foto's Gallen worden vogelfoto's

Gestart door annelies vriens, augustus 02, 2015, 18:48:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

annelies vriens

Beste Forumleden,
Ik ben op zoek naar bepaalde galfoto's. Klik ik op Waarnemingen-Gallen en vervolgens op foto's dan verschijnen de gemaakte Vogelfoto's.... Misschien dat er even naar gekeken kan worden.
Vriendelijke groet,
Annelies Vriens

HPM

Welke foto's verschijnen hangt af van de soortgroep waar je in zat.
Een probleem is dat gallen geen soortgroep is maar een selectie uit vele soortgroepen (vnl insecten), dus het kan niet zoals bij soortgroepen.
Je zou denken dat als een overzicht met waarnemingen van gallen gemaakt kan worden dat dan ook een bijbehorend foto-overzicht gemaakt kan worden, maar dat zal wel niet zo eenvoudig zijn.
Herman van der Meer

Michiel en Milka

Het is even wat meer werk, maar als je op de pagina van de vogelfoto's bent, kies daar dan voor soortgroep vliegen en muggen > klik OK; Als de pagina geladen is, kies dan bij stadium (kleed) voor gal. Klik weer op OK. Je krijgt dan de foto's waarbij 'gal' als kleed is ingevoerd. (maar alleen van de laatste maand, omdat dit de maximum periode is voor dit overzicht.)
Dit kun je ook doen voor bijen en wespen. en nachtvlinders en micro's of andere soortgroepen die gallen veroorzaken. Je kunt uiteraard met de op te geven data variƫren.

vliegen- en muggengallen


Groet, Michiel

annelies vriens

Beste Herman en Michiel,
Dank voor jullie reactie en uitleg.
Ik ben zo gewend direct op de juiste fotopagina terecht te komen, vandaar mijn verbazing.
De suggestie van vliegen/muggen en stadium -kleed- ken ik inderdaad en ga ik alsnog proberen.
Vriendelijke groet, Annelies Vriens

ejslootweg

groeten, Erik

annelies vriens

Beste Erik,
Nee, ken ik nog niet. Op zich wel handig [komt op bureaublad] maar ik ken niet altijd de waardplant :(
Vriendelijke groet, Annelies Vriens

ejslootweg

zonder waardplant is het lastig zoeken, er zijn dieren uit veel verschillende soortgroepen die gallen veroorzaken (wespen, muggen, mijten, schimmels, nematodes, etc.).

groeten, Erik
groeten, Erik

annelies vriens

Beste Erik,
inmiddels ken ik er een paar, zo niet dan is er altijd nog dit behulpzame Forum....
Met groet, Annelies