Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Of wachten tot een ander je auto ziet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Harm058

#11431
Rosse Franjepoot in zomerkleed!!!!!! in abbega-pikesyl

www.lauwersmeer.com
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

Harm058

sh*t de bron vergeten te vermelden
pas hem aan!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


HPM

Herman van der Meer

JandJ

kan jij dan wel een directe link vinden? waar je ook op die site zit, het blijft lauwersmeer.com
ga naar -waarnemingen- en klik dan op -vandaag-
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jan vH

Citaat van: jandj op juni 08, 2011, 20:15:03 PM
kan jij dan wel een directe link vinden? waar je ook op die site zit, het blijft lauwersmeer.com
ga naar -waarnemingen- en klik dan op -vandaag-

Zo moeilijk is het toch niet.  ;D
http://www.lauwersmeer.com/php/wnindex.php?soort=vandaag&taal=nl&aantal=0
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Harm058

#11437
Citaat van: jandj op juni 08, 2011, 20:15:03 PM
kan jij dan wel een directe link vinden? waar je ook op die site zit, het blijft lauwersmeer.com
ga naar -waarnemingen- en klik dan op -vandaag-

Dank je Jan!
ik vond het ook lastig om een directe link te kunnen vinden op lauwersmeer.com......
En Herman..'quote': Ook aan zo'n link hebben de lezers niets'... Niets?vind ik heel apart... als je even wat verder kijkt op de site, en ziet  'waarnemingen' staan.
Dan begrijpt iedereen hopelijk wel een beetje waar om het gaat......
Waarom altijd zo moeilijk doen........ ???

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Folkert Jan

Net een sms van Rommert:

De poelsnip is nog aanwezig (workum) nu echter in het weiland aan de rechterkant. De greppels in dat weiland zijn overigens erg lastig in te kijken.
Ik ga morgenavond nog maar een poging doen!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Harm058

Citaat van: rnbflavour op juni 08, 2011, 21:22:24 PM
Net een sms van Rommert:

De poelsnip is nog aanwezig (workum) nu echter in het weiland aan de rechterkant. De greppels in dat weiland zijn overigens erg lastig in te kijken.
Ik ga morgenavond nog maar een poging doen!

Hoe laat ben je er ongeveer? ik wil morgen met Jeroen en Geert ook wel even proberen.....kunnen we met ze'n allen checken!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Yeronimo

Citaat van: Harm058 op juni 08, 2011, 21:26:33 PM
Citaat van: rnbflavour op juni 08, 2011, 21:22:24 PM
Net een sms van Rommert:

De poelsnip is nog aanwezig (workum) nu echter in het weiland aan de rechterkant. De greppels in dat weiland zijn overigens erg lastig in te kijken.
Ik ga morgenavond nog maar een poging doen!

Hoe laat ben je er ongeveer? ik wil morgen met Jeroen en Geert ook wel even proberen.....kunnen we met ze'n allen checken!

Handig om dat via het forum te weten te komen  :P
Maar ik zeg er geen nee tegen. Wel erop wijzen dat de weidevogels die er broeden zo min mogelijk verstoord moeten worden.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Harm058

Citaat van: Rommert op juni 06, 2011, 23:51:34 PM
Vanavond met 6 personen naar de Poelsnip gekeken.
De vogel was bijna de hele tijd tezien fouragerend in de greppeltjes of slootkant op het laatste weiland aan de linkerkant van de weg nabij het uitkijkplateau in de Workumerwaard.
De vogel was tot en met donker aanwezig.

Let op! De weilanden zijn niet vrij toegankelijk! Er zitten erg veel broedende weidevogels. Blijf dus op de weg!

