Hoofdmenu

Klein vliegend hert

Gestart door Bertusvr, augustus 12, 2007, 13:17:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bertusvr

Is dit een Klein Vliegendhert of is het een vrouwtje van het Vliegendhert. Foto is gemaakt is Frankrijk.

Eddy Clerx

Vliegend hert vrouw, mooie dikke.

Bertusvr


Bertusvr

Ik vraag me trouwens af, hoe je kan zien wanneer het een vrouwtje vliegend hert is, of een klein vliegend hert. Kan iemand de verschillen aangeven?

Alvast dank,

Bertus

Eddy Clerx

#4
Van deze is dat duidelijk, van het kleineVH weet ik het ook niet, het vrouwtje zou kleiner moeten zijn. Afmetingen zeggen niet altijd iets. Een hongerlijer zal niet zo groot worden als een die als larve goed heeft gevreten.

Bertusvr

#5
Mooi voorbeeld Eddy, maar dat is het verschil mannetje vrouwtje Vliegend Hert. Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik bedoel het verschil tussen vrouwtje vliegend Hert en een vrouwtje (mannetje) klein vliegend hert, die lijken heel veel op elkaar.

Is de bijgevoegde foto bijvoorbeeld een Klein vliegend hert of een vrouwtje vliegend hert (is een ander exemplaar) en waaraan kan je zien of het een VH of een KVH is.

Alvast dank,

Bertus

AndreVrijens

Volgens mij is dit het vrouwtje Vliegend hert, Lucanus cervus. Enige tijd terug werd deze vraag ook gesteld en ik dacht me te herinneren dat het verschil o.a. zat  in de kaken die bij het Vliegend hert dat "aftakkinkje" aan de binnenkant hebben.
mvg.  AndrĂ©

Bertusvr

Bedankt allebei voor de determinatie en uitleg. Ik zoek nog even naar dat vorige topic.

Gr, Bertus