de juiste deelsoort invoeren

Gestart door WP de Winter, augustus 09, 2015, 13:04:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

WP de Winter

Beste mensen,

Ik snap het even niet meer hoe het nou gaat met verzamelsoorten. Ik voor mijn waarneming in als (ik typ in: "equisetum x moorei):

Schaafstro x Vertakte paardenstaart - Equisetum x moorei (E. hyemale x ramosissimum)

maar zie 'm dan terug als

Schaafstro + Schaafstro x Vertakte paardenstaart - Equisetum hyemale + Equisetum x moorei

Is de exactere determinatie nu verloren gegaan? Dat zou toch wel jammer zijn...

Maar het wordt nog gekker: Schaafstro x Vertakte paardenstaart - Equisetum x moorei (E. hyemale x ramosissimum) kent ook eigen waarnemingen, zelfs nog recenter dan de mijne. Als ik met wijzig waarneming de soort probeer te veranderen dan kom ik weer uit met schaafstr + etc. Als ik het met wijzig soort probeer dan wordt het soort "?"

groeten,

Wim

ejslootweg

zowel de verzamelsoort (moorei + hyemale) als de hybride (x moorei) zouden gewoon invoerbaar moeten zijn. Ik heb het net even geprobeerd (via de website) en had er geen probleem mee.

Soort wijzigen kan het best via 'wijzig waarneming'. Via 'wijzig soort' lopen er dingen net anders op een of andere manier.

groeten, Erik
groeten, Erik

WP de Winter

Nee, het is mij niet gelukt. Ik heb de waarneming opnieuw ingevoerd en met copypaste de naam erin gezet. Die werd oranje. Daarna heb ik 'm uit de lijst gekopieerd en bleef 'ie wel staan.