Fraaie Gifgordijnzwam?

Gestart door Ismael, augustus 13, 2007, 20:16:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ismael

is dit misschien de Fraaie Gifgordijnzwam? In een drooggevallen sloot op zandgrond, amerikaanse eik in de buurt. Smaak geen, geur, zurig. Grootte ca 6-8cm

1
Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Gulistan

Wees wel voorzichtig met proeven, gifgordijnzwam klinkt niet bepaald gezond. Ik vind hem ook nog wat van een vezelkop hebben, en daar zijn ook heel gemene bij
Groeten van Christiane

kvb

Is wel een gordijnzwam en dat brengt weer vragen boven als slijmerigheid steel en hoed voor groepsindeling. Bomen in de buurt en kleur plaatjes als ze net open zijn.
Het komt wel in de buurt maar ken deze alleen uit de literatuur.
Wachten op Nico.

Kik

Nico Dam

Tsja, wel een Gordijnzwam (want hij is mooi), maar welke?
Ik vind hem niet de viltige hoed en het (bleek)gele velum van C. rubellus (=C. orellanoides) hebben, en ook de algemene tint is wat minder levendig dan bij die soort gebruikelijk. Maar wat dan wel? Ik blijf het antwoord schuldig (en dat ligt niet aan de foto's, die zijn ok). Beste gok: iets uit de hinnuleus-groep.
Groet,
Nico

Ismael

#6
antwoord schuldig??  ;) Nog een aanvulling, de hoed en steel droog dus niet slijmig. Geur is tja wat zal ik zeggen, zurig is niet juist in elk geval. Naar een plant misschien pelargonium, kan dat die soort zijn? Ik weet het niet hoor, een geur omschrijven is niet echt mijn sterkste kant, iets uberhaubt ruiken ook niet  :P Maar het komt in de buurt van pelargonium

ps deze nog iets geworden http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=32163
Groeten Ismaël Wind