2 vogels uit de Pyreneeën

Gestart door wtamis, augustus 10, 2015, 22:19:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

wtamis

L.S.,

Voor een goede kennis graag de namen van de volgende twee vogels uit de Pyreneeën (eind juli 2015, ca. 1500 m hoog). Hij denkt aan Grijze gors en Havik.

Met vriendelijke groeten

Wil Tamis

Robert V.T

Een jonge Geelgors/Cirlgors en een Buizerd
Groeten,

Robert van Tiel

frankneijts

De gors is een jonge Grijze Gors: fijne snavel, grijzig kleed en je ziet al een mooi roodbruin geruid borstveertje van het 1e 'volwassen' kleed en als je heel goed kijkt (slecht zichtbaar immers) dat het zgn. 'emberiza-patroon' op de tertials ontbreekt. Zie voor dat laatste ook dit topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=332090.0
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

wtamis

Emberiza patroon tertials. Dank, weer wat geleerd, die tertials zijn alleen van de rechtervleugel net zichtbaar, als ik het tenminste goed zie? En Grauwe en Grijze gors zijn de enige soorten met een dergelijke patroon in dat gebied (Pyreneeën). En een Grauwe gors is het dus niet. Dat borstveertje had ik zo 1-2-3 niet herkend.

Groet

Wil Tamis

frankmeer

Citaat van: wtamis op augustus 15, 2015, 21:48:37 PM
Emberiza patroon tertials. Dank, weer wat geleerd, die tertials zijn alleen van de rechtervleugel net zichtbaar, als ik het tenminste goed zie? En Grauwe en Grijze gors zijn de enige soorten met een dergelijke patroon in dat gebied (Pyreneeën). En een Grauwe gors is het dus niet. Dat borstveertje had ik zo 1-2-3 niet herkend.

Groet

Wil Tamis

Klopt Wil, behalve dan dat het gaat om de linkervleugel
Frank van der Meer