Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

j.steenbergen

Hij was fraai inderdaad. Uit mijn werk had ik een kwartiertje om 'm nog even te proberen. Gelukkig hadden anderen hem net in  beeld, laag in een eik. Bijzonder fraai.
Jeroen Steenbergen

luc hoogenstein

Herman, misschien zou je zelf iets meer tijd in het veld moeten besteden in plaats van achter de computer  8)   .   Tot zover deze meligheid, terug naar waar het om gaat: de mibo is   niet  eenvoudig: een stille vogel die weinig actief is. Het heeft ons  vanochtend meer dan 2 uur gekost om 'm terug te vinden. Maar goed, met een beetje geduld lukt het dus wel.
Mooie vogel hoor!

Luc

HPM

Citaat van: luc hoogenstein op maart 04, 2011, 14:15:01 PM
Herman, misschien zou je zelf iets meer tijd in het veld moeten besteden in plaats van achter de computer  8)   .   Tot zover deze meligheid, terug naar waar het om gaat: de mibo is   niet  eenvoudig: een stille vogel die weinig actief is. Het heeft ons  vanochtend meer dan 2 uur gekost om 'm terug te vinden. Maar goed, met een beetje geduld lukt het dus wel.
Mooie vogel hoor!

Luc

Ik ben vanochtend bijna vier uur in het veld geweest zonder een Middelste bonte specht tegen te komen. Is dat ook goed?
Het zou mij overigens niet verbazen als ik vaker in het veld kom dan jij, dus je zou beter wat voorzichtiger kunnen zijn met je veronderstellingen over en adviezen aan mensen die je niet kent.




Herman van der Meer

j.steenbergen

Vergeleken met de 'onze' was die van jou dus nog stiller... Als ik nou  's zou omrekenen hoeveel uur ik al in het veld heb doorgebracht zonder MiBo's te vinden, dan moeten er dus heel wat gezeten hebben ;)  Maar verder heren, laten we elkaar aub niet de maat nemen en gewoon wel of niet naar een vogel gaan kijken. 't Is maar een hobby...
Jeroen Steenbergen

luc hoogenstein

Citaat van: HPM op maart 04, 2011, 14:25:15 PM
Citaat van: luc hoogenstein op maart 04, 2011, 14:15:01 PM
Herman, misschien zou je zelf iets meer tijd in het veld moeten besteden in plaats van achter de computer  8)   .   Tot zover deze meligheid, terug naar waar het om gaat: de mibo is   niet  eenvoudig: een stille vogel die weinig actief is. Het heeft ons  vanochtend meer dan 2 uur gekost om 'm terug te vinden. Maar goed, met een beetje geduld lukt het dus wel.
Mooie vogel hoor!

Luc

Ik ben vanochtend bijna vier uur in het veld geweest zonder een Middelste bonte specht tegen te komen. Is dat ook goed?
Het zou mij overigens niet verbazen als ik vaker in het veld kom dan jij, dus je zou beter wat voorzichtiger kunnen zijn met je veronderstellingen over en adviezen aan mensen die je niet kent.

Herman, volgens mij heb je de smiley en het woordje "meligheid" gemist. Verder sluit ik mij volledig bij de wijze woorden van Jeroen aan  ;) !

groet,
Luc (die inderdaad zou willen dat ie nog vaker het veld in kon dan nu het geval is)

Maurice Elf

Vanmiddag met een groepje mensen in het gebiedje staan kijken, na een kwartriertje werd het dier gevonden en hebben we zeker weer een kwartier kunnen kijken naar deze prachtige vogel en een aantal foto's kunnen schieten toen hij mooi naar de kant van de boom waar de zon op dat moment op stond draaide. Daarna nog even de pestvogels in Wijk bij Duurstede geprobeerd, maar die waren niet thuis.

