Problemen bij downloaden plantenlijst Europa

Gestart door Datura, juli 25, 2015, 21:12:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Datura

L.s.,

Momenteel werkt het downloaden van de Europese plantenlijst bij mij (en mijn Samsang galaxy s3 mini) niet goed. Ik wilde al mijn soortenlijsten updaten voordat ik op vakantie ga over 3 weken, de nederlandse lijsten waren geen probleem, maar toen ik ook de europese plantenlijst vorige week wilde bijwerken, brak de bewerking af, een tweede poging resulteerde uiteindelijk in dat ik bij het soortgroep selecteren 3x de optie Europe Plants had staan. Vandaag heb ik dus alle lijsten van mijn toestel afgegooid, en wilde ze weer opnieuw installeren, en alweer: de nederlandse lijsten geen probleem, maar als ik via de 'landenlijsten' Planten;Europe plants;nederlands selecteren breekt hij weer de download af (en blijf ik steken op ca. 3500 soorten, moet 3 keer zoveel zijn geloof ik).

Help :)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

marcel123

#1
Welke versie van Obsmapp gebruik je?
Bij mij is ie ook erg snel klaar met downloaden ('landenlijsten' Planten;Europe plants;nederlands of engels of duits) . En hij lijikt leeg te zijn als ik de soortenlijst selecteer kan ik niets invoeren, zelfs geen vogels. Ik kan niet zien waar hij dat soortenlijstbestandje neerzet dus ik zie helemaal geen soorten.


---
Obsmapp 5.1

Datura

5.2.1 (de nieuwste geloof ik), de nederlandse lijsten doen wel 'normaal' en bij de plantenlijst europe kan ik dus ook ca. 3500 soorten invoeren (maar dat is dus niet genoeg).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

marcel123

#3
Maak een soortenlijst voor het land waar je naar toe gaat. Heb je geen foute lijst meer nodig..
Volgens http://waarneming.nl/wnpda_genereer_lijst_checklist.php?g=10&l=111&p=0 zijn er 11.150 soorten...

Datura

Is een optie, maar ik wil niet voor elk europees land waar ik naartoe ga een lijst downloaden, ik wil gewoon 1 lijst (zoals het vroeger ook was zeg maar).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Alex Kwak

Zeer waarschijnlijk een geheugenprobleem van je toestel. Probeer eens ruimte te maken door wat app's naar de sd-kaart te verplaatsen. Herstart je toestel eens (echt helemaal uit en weer aan, niet alleen even de aan/uit-knop gebruiken) en kijk of het dan wel lukt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Datura

Ik had het idee dat ik juist de soortenlijsten ook op de SD-card had staan (waar nog meer dan genoeg ruimte is), of kan dat niet?
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Alex Kwak

Citaat van: Datura op juli 26, 2015, 11:46:48 AM
Ik had het idee dat ik juist de soortenlijsten ook op de SD-card had staan (waar nog meer dan genoeg ruimte is), of kan dat niet?

Dat heeft voor- en nadelen. Het voordeel is dat je meer ruimte creƫert op het geheugen van je toestel. Het nadeel is dat over het algemeen de sd-kaart (veel) trager is dan het hoofdgeheugen.
Om dit probleem op te lossen zou ik voorstellen om de soortenlijst op het hoofdgeheugen te laten staan, en door andere app's naar de sd-kaart te verhuizen ruimte te maken.
Wat je ook nog kunt doen is werkgeheugen vrijmaken door op de androidknop helemaal rechtsonder te klikken en daar alle openstaande app's te sluiten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Datura

Dank voor het antwoord Alex. Ik had al mijn vrije ruimte (op toestel en kaart) nog eens bekeken en volgens mij kon dit het probleem niet zijn (ca. 1.5 GB ruimte op het toestel), dus nog maar eens alle lijsten verwijderd en opnieuw gedownload en nu heb ik wel 11000+ europese planten binnen, problem solved :)
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Citaat van: Datura op juli 26, 2015, 12:01:09 PM
dus nog maar eens alle lijsten verwijderd en opnieuw gedownload en nu heb ik wel 11000+ europese planten binnen, problem solved :)
Dat is idd de oplossing. Hij gaat tot 11157 tellen. Ik kan alleen de actieve lijst niet verwijderen...