Ter verduidelijking
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


H.Valkema

voor de geïnteresseerden: http://waarneming.nl/waarneming/view/54985314

nog aanwezig tot 21.30 daarna weg gegaan. Links van het uitkijkpunt op 50m. Ook steltkluten met 4 pullen op 20-30 m voor de liefhebbers..
Groeten,
Haije Valkema

HPM

Citaat van: Harm058 op juni 08, 2011, 20:36:19 PM
Citaat van: jandj op juni 08, 2011, 20:15:03 PM
kan jij dan wel een directe link vinden? waar je ook op die site zit, het blijft lauwersmeer.com
ga naar -waarnemingen- en klik dan op -vandaag-

Dank je Jan!
ik vond het ook lastig om een directe link te kunnen vinden op lauwersmeer.com......
En Herman..'quote': Ook aan zo'n link hebben de lezers niets'... Niets?vind ik heel apart... als je even wat verder kijkt op de site, en ziet  'waarnemingen' staan.
Dan begrijpt iedereen hopelijk wel een beetje waar om het gaat......
Waarom altijd zo moeilijk doen........ ???

Vandaar zeker dat jij het jezelf maar gemakkelijk maakt en de lezers in het duister laat tasten waar ze  moeten zijn.
Zoals Jan al liet ziet is het plaatsen van een meer directe link echt niet moeilijk.

Herman van der Meer

Harm058

Dat moet je dan ook maar weten Herman.......ach laat ook maar ik neem niet de moeite om met jou in discussie te gaan.....Het feit blijft gewoon dat er dingen gemeld worden op dit topic( hoe groot of klein de bron ook mag wezen) Beter iets gemeld, dan helemaal niks!

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


frankw

==>> Praat maar raak en carpool/dating topic? :angel:

Harm058

Nee daar bedank ik voor....hahaha
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Harm058 op juni 08, 2011, 21:54:57 PM
Dat moet je dan ook maar weten Herman.......ach laat ook maar ik neem niet de moeite om met jou in discussie te gaan.....Het feit blijft gewoon dat er dingen gemeld worden op dit topic( hoe groot of klein de bron ook mag wezen) Beter iets gemeld, dan helemaal niks!


ALs je met de rechtermuisklik op de link klikt, kun je kiezen voor linkadres/url kopieren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

Citaat van: HPM op juni 08, 2011, 21:44:58 PM
Vandaar zeker dat jij het jezelf maar gemakkelijk maakt en de lezers in het duister laat tasten waar ze  moeten zijn.
Zoals Jan al liet ziet is het plaatsen van een meer directe link echt niet moeilijk.

En Herman komt ook nooit op Lauwersmeer.com dus heeft geen idee waar die daar de waarnemingen kan vinden. Gelukkig weten alle mensen waarvoor deze melding interessant is (was) dat wel.....
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 08, 2011, 22:19:02 PM
Citaat van: Harm058 op juni 08, 2011, 21:54:57 PM
Dat moet je dan ook maar weten Herman.......ach laat ook maar ik neem niet de moeite om met jou in discussie te gaan.....Het feit blijft gewoon dat er dingen gemeld worden op dit topic( hoe groot of klein de bron ook mag wezen) Beter iets gemeld, dan helemaal niks!


ALs je met de rechtermuisklik op de link klikt, kun je kiezen voor linkadres/url kopieren.

Of de link in een nieuwe tab openen. Dan komt hij in de adersbalk te staan.
Herman van der Meer

H.Valkema

Citaat van: Haije op juni 08, 2011, 21:43:14 PM
voor de geïnteresseerden: http://waarneming.nl/waarneming/view/54985314

nog aanwezig tot 21.30 daarna weg gegaan. Links van het uitkijkpunt op 50m. Ook steltkluten met 4 pullen op 20-30 m voor de liefhebbers..