Dank aan de melders en de "zoekers" vanmiddag  ;D

Maurice

Mvg Maurice

HPM

Citaat van: luc hoogenstein op maart 04, 2011, 16:23:15 PM
Citaat van: HPM op maart 04, 2011, 14:25:15 PM
Citaat van: luc hoogenstein op maart 04, 2011, 14:15:01 PM
Herman, misschien zou je zelf iets meer tijd in het veld moeten besteden in plaats van achter de computer  8)   .   Tot zover deze meligheid, terug naar waar het om gaat: de mibo is   niet  eenvoudig: een stille vogel die weinig actief is. Het heeft ons  vanochtend meer dan 2 uur gekost om 'm terug te vinden. Maar goed, met een beetje geduld lukt het dus wel.
Mooie vogel hoor!

Luc

Ik ben vanochtend bijna vier uur in het veld geweest zonder een Middelste bonte specht tegen te komen. Is dat ook goed?
Het zou mij overigens niet verbazen als ik vaker in het veld kom dan jij, dus je zou beter wat voorzichtiger kunnen zijn met je veronderstellingen over en adviezen aan mensen die je niet kent.

Herman, volgens mij heb je de smiley en het woordje "meligheid" gemist. Verder sluit ik mij volledig bij de wijze woorden van Jeroen aan  ;) !

groet,
Luc (die inderdaad zou willen dat ie nog vaker het veld in kon dan nu het geval is)

Dus als je er maar een smiley achter zet maakt het niet uit wat je zegt? Handig! En dan ook het woordje 'meligheid' nog achter de hand. Het kan niet op.

Herman van der Meer

Tukkerbird

 ::) pfff waar mensen zich druk over kunnen maken?

HPM

Citaat van: tukkerbird op maart 04, 2011, 19:06:43 PM
::) pfff waar mensen zich druk over kunnen maken?

Daar verbaas ik mij voortdurend over.
Herman van der Meer

Bram Rijksen

Citaat van: HPM op maart 04, 2011, 19:55:39 PM
Citaat van: tukkerbird op maart 04, 2011, 19:06:43 PM
::) pfff waar mensen zich druk over kunnen maken?

Daar verbaas ik mij voortdurend over.
"Hallo, ik ben Herman, en ik maak me druk over dit en dat en gebruik ieder berichtje om te kijken of er iets inzit waar ik lekker over kan mauwen"
- pfff waar mensen zich druk over maken?
"Daar verbaas ik mij voortdurend over."
Waarom breng je dan toch steeds zelf van dit soort non-discussies op gang Herman? Tip: lees het standaardwerk 'Asterix en de intirigant' eens een keertje..



HPM

Citaat van: Bram Rijksen op maart 04, 2011, 20:20:00 PM
Citaat van: HPM op maart 04, 2011, 19:55:39 PM
Citaat van: tukkerbird op maart 04, 2011, 19:06:43 PM
::) pfff waar mensen zich druk over kunnen maken?

Daar verbaas ik mij voortdurend over.
"Hallo, ik ben Herman, en ik maak me druk over dit en dat en gebruik ieder berichtje om te kijken of er iets inzit waar ik lekker over kan mauwen"
- pfff waar mensen zich druk over maken?
"Daar verbaas ik mij voortdurend over."
Waarom breng je dan toch steeds zelf van dit soort non-discussies op gang Herman? Tip: lees het standaardwerk 'Asterix en de intirigant' eens een keertje..

Niemand is verplicht om mijn opmerkingen verkeerd te interpreteren en al helemaal niet om dat de wereld in te sturen.



Herman van der Meer

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Misbruiken is nooit de bedoeling natuurlijk.

Voor Herman: Het mag geen geheim meer zijn dat twitchen niet jouw manier van ons aller hobby beleven is. Net als andere vogelaars er misschien niet warm voor lopen slechtvalken op de voet te volgen of slaaptrekroutes van halsbandparkieten uit te pluizen. Nu kun je je bij elke nieuwe zeldzaamheid opnieuw publiekelijk verwonderen over hoe anders sommige vogelaars over (een bepaald aspect van hun) vogelen denken dan jij. Maar zullen we elkaar gewoon allemaal elkaars specifieke beleving gunnen, zolang dat niet gepaard gaat met doden of gewonden?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Ik krijg er het schijt van dat er telkens mensen zijn die denken beter te weten wat mijn bedoelingen zijn dan ikzelf.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Leg dan bij deze eens uit wat je bedoeling is achter een opmerking als 'waarom zou je een middelste bonte specht gaan zoeken als die al gevonden is?'
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

