Problemen met libellen na update van ObsMapp

Gestart door Goyatlah, augustus 04, 2015, 01:06:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Een tijdje terug heb ik ObsMapp geupdated. Dit is in het algemeen een grote stap vooruit. Helaas bij het invoeren van libellen op mijn LG (Android 4), wordt alles wat ik niet specifiek anders invoer gelabeld als nimf (larve dus). Ook als ik een dier invoer als 'imago, niet uitgekleurd', is de volgende weer 'nimf'. Is dit een bekend probleem? En hoe lossen we dit op? Ik heb een aantal waarnemingen met de hand gewijzigd (zoals de Kempense van vandaag) maar dat is een pokkewerk. Bij vogels of vlinders heb ik dit probleem niet.

Btw, nimf is een behoorlijk verouderde benaming voor larve (zie bv de boeken van Brochard & v.d.Ploeg)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Douwe van der Ploeg

Instellingen -> Soortgroep-instellingen -> Activiteiten, kleden, enz. -> Libellen -> Kleed. Hier even instellen op Imago, dan wordt dat als het goed is de standaard voor alle waarnemingen die je vanaf dan invoert. Al ingevoerde waarnemingen moet je nog wel handmatig aanpassen.
Douwe van der Ploeg

Goyatlah

Ok, duidelijk. Is het op de een of andere manier mogelijk waarnemingen batchgewijs te veranderen? Bv. naar Excel om te zetten, daar in aan te passen en vervolgens weer terug te schrijven?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

hiskodevries

CiteerAl ingevoerde waarnemingen moet je nog wel handmatig aanpassen.
dat is de oplossing dus
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0