Hoofdmenu

Oostenrijk

Gestart door Jeroen Nagtegaal, augustus 15, 2007, 14:49:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Hoi,

Maandag vertrek ik voor 3 weekjes naar oostenrijk, en natuurlijk wil ik ook fanatiek gaan doen aan libellen, graag zou ik weten wat ik kan verwachten en of ik nog iets heb aan de veldgids/tabellen.

Alvast bedankt
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Veldgids covered Oostenrijk toch? Tabellen zul je niet veel aan hebben denk ik, en op de kaartjes in de veldgids kun je wel zien wat er voor komt.
Hierbij nog een checklist: http://www.libelleninfo.de/082.html
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Tim Faasen

#2
Zie verspreidingskaartjes in de veldgids... die laten ook oostenrijk gewoon zien...
grtz,
Tim

--- EDIT: Dolf, je was me net voor!
entomo-ecoloog (als dat bestaat)

Jeroen Nagtegaal

Dus de vliegtijden enzo zijn ook ongeveer hetzelfde?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Nee niet helemaal, vaak vroeger en langer, maar dat ligt er ook aan op welke hoogte je zit. Gewoon kijken dus.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

het meest zouden we boven de 1200 meter zitten,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Korter dan op 0-level dus (ga er vanuit dat de gemiddelde temperatuur met 1 graad per 100 meter daalt, dus 12 graden lager - en navenant kortere vliegtijden). Wel leuk voor noordelijke en oostelijke soorten.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

Ik blader nu de veldgids door maar echt veel meer soorten dat er vliegen valt me toch tegen, het is ongeveer hetzelfde als hier,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankneijts

Juist in de alpiene zone heb je in augustus een paar soorten die in NL beslist niet voorkomen zoals Taigaglanslibel en Azuurglazenmaker!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

b.achterkamp

En als je de Neusiedler See tegenkomt let dan op Lestes macrostigma...
Bart

Jeroen Nagtegaal

Als het goed is zwerven we van oost naar west en van zuid naar noord, dus ik zal opletten en plaatjes maken (voor de veldgids)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Taka

Mijn idee was om te gaan kijken op de kaart van flickr, en dan te zoeken naar "libelle" (want dat is volgens mij Duits voor libel) of "dragonfly" of "odonata"

flickr map met die zoektermen. Dat levert echter niet heel veel op.
(Sybe)

Jeroen Nagtegaal

Ondertussen terug van Oostenrijk met maar een paar soorten, Noorse Glazenmaker 5, 10 Zeer verse Gewone Pantserjuffer, Verschillende Blauwe glazenmakers, 1 Bruine glazenmakers, en 4 zwarte heidelibellen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com