Spooky geluid in de nacht

Gestart door Iolaire, augustus 13, 2007, 12:28:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Iolaire

Beste forummers,

Een paar weken geleden stond ik s'avonds rond een uur of 23 buiten in de tuin een beetje buiten te staan toen ik plots werd opgeschrikt door een vrij angstaanjagend gekrijs. Ik dacht dat het geluid afkomstig was uit de kroon van een van de essen achterin de tuin, maar toen ik op het geluid afliep bemerkte ik dat het zich verplaatste, en wel recht over mij heen, tot het uieindelijk heimelijk in de donkere nacht verdween. Ik heb niets kunnen zien (het was donker) en zelfs geen vleugelslag kunnen horen. Het gekrijs zelf is lastig te beschrijven maar hierbij een poging: Het waren vrij korte "stoten" van een bijna kreunend "ghoeaa", enigszins hijgend zelfs.
Enkele dagen geleden zag ik rond hetzelfde uur een wittige schim over de lengte van het boeren straatje achter ons huis, tussen de woningen door.
De omgeving? Noem 't agrarisch gebied met veel polders en koeienweides en een natuur-/recreatiegebied in de buurt.

Enig idee wat dit geweest kan zijn? Ik dacht zelf in de richting van den uilen, een kerkuil wellicht?

Gaarne reacties.

Vriendelijk groeten en alvast veel dank,
Willem
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

frankmeer

Ik zou inderdaad zeggen: kerkuil.
Frank van der Meer

Toine

Er zijn op internet toch vast wel ergens geluidsfragmenten van uilen te vinden denk ik?

Gerard Kenter

Groeten,

Gerard Kenter

Iolaire

Bedankt allen.
En op The Owl Pages inderdaad de geheimzinnige vogel gevonden: Common Barn Owl. De Kerkuil derhalve! Ik herkende het geluid direct!

Nogmaals dank.

Groeten,
Willem
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

redmar_woudstra

Bij mijn ouders thuis hoor ik het regelmatig: inderdaad een erg vreemd en spookachtig geluid!  
groet,
Redmar