dat is zeker waar Gert, ik zelf denk ook aan Biefstukzwam (zie eerder in dit draadje), maar sommige mensen vinden het fijn als alle twijfel wordt weggenomen  ;)




Groet, Jan

Jan Knuiman

Dit is wat ik heb aangetroffen op de door jou aangeven plaats Leen.





Groet, Jan

Rob Koelman

Citaat van: Jan Knuiman op augustus 17, 2015, 23:28:49 PMmaar sommige mensen vinden het fijn als alle twijfel wordt weggenomen  ;)

Gelukt!  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

tjerk

Mooie samenwerking!
Groet,
Tjerk

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Leen Kieboom

#19
Citaat van: Jan Knuiman op augustus 19, 2015, 15:58:03 PM
Dit is wat ik heb aangetroffen op de door jou aangeven plaats Leen.





Groet, Jan

Mooi dat je hem hebt kunnen vinden, maar jammer dat hij zo is aangevreten. Kan je er nog wat meer over vertellen?
Mvrgr, Leen


Jan Knuiman

Wat intact was voelde stevig aan, sap niet onsmakelijk, :P geur neutraal, grootte ongeveer 4 cm.




Groet, Jan

Leen Kieboom

Bedankt Jan! Je voert hem toch zeker wel in? Als je dat doet met dezelfde informatie kan er een ander ook nog wat van opsteken!

Met vriendelijke groet,
Leen Kieboom

Jan Knuiman

Beste Leen,

Het lijkt mij het meest leerzaam als jij de door mij gemaakte foto plaatst bij de reeds door jou geplaatste waarneming. Formeel moet ik daarvoor de rechten van die foto aan jou overdragen, wat ik hierbij doe. De verdere gegevens kun je onder details vermelden met o.a. de verwijzing naar dezelfde zwam vijf dagen later en een link naar de discussie hier op het forum.




Groet, Jan