Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Jarinka op januari 10, 2011, 17:51:38 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2011, 17:30:44 PM
Boeiend! Is geen DFB hier...
En wat is er dan volgens jou mis met DFB, dat je zo reageert? Oh wacht, laat maar. Stuur het maar in een PM, want het is tenslotte geen DFB hier.

Cornelis geeft de melding dat de waarneming volgens hem verdwenen is. Lonnie reageert daarop door te zeggen dat hij de waarneming nog wel ziet. Dat gaat toch allemaal over die (weliswaar foutieve) zeldzame waarneming?

Is toch al vaak iets over gezegd. Ieder kan toch zelf bedenken dat die Roodvoorhoofdkanierie niet wordt... En nee er is niets mee met DFB. Ik en anderen worden soms moe van het maken van afspraken/plannen en uiten van dromen in de reguliere topics....
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HJDT

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2011, 18:49:22 PM
Citaat van: Jarinka op januari 10, 2011, 17:51:38 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2011, 17:30:44 PM
Boeiend! Is geen DFB hier...
En wat is er dan volgens jou mis met DFB, dat je zo reageert? Oh wacht, laat maar. Stuur het maar in een PM, want het is tenslotte geen DFB hier.

Cornelis geeft de melding dat de waarneming volgens hem verdwenen is. Lonnie reageert daarop door te zeggen dat hij de waarneming nog wel ziet. Dat gaat toch allemaal over die (weliswaar foutieve) zeldzame waarneming?

Is toch al vaak iets over gezegd. Ieder kan toch zelf bedenken dat die Roodvoorhoofdkanierie niet wordt... En nee er is niets mee met DFB. Ik en anderen worden soms moe van het maken van afspraken/plannen en uiten van dromen in de reguliere topics....

Om nog maar te zwijgen over opmerkingen als: "als soort X er over 2,5 maand nog zit ga ik zeker kijken want dan nemen opa en oma ons mee voor een weekendje weg en dan komen we er langs. . . .".
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

snwja3

#9632
Citaat van: HJDT op januari 10, 2011, 19:43:35 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2011, 18:49:22 PM
Citaat van: Jarinka op januari 10, 2011, 17:51:38 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2011, 17:30:44 PM
Boeiend! Is geen DFB hier...
En wat is er dan volgens jou mis met DFB, dat je zo reageert? Oh wacht, laat maar. Stuur het maar in een PM, want het is tenslotte geen DFB hier.

Cornelis geeft de melding dat de waarneming volgens hem verdwenen is. Lonnie reageert daarop door te zeggen dat hij de waarneming nog wel ziet. Dat gaat toch allemaal over die (weliswaar foutieve) zeldzame waarneming?

Is toch al vaak iets over gezegd. Ieder kan toch zelf bedenken dat die Roodvoorhoofdkanierie niet wordt... En nee er is niets mee met DFB. Ik en anderen worden soms moe van het maken van afspraken/plannen en uiten van dromen in de reguliere topics....

Om nog maar te zwijgen over opmerkingen als: "als soort X er over 2,5 maand nog zit ga ik zeker kijken want dan nemen opa en oma ons mee voor een weekendje weg en dan komen we er langs. . . .".

Jongens, zeuren doe je pas als je oud bent en ik ben een oude man, dus als er iemand recht van zeuren heeft dan ben ik dat. En als je mij niet hoort ....   :angel:
Heb van jullie ook wel bijdragen gezien van welke ik heb gedacht, welk nut heeft deze en wat voegt dat aan het onderwerp toe (naast bovenstaande twee  ;) ), en gelukkig maak ik me er zelf ook regelmatig aan schuldig.
Heb ook geen probleem als mensen een discussie in goede banen willen leiden, maar doen het dan met een grap en een grol, tenminste als je resultaat en een luisterend oor wil hebben! Nu lijken jullie meer op die twee ouwe mannetjes op een balkonnetje in de Muppetshow! Ook wel grappig, maar toch anders!  >:D ;D
Wietze Janse

Folkert Jan

Mensen bij deze een topic om onze harten te luchten over alle bijzaken aangaande zeldzaamheden: Alles over zeldzaamheden in Nederland
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM


In de waarnemingenrubriek van de Haagse Vogelbescherming vandaag deze melding:

datum     maandag 10 januari 2011
vogelnaam     Oehoe
plaats     d haag scheveningen
waarnemer     reinier vd beek
commentaar     oehoe buba buba gespot op me werk nabij de scheveningse bosjes
het is een genoegen zo een vogel een keer in het echt te zien vliegen


Herman van der Meer

Vincent Hart

En nog een ongevraagde tip aan de mensen die zich ergeren aan andermans off topic gaan: Haal diep adem en reageer vooral niet. Voor je het weet gaat er weer een discussie over een discussie over een discussie ... Dat soort discussies vind ik overigens veel irritanter dan de paar posts die hier wel eens gewijd worden aan voorpret/dips. Hoe dan ook: Zwijg wat je naar vindt zoveel mogelijk dood, dan is het het snelst weer over. En als het echt lang duurt, kan een moderator zo'n discussie natuurlijk gewoon afsplitsen.

ps Hoewel vorig jaar ons anders deed geloven, is januari natuurlijk ook gewoon een ...maand voor 'zeldzaamheden in Nederland'.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HJDT

OK, ik beloof het; dit is mijn laatste post over dit (off-topic) onderwerp:
@Wietze: grappig, ik heb mezelf ook wel eens vergeleken met de muppetshow ouwetjes omdat ik mezelf zo'n ouwe zeur vond. Ik lijk er ook wel een klein beetje op, toch??
@ Vincent: geloof me dat ik me al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak ingehouden heb om voorgaande te schrijven. Geen zorgen dus, in veruit de meeste keren val ik er verder niemand mee lastig. In dit geval wilde ik slechts even laten horen dat Jeroen niet de enige is die er zo over denkt, waarvan akte. Voorlopig verbijt ik me wel weer maar af en toe mag het best gezegd worden denk ik. Het kan namelijk geen enkel kwaad je te realiseren dat echt niemand op die onzin zit te wachten.

Zo, nu weer over zeldzaamheden: iemand nog iets gehoord van die geelpootruiter?? Een dag voordat ik nog eens een poging zou gaan wagen werd hij weer lastig en dus heb ik precies op tijd besloten het niet te wagen anders was ik wederom voor niks te gaan. Er staat dus nog steeds een rekening open. . .

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

hiskodevries

praatmaarraak items verwijderd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

stefanhageman

Weet niet of dit de juiste plek is maar zie ik hier geen Amerikaanse Smient?


http://waarneming.nl/waarneming/view/51793676?_popup=1



Stefan Hageman


GijsB

Gijs

stefanhageman

Ik meen een roomwit voorhoofd met een groene "veeg" op z'n kop bovendien ook het roze-achtige lichaam.
Stefan Hageman


Jeroen Nagtegaal

Om welke vogel gaat het, de man of vrouw? Je omcirkelt de vrouw maar schrijft alsof het over de man gaat... Ik zie er geen groene tint in terug. Gewoon Smient dus.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

stefanhageman

Stefan Hageman


derks

Ik kan me wel voorstellen dat je aan een Amerikaan moest denken,Stephan.
In ieder geval vind ik het heel scherp dat je deze vogel opmerkte.  :right:

MVG Han Derks

Debby Doodeman

Miranda en Tim Zutt hebben zojuist de Grote Geelpootruiter terug gevonden, ze proberen 'm nu in te voeren, volgens mij gewoon in
de bekende sloot (kan ze nu even niet bereiken).

Groetjes,
Debby


J_apie

De Grote Geelpootruiter was tot 1 uur erg leuk te zien in het plasje in het weiland! Op de akker achter het weiland 5 Witbuikrotganzen en 1 Zwarte Rotgans in groep gewone Rotganzen.

Groeten Jaap Kolijn

Gerard Troost

Tss, is die Troepiaal gewoon terug, waar zou die hebben gezeten afgelopen zomer!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jarinka

Citaat van: gtroost op januari 14, 2011, 20:46:03 PM
Tss, is die Troepiaal gewoon terug, waar zou die hebben gezeten afgelopen zomer!
Leuk! In Vronermeer dus.
Groeten, Jarinka Heijink

Jaap Denee

#9649
Loos alarm!


Zie hier: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=133141.msg881361.html#msg881361 Dit is de vogel waar het om gaat. Heb zojuist de foto's van Tim Zutt gezien...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Rikstar

toch zou ik wel even vreemd opkijken als ik zoiets in mijn tuin zou zien..... en nu weer ontopic.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

steenl

En wat zeggen we hiervan?
http://waarneming.nl/waarneming/view/51871667

Ziet er toch wel goed uit.
Mogelijk 2de geval voor Overijssel.
Netjes van Dhr Zekhuis.  :angel:

laatvlieger

Ziet er zeker goed uit. Leuke soort en volgens mij best een lastige in Nederland!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

GertJ

http://waarneming.nl/waarneming/view/51872352
De grote geelpootruiter is weer opgedoken, maar aardig ver van z'n normale stekkie.
Wie van de admins kan genoeg Frans om na te vragen of de pijl klopt?
Groet Gert Jager

Justin Jansen

Citaat van: steenl op januari 16, 2011, 20:43:21 PM
En wat zeggen we hiervan?
http://waarneming.nl/waarneming/view/51871667

Ziet er toch wel goed uit.
Mogelijk 2de geval voor Overijssel.
Netjes van Dhr Zekhuis.  :angel:
Jammer dat de staarttekening niet vastgelegd is.
M.v.g., Justin Jansen


HansP

Groet,
Hans Pohlmann

garryb

#9656
CiteerJammer dat de staarttekening niet vastgelegd is.
Voor zover zichtbaar lijkt de staarttekening de determinatie wel te ondersteunen: op de derde foto lijkt er maar een klein randje wit zichtbaar aan het staarteind (versus brede witte omranding doorlopend aan de zijkant bij de Kollen).

CiteerHoe staat het eigenlijk met de soortstatus van dit beest? Split op afzienbare termijn?
Het is al jaren evident dat flavirostris soortstatus verdient: geografisch duidelijk gescheiden broed- en overwinteringsgebieden plus een reeks kenmerktoestanden die consequent afwijken van albifrons (staartpatroon, snavelvorm en kleur, formaat, donkere bovendelen en donkere kop) zonder dat er aanwijzingen bestaan voor hybridisatie. Maar ik heb al jaren niks meer gehoord van de CSNA ... (u weet wel, die in andere gevallen zo progressief ingestelde commissie die daar in ons land over gaat).

Rikstar

ik vind die canadese ganzen erg lastig maar waarom is de vogel die vandaag is gezien in limburg niet gewoon een minima?

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Justin Jansen

Citaat van: Rikstar op januari 16, 2011, 23:28:35 PM
ik vind die canadese ganzen erg lastig maar waarom is de vogel die vandaag is gezien in limburg niet gewoon een minima?
Zie dit topic ondermeer.
M.v.g., Justin Jansen


Max Berlijn

Rik,

Als je het echt leuk vind en er alles over wil weten hoe het in NL zit met de canadeesjes en de gevallen tot 2002, bestel DB vol 24 no3 (2002).

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.