Gister deze melding gedaan, helaas moet ik vandaag constanteren dat er mensen zijn die vinden dat ze het recht hebben om op iligale wijze het gebied te bezichtigen en zelfs te betreden. Er is een goed uitkijkpunt gemaakt en hier kunnen vogels prima worden bekeken. Er broeden en pleisteren hier op dit moment nog vele honderden al dan niet duizendend vogels en die hebben hun rust nodig. Erg jammer dat dan uitgerekend vogelliefhebbers hier lak aan hebben. 
Groeten,
Haije Valkema

BramtK

Aanspreken in het veld en/of hier namen noemen dan wel foto's van de overtreder(s) plaatsen.
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

En mocht het onverhoopt inventariseerders (o.i.d.) met een vergunning betreffen, dan kan de aanklacht wegens smaad naar jou worden doorgestuurd, Bram?  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

BramtK

Oh gossie, springen we meteen weer op de kast. Dit soort verhalen hebben we toch al eerder besproken? Als zo iemand bezig blijkt te zijn met vergunning, dan komen we daar snel genoeg achter. Ik heb niet gezegd dat we de persoon in kwestie al meteen opknopen, dat doen we wel nadat is gebleken dat hij/zij geen vergunning heeft.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: Vincent Hart op juni 09, 2011, 19:07:33 PM
En mocht het onverhoopt inventariseerders (o.i.d.) met een vergunning betreffen, dan kan de aanklacht wegens smaad naar jou worden doorgestuurd, Bram?  >:D

Haje heeft het over 'op iligale wijze het gebied betreden'. Zou  hij dat uit zijn duim zuigen denk je?
Herman van der Meer

Vincent Hart

Herman en Bram, als Haje iets gezien heeft dat (in zijn ogen) niet door de beugel kan, kan hij dat het beste melden bij de AID. Wetsovertredingen worden door overheidsinstanties beoordeeld, en indien bewezen geacht bestraft, niet door burgers.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

JohanvantBosch

Citaat van: HPM op juni 09, 2011, 20:37:18 PM
Citaat van: Vincent Hart op juni 09, 2011, 19:07:33 PM
En mocht het onverhoopt inventariseerders (o.i.d.) met een vergunning betreffen, dan kan de aanklacht wegens smaad naar jou worden doorgestuurd, Bram?  >:D

Haje heeft het over 'op iligale wijze het gebied betreden'. Zou  hij dat uit zijn duim zuigen denk je?

Tja... Haje heeft ook niet gezegd dat ie het aan die mensen gevraagd heeft en zelfs niet dat ze verrekijkers bij zich hadden... dus ik weet niet of hij zijn opmerking kan onderbouwen. Het is vervelend als het wel zo is, maar het is ook vervelend dat tegenwoordig zo ongeveer bij iedere melding van een koe, er iemand gaat klagen dat er een boer in de wei staat.

Robertmeer

Een foto van een juveniele Kuifleeuwerik! Er is toch nog hoop... ;D
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

mariusbolck

Is er iets bekend over de graszanger bij de Bruuk (Groesbeek). Hij is al sinds het weekend niet meer gemeld. Vogeltje gevlogen of is er niemand meer heen geweest?

milvusmilvus

Citaat van: JohanvantBosch op juni 09, 2011, 20:52:19 PM
Citaat van: HPM op juni 09, 2011, 20:37:18 PM
Citaat van: Vincent Hart op juni 09, 2011, 19:07:33 PM
En mocht het onverhoopt inventariseerders (o.i.d.) met een vergunning betreffen, dan kan de aanklacht wegens smaad naar jou worden doorgestuurd, Bram?  >:D

Haje heeft het over 'op iligale wijze het gebied betreden'. Zou  hij dat uit zijn duim zuigen denk je?

Tja... Haje heeft ook niet gezegd dat ie het aan die mensen gevraagd heeft en zelfs niet dat ze verrekijkers bij zich hadden... dus ik weet niet of hij zijn opmerking kan onderbouwen. Het is vervelend als het wel zo is, maar het is ook vervelend dat tegenwoordig zo ongeveer bij iedere melding van een koe, er iemand gaat klagen dat er een boer in de wei staat.

Dit gebied mag niet worden betreden in het broedseizoen. En Haye is zelf vrijwilliger bij de weidevogel bescherming in dat gebied, er kan gerust aangenomen worden dat hij weet of het gebied illegaal dan wel legaal wordt betreden.
Groet, Edzard