Precisie in waarneming (OPGELOST, MAG GESLOTEN WORDEN)

Gestart door TheodlR, juli 15, 2015, 09:06:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

TheodlR

Wellicht dat deze vragen al eens eerder gesteld zijn, maar ik kon er niks over vinden.

Ten eerste: als ik een waarneming invoer in waarneming.nl staat de precisie standaard op 1000 m op het moment dat ik het door mijzelf gekozen gebied invoer (namelijk mijn achtertuin). Kan ik dat ergens wijzigen, want de precisie kan hier best op 10 m staan?

Ten tweede: (wat een vervolg is op de eerste vraag) Vervolgens krijg ik een opmerking van een admin of ik de precisie van een waarneming wil aanpassen, want 1000 m is wel een erg groot gebied. Ik heb van alles geprobeerd, maar achteraf aanpassen van de precisie lijkt niet te kunnen? Zit er dan niks anders op dan de waarneming te verwijderen en opnieuw in te voeren?

Alvast bedankt voor de reactie.

Theo

HPM

Theo, ik weet niet hoe het in de mobiele versies is, maar normaal kan je dat onder het kaartje bij je waarneming aangeven en wijzigen.
En de standaard is geen 100 meter, want dat hangt af van de precisie waarmee je invoert. Als je verder inzoomt voor je de pijl zet verandert de precisie. Op die manier kan je ook de bestaande precisie veranderen. Inzoomen en de pijl op de juiste plek zetten.
Herman van der Meer

TheodlR

Herman,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het niet over de mobiele versie, maar gewoon op de website. Ik voer dus als gebied "Achtertuin'' in. Die is ongeveer 300 m² groot, dus kan ik volstaan met invoeren van het gebied en ik hoef geen pijl meer te zetten. Want of ik hem nu links of rechts in mijn achtertuin gezien heb, het scheelt hooguit 20 m.

Ik heb net even bij een waarneming geprobeerd en als ik dan de pijl iets verplaatst, wordt de precisie inderdaad automatisch 10 m. Dat wist ik niet dat dat zo werkte.

Ik zal in de toekomst in de gaten houden dat de precisie goed staat en anders wijzigen.

Groeten,

Theo

hiskodevries

Theo, als je de precisie van een waarneming niet kan aanpassen heb je voor protocol 'totaal aantal voor gekozen gebied'  gekozen in plaats van de standaard 'losse waarneming'
De keuze voor een 'eigen gebied' in het invoerscherm wordt alleen maar gebruikt om de kaart naar de juiste plek te sturen. Onder water wordt alleen gebruik gemaakt van echte gebieden.
Kortom als volgt werken:
protocol losse waarneming
je eigen tuin selecteren bij gebied
pointer plaatsen, eventueel verplaatsen
soort selecteren en opslaan
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

TheodlR

Dank je Hisko. Ik zal het voortaan inderdaad zo doen.

Topic mag gesloten worden hoor.