joostverhoeven

Als iedereen voortaan de uitlokkende opmerkingen van een ieder negeert.. dan is een soortgelijke discussie snel afgesloten. En dit is een topic over zeldzaamheden en geen forum over hoe je opmerkingen moet opvatten en dient te lezen. Is er geen mogelijkheid om mensen die continu dergelijke discussies willen uitlokken te blokken van het forum of een laatste waarschuwing te geven? Ik weet ik maak me nu ook schuldig aan het feit dat ik nu reageer , maar dat komt omdat ik als voornamelijk fanatiek lezer van het forum begin te irriteren aan dergelijke mensen die continu met bepaalde opmerkingen op reacties uitzijn. Hier is een topic niet voor bedoeld, en ik vind dat de administrators hier actie op moeten ondernemen. Of speciale topics moeten openen waar je elkaar met uitlokkende opmerkingen kunt uitdagen, zodat je hier bewust voor kan kiezen, dan hoeft niet iedereen dit te lezen die er zoals ik niet in geintereerd in zijn en me eraan irriteer.

Groeten en veel vogelplezier.

Groeten,

Joost Verhoeven

fkdeboer

Citaat van: Bram Rijksen op maart 04, 2011, 20:20:00 PM
Waarom breng je dan toch steeds zelf van dit soort non-discussies op gang Herman? Tip: lees het standaardwerk 'Asterix en de intirigant' eens een keertje..
ik denk dat het enige verschil is dat er in de tijd van Cassius Catastrofus geen twitchers op middelste bonte spechten afkwamen. Het stikte toen van de oude eiken naar het schijnt ;D (DISCLAIMER: Smileys worden gebruikt om intonatie aan een geschreven boodschap te geven. Geschreven tekst kent immers lichaamstaal noch intonatie, wat een ernstige handicap is ten opzichte van gesprekken in In Real Life (IRL). deze smiley is vooral om even aan te geven dat ik mijzelf niet zo serieus neem. mocht iemand er aanstoot aan nemen, dan mag deze als niet geplaatst worden beschouwd).

Had ik al gezegd dat ik genoten had van de Mibo vanmiddag en dat ik het leuk vond kennis te maken met de mensen achter enkele namen op het forum?
Een van mijn beste invullingen van mijn middagpauze aller tijden! :duim:

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

UtrechtsVogelNet

Gezellig weer in dit item, tjongejonge !  :rolleye:

Ik hoop de MiBo ook nog te aanschouwen een dezer dagen; de MiBo die Guus Peterse nabij Groenekan ontdekte zit nog vers in mijn geheugen en dan nu weer eentje in de buurt! Een aantal jaren achtereen crosten we gezamenlijk naar Limburg maar nu is het bijna om de hoek!

Have fun!
Phil

Maurice Elf

#9948
Citaat van: fkdeboer op maart 04, 2011, 21:34:28 PM
Had ik al gezegd dat ik genoten had van de Mibo vanmiddag en dat ik het leuk vond kennis te maken met de mensen achter enkele namen op het forum?
Een van mijn beste invullingen van mijn middagpauze aller tijden! :duim:

Voor mij geldt hetzelfde, ennuh waar blijven de beloofde foto's Folkert  ;D

Groeten Maurice

EDIT: Te vroeg geschreeuwd Folkert, excuus  ;D , ik zie ze staan bij je waarneming, toch aardige plaatjes geworden!! Dank je wel voor het delen!
Mvg Maurice

fkdeboer

Citaat van: Maurice11 op maart 04, 2011, 22:34:04 PM
Voor mij geldt hetzelfde, ennuh waar blijven de beloofde foto's Folkert  ;D

Groeten Maurice

zoals beloofd is het niet veel (al is de lucht erg mooi blauw!), maar ze staat erop: http://waarneming.nl/waarneming/view/52572823
gelukkig zijn er al mooiere plaatjes van anderen.
Des te meer reden om volgende week nog meer pauze(s) in amelisweerd te spenderen en dan met met mijn eigen camera hoop ik hem wat dichterbij te krijgen..
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

HPM

Citaat van: Vincent Hart op maart 04, 2011, 21:06:11 PM
Leg dan bij deze eens uit wat je bedoeling is achter een opmerking als 'waarom zou je een middelste bonte specht gaan zoeken als die al gevonden is?'

