Geef jouw vleermuizenexcursie door voor de Nacht van de Vleermuis 2015!

Gestart door Niels de Zwarte, juni 29, 2015, 16:08:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Niels de Zwarte

.

Niels de Zwarte

Beste vleermuisliefhebber,
Namens de Vleermuizenwerkgroep Nederland (de VLEN) een vraag over het organiseren van een activiteit voor de Nacht van de Vleermuis 2015.Ieder jaar worden zo'n 40 excursies georganiseerd op deze speciale vleermuizennacht. We hopen dat door heel Nederland zoveel mogelijk vleermuisactiviteiten georganiseerd worden in het weekend van 28-29 augustus 2015. Ieder jaar wordt door heel Europa het laatste weekend van augustus aangegrepen om mensen onze fascinatie en kennis over te brengen over vleermuizen. Het is dus de Europese en onze Nationale Nacht van de Vleermuis, een mooi moment om bij aan te sluiten.


Momenteel ben ik de website www.nachtvandevleermuis.nl aan het vullen met activiteiten per provincie. Kijk bijvoorbeeld naar Gelderland waar Natuurmonumenten veel activiteiten in de planning heeft staan en deze aan de VLEN heeft doorgegeven:  http://www.nachtvandevleermuis.nl/activiteiten/gelderland


Op deze manier hopen we voor iedere provincie minstens 10 activiteiten te hebben.Dus hierbij de oproep: als je iets organiseert of weet dat iemand iets organiseert, geef via een reply aan mij door of via prive-email nielsdezwarte@gmail.com !


Vermeld hierbij de volgende gegevens:
- Naam van de plaats die in de kop moet komen
- provincie
- Wie organiseert dit? (organisatie of naam)
- Wanneer (dag en tijdstip)
- Waar is het? (bos/park/landgoed/wijk)
- Waar verzamelen? (mag met googlemaps link!)
- Voor wie (is het voor kinderen ook geschikt? ivm afstand lopen bv, hoeft niet per se)
- Zijn er kosten aan verbonden?
- Hoe kan ik me aanmelden?


Alvast bedankt en stuur dit bericht zoveel mogelijk door zodat we een groot aanbod aan activiteiten kunnen verzamelen! De eerste vooraankondiging naar de pers zal volgende week gedaan worden, het definitieve persbericht volgt rond 10 augustus.
met vriendelijke groet,Niels de Zwarte
voorzitter VLEN