Onbekende larve insekt

Gestart door GerardL, augustus 14, 2007, 22:53:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

GerardL

Hallo Forumlezers,


Dit beestje kwam ik tegen op peen.
Lijkt een beetje op een larve van een mierenleeuw, maar heb eigenlijk geen idee wat het is.
Grootte ongeveer 4-5mm.
Wie weet het wel?

Alvast bedankt,

Grtzzzz

Gerard

Arp

Larve van een gaasvlieg denk ik.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

javanerkelens

Een paar foto's terug, staat ook een larve van een gaasvlieg, maar dan met een hoop lege omhulsels van luizen op z'n rug en andere rommel, maar bij deze larve is dat niet het geval, dus eigenlijk wel interressant waarom bij de ene larve wel en bij deze van jou niet.
Ik zal eens kijken of ik er wat meer van teweten kan komen en dan plaats ik het hier wel.

Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

GerardL

Inderdaad Arp,

Lijkt op de larve van de bruine gaasvlieg.
Laat ik het maar op gaasvlieg houden!

Dankjewel!



Grtzzzz

Gerard

GerardL

Hallo Joke,

Sorry we waren waarschijnlijk samen aan het schrijven!

Ik hoor het graag, wat je erover te weten kunt komen!


Grtzzzz

Gerard

javanerkelens

Ja......daar kwam ik ook achter.....ha ha

Enthousiasme denk ik !

Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

lo.troisfontaine

Hoi,

veel bruine gaasvliegen zijn voor de winter groen geweest. Alleen na de overwintering zorgen ze voor nageslacht. Sommige meerdere generaties.

Er zijn bepaalde families binnen de gaasvliegen die inderdaad de huidjes van bladluizen als camouflage gebruiken tegen de mieren die bladluiskolonies beschermen. Deze huidjes blijven plakken aan haarborstels.

ja, de natuur zit mooi in elkaar, maar nog niet altijd zo eenvoudig als wij wel eens denken. En dat maakt het mooi voor ons liefhebbers.

groeten,

Lo

GerardL

Dankjewel Lo voor je aanvullende info.

Over verschillende kleuren had ik ook al het een en ander gevonden op enkele Franse site's, helaas is mijn Frans te slecht om dit echt goed te lezen!

Als je dan ziet wat er aan gaasvliegen en gaasvlieg soorten rondvliegt, kan ik jouw stelling van hoe mooi de natuur in elkaar zit, alleen maar onderstrepen.

Nogmaals bedankt,


Grtzzzz

Gerard