Precies wat er stond en ik zie geen enkele reden om te denken dat het anders is. Zou het kunnen dat ik dit topic volg omdat in geïnteresseerd ben in zeldzaamheden in Nederland en in dit geval meer in het bijzonder in de ontwikkeling van de Middelste bonte specht in Nederland, of kan ik het alleen maar doen om zodra ik de kans krijg rotopmerkingen naar twitchers te maken?
Ik heb er alleen mijn verbazing over geuit dat iemand nadat er kennelijk al lange tijd het vermoeden bestond pas ging zoeken nadat er een was gevonden. Dat mag kennelijk niet en nu wordt er als gevolg van die verbazing zelfs gepleit om mij van dit forum te bannen. Wat is dat voor godgeklaagde waanzin?

Herman van der Meer

Vincent Hart

Dan is er verwarring over twee betekenissen van 'zoeken':
1) Het zoeken om een nog niet in een bepaald gebied aangetroffen soort te vinden (zoals Bram deed, overigens wel al n.a.v. een claim)
2) Het zoeken om een door iemand anders gevonden regionale zeldzaamheid ook zelf te kunnen zien (zoals o.a. Luc deed).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankneijts

Herman, hier wordt niemand van het forum gebannen zolang hij/zij bepaalde fatsoensnormen niet overschrijdt en/of niet oproept tot moord en doodslag of andere misdaden tegen personen die een hen onwelgevallige mening hebben. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, dat geldt voor jou maar dat geldt dan ook voor iemand als Joost. Jij mag vraagtekens zetten bij een fenomeen als twitchen en Joost mag zich afvragen of jij dat hier wel mag doen. Dat wil niet zeggen dat we alles wat  Joost (of jij..) zegt ook serieus (moeten) nemen.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rikstar

offtopic:

Met je Canon SX 10 gemaakt Folkert?

toevallig heb ik 2 weken terug een Mibo gefotografeerd met mijn Canon SX 20
zie hier de foto's: http://waarneming.nl/waarneming/view/52434079    ;D

Citaat van: fkdeboer op maart 04, 2011, 22:47:59 PM
Citaat van: Maurice11 op maart 04, 2011, 22:34:04 PM
Voor mij geldt hetzelfde, ennuh waar blijven de beloofde foto's Folkert  ;D

Groeten Maurice

zoals beloofd is het niet veel (al is de lucht erg mooi blauw!), maar ze staat erop: http://waarneming.nl/waarneming/view/52572823
gelukkig zijn er al mooiere plaatjes van anderen.
Des te meer reden om volgende week nog meer pauze(s) in amelisweerd te spenderen en dan met met mijn eigen camera hoop ik hem wat dichterbij te krijgen..
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Maurice Elf

Mooie foto's Rik! Dat diertje zat ongetwijfeld een stuk dichterbij dan de vogel waarvan wij gisteren foto's gemaakt hebben. Ik hoop dat ik vandaag die kans ook krijg!!
Mvg Maurice

HansP

Vreselijk wat een bullshit in dit topic. Afsplitsen naar het bullshit-topic en alle verontreiniging hier weghalen?!
Groet,
Hans Pohlmann

joostheeremans

Ik vind het anders best wel vermakelijk om mensen telkens weer over dezelfde opmerkingen te zien struikelen en daarmee onbedoeld deze discussie aan de gang houden. Als je lekker naar een specht wilt gaan kijken ga je lekker naar een specht kijken, kan jou het schelen dat iemand op het forum daar niks mee heeft en dat ook opschrijft. Als ik ergens langs een drukke weg met mijn verrekijker naar een vogel zit te kijken schudt ook de helft van de voorbijgangers meewarig het hoofd, maar om je daar nou druk om te maken, er zijn wel belangrijkere zaken in het leven.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Nella

Met vriendelijke groet,
Nel Bekema


Max Berlijn

Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Jan vH

Jan van Harten
Validator Plantengallen