Hoofdmenu

Foto's uploaden

Gestart door Coen van Tuijl, juli 25, 2015, 17:44:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Coen van Tuijl

Heren en de occasionele dame,

Ik heb een soort haat/liefde relatie met het uploaden van foto's op wn.nl, helaas!

De vraag is alleen, of het aan mij (PC, internet-verbinding, grootte bestand, soort bestand) ligt of iets totaal anders. Foto's uploaden gaat af en toe goed en ik snap dus wel hoe het werkt (http://waarneming.nl/waarneming/view/104725647). maar ik krijg 8 van de 10 keer een foutmelding (zie bijlage).

Ligt de 'fout' aan mijn kant of is dit een bekende foutmelding en moet ik iets doen aan de instelling of de foto als een ander soort bestand opslaan o.i.d.?

Cheers
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl

Douwe van der Ploeg

Welk bestandtype zijn je foto's? (jpg, png, bmp..?)
Douwe van der Ploeg

Coen van Tuijl

jpg, maar zoals ik al zeg, sommige lukken wel (?)
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl

marcel123

Ik krijg ook regelmatig deze foutmelding en begrijp ook niet waar het aan ligt. Ik neem aan dat het gewoon aan het selecteren van het bestand ligt. Gewoon nog een keer proberen. Lukt het dan wel?
Je ziet dat op de regel ''bestand bladeren geen bestand geselecteerd''  geen bestand is aangegeven. Dat heeft denk ik niet met een bestandstype te maken, maar dat het bestand gewoon ergens zoekraakt. Lukt het een tweede keer wel?

petermeer

Vaak komt doordat je per ongeluk nog een keer op de Upload knop klikt. Dit kan komen omdat je een hik in de verbinding hebt of omdat je dubbelklikt in plaats van een enkele klik.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Coen van Tuijl

een tweede keer lukt het nog niet. over dat: "geen bestand geselecteerd", eerst geeft hij gewoon het bestand weer. en "geen bestand geselecteerd" geeft hij pas weer als ik de foutmelding krijg.

ook heb ik getest of het met 2x klikken te maken heeft. maar dat lijkt ook niet het geval. ik krijg de melding nog steeds.
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl

hiskodevries

Coen, ik denk dat de foto's waarbij het fout gaat groter dan 10 mb zijn. Als je ze voor uploaden een beetje bijsnijdt lukt het vast wel
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Coen van Tuijl

Klinkt logisch Hisko, de foto's die ik er al op heb kunnen zetten waren namelijk gecropt.

ga ik even proberen
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl

Coen van Tuijl

nog even voor de duidelijkeheid, foto's voor wn.nl moeten kleiner zijn dan 10,0MB?
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

HPM

800 kb toch?
10 mb lijkt me wel erg zwaar.
Herman van der Meer

Douwe van der Ploeg

Onder de 10 MB wordt de foto automatisch verkleind, boven de 10 MB accepteert ie m gewoon niet.
Douwe van der Ploeg

Coen van Tuijl

nou heren, ik even het een en ander geprobeerd. een foto van 7.87 MB wilde hij niet pakken. ik heb vervolgens de foto geopend in paint en gewoon opgeslagen (ook weer als jpeg) en toen werd hij 'spontaan' 3.39 MB en toen pakte hij hem wel.

dat vergt van mijn kant wat extra werk om de foto's klaar te maken om op wn.nl te zetten, maarja.
Vriendelijke Groet,

Coen van Tuijl