grote tanglibel? => kleine tanglibel

Gestart door Rayan Majoor, augustus 14, 2015, 13:23:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://observado.org/waarneming/view/105403641
onzeker Grote tanglibel - Onychogomphus uncatus gezien op 2015-07-15 France - Saint-Jean-de-Muzols
Foto's:

bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Johannes Klapwijk

groene ogen, schouderstreep praktisch tot aan de andere zwarte tekening in plaats van mooi breed afrondend in geel: kleine.

Rayan Majoor

oke, bedankt. Zo veel kennis heb ik niet van libellen dat ik zulke dingen herken  :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Johannes Klapwijk

Ze lijken ook erg veel op elkaar hoor, dus best lastig! Goede veldgids helpt een hoop.

Rayan Majoor

meestal houd ik me niet zo veel met libellen bezig maar meer met vlinders. Enige gids waar ik libellen in heb staan is de nieuwe insectengids (dat is de naam) en daar staan niet alle soorten in en bij de meeste soorten niet eens mannetje en vrouwtje. Gelukkig kwam ik een kenner tegen op vakantie die dacht dat dit een tanglibel was (en ik dacht me grote te herinneren dus checkte het even).
Mvg Rayan Majoor