Gouden Sprinkhaan?

Gestart door colossus, juni 28, 2015, 09:53:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

colossus

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/103804306
onzeker Gouden Sprinkhaan - Chrysochraon dispar gezien op 2015-06-27 Weerribben - Woldlakebos
Foto's:






bij voorbaat dank Kees Kuijper
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

florisbrekelmans

Hoi,


Ik vermoed dat dit dit een nimf kustsprinkhaan is.


Groet,


Floris

colossus

Pff ik blijf het moeilijk vinden Floris.
Kun je uitleggen waarom dit geen vrouw Gouden Sprinkhaan is?
Zodat ik ervan leer?

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

florisbrekelmans

Het is nadrukkelijk een vermoeden, ik heb voor zover ik weet nooit nimf vrouw gouden sprinkhaan in handen gehad. Gelet op de rechte kielen van het halsschild moeten we het bij kust of gouden zoeken. Bij gouden zou je wellicht wat meer puntjes verwachten maar nu ik de lengte van de achterpoten goed bekijk vind ik gouden eigenlijk ook best een optie  :rolleye:


50/50


Wie verlost ons?




Groet,


Floris

Wim Bakker

Mijn eerste indruk was ook kustsprinkhaan. Maar ik ben daar helemaal niet zo zeker meer van. Kenmerken zoals het rood van de achterdij/scheen zijn helaas niet te zien. veldsprinkhaan onbekend dan maar?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

colossus

Floris en Wim, dank voor jullie bijdragen tot nu toe.
Ik doe er nog drie foto's bij. Zelf zie ik daarop geen rode kleur op de achterdijen of de schenen, maar ik ben net begonnen met sprinkhanen en ik heb graag dat jullie meekijken.
Als dit niet helpt, wordt het een gevalletje jammer. Dan gaat ie op Veldsprinkhaan onbekend.
Ik heb nog wel wat kandidaten op de schijf staan die ik zelf eerst nog wil bekijken. :rolleyes:

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Wim Bakker

"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

colossus

Jammer, maar duidelijk Wim. Bedankt!

Kees
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper