Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rob Halff

Citaat van: ArjenDrost op mei 29, 2010, 19:09:49 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 29, 2010, 19:04:55 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/48284879 deze klopt ook niet helemaal! Misschien kan één van de admins ff een berichtje naar de beste man sturen?
Klopt, hij heeft het over vogelspotters... ;)


Maar is dit niet meer iets voor het topic "verkeerde determinaties"?

Ja, en hij heeft het over een Grote Grijze Snip IN de hut! Nogal merkwaardig.....!

Denro

Citaat van: Rob Halff op mei 29, 2010, 19:04:55 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/48284879 deze klopt ook niet helemaal! Misschien kan één van de admins ff een berichtje naar de beste man sturen?

De locatie klopt ook niet!

Ik zie namelijk niet dat de vogel in een vogelkijkhut zit ;)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Pim

Graag dit soort reacties in het topic: Foutieve determinaties.

Dank!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Jelle Aalders

Ik heb vernomen dat de Kievit rond 19:15 is weggevlogen.
Balen want ik wilde morgen vroeg gaan.
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

frankw


Jelle Aalders

Ja Frank,

Sprak net iemand die de vogel heeft gedipt. Was om 19:15 uur weggevlogen.
Hij is gebleven tot 20:30 maar niet meer kunnen vinden.
Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

Jelle Aalders

Met vriendelijke groet,

Jelle Aalders

twitter.com/jelleaalders

firecrest


simonvb

Met vriendelijke groet,

Simon

Jeroen Nagtegaal

Beest liet zich eerder leuk zien, Ik ben nu een filmpje aan het uploaden dat zal ik later plaatsen.

Hebben er overigens van de 90 mensen nog anderen gekeken naar kleurringen bij de Meeuwen, of gehalsbande Grauwe Ganzen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

BWoets

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 29, 2010, 23:59:54 PM
Beest liet zich eerder leuk zien, Ik ben nu een filmpje aan het uploaden dat zal ik later plaatsen.

Hebben er overigens van de 90 mensen nog anderen gekeken naar kleurringen bij de Meeuwen, of gehalsbande Grauwe Ganzen?

Wel naar de Grauwe, maar geen geringde gevonden ;D
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Jeroen Nagtegaal

Ik had namelijk zonder moeite een Grauwe Gans(Haarlem), 3 Grote Mantels (Noorwegen), 1 Kleine Mantel (noorwegen) en 1 Zilvermeeuw (onbekend)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

AvdB had nog een grote ali op geluid(!), maar ik geloof ook niet dat er veel mensen de ali's hebben afgecheckt op enge gular patches  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: vincenthart op mei 30, 2010, 00:14:28 AM
AvdB had nog een grote ali op geluid(!), maar ik geloof ook niet dat er veel mensen de ali's hebben afgecheckt op enge gular patches  ;)
Nee, de meesten zaten met de rug naar mij, wel op ringen... maar nop.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

GijsB

zijn er nog mensen die morgen gaan zoeken?
Gijs

frankw

Vast wel.

Laat ze m maar snel piepen anders rol ik m'n nest weer in. 8)

Folkert Jan

Ik zie witoorbuulbuul op DBA staan. Nog nooit van gehoord. Escape of kan hij wild?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jarinka

Citaat van: rnbflavour op mei 30, 2010, 10:10:06 AMIk zie witoorbuulbuul op DBA staan. Nog nooit van gehoord. Escape of kan hij wild?
Ik denk dat je gerust van escape kunt uitgaan, hij leeft ergens in Saoedi-Arabië. Als je hem googelt, kom je als eerste hits websites over het houden van vogels in volières tegen, en daarna de melding op DBA.
Groeten, Jarinka Heijink

UtrechtsVogelNet

Correct. Ik heb ze in Saoedi-Arabie heel veel gezien, althans in het oostelijk deel waar ik was. Ze zijn daar net zo algemeen als bij ons de Koolmees. Mooie vogel overigens (en Koolmees trouwens ook)!

gr, Phil

stefanhageman

Of hij is met de boot,als lifter(net als de Huiskraai), meegekomen gezien de plaats van waarneming. Maar die kans lijkt me kleiner dan een escape.
Stefan Hageman


Folkert Jan

Als er beetje goede foto's zijn en daarop zijn geen ringen/beschadegingen te zien zou die zomaar met heet bootje kunnen zijn gekomen denk ik

en ja dan heb je een wilde vogel die je niet mag tellen  :rolleye:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Inge van der Wulp

Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

HPM

Citaat van: laatvlieger op februari 03, 2010, 21:18:06 PM
Citaat van: j.steenbergen op februari 03, 2010, 20:25:54 PM
Zonder een standpunt in te nemen: ik kom met enige regelmaat exoten tegen, en als ik ze niet vertrouw, voer ik ze ook niet in. Ik weet niet hoe anderen hiermee omgaan, maar het zou kunnen betekenen dat de vogels er wel zaten maar gewoon niet gemeld.

Waarom voer je ze niet in? Dat zou juist wel interessant zijn! Ik voer exoten vaak juist in! Als je iets over de eventuele vestiging van die soorten wilt weten zijn waarnemingen heel erg belangrijk. Van de halsbandparkiet weten we bijvoorbeeld veel te weinig van de periode tussen de eerste vestiging en de aantallen die we nu hebben (ca 10.000!). Dat is natuurlijk doodzonde.

Ik heb net een heel vroege waarneming van Halsbandparkiet ingevoerd. In ieder geval veruit de vroegste in Waarneming. Den Haag 1969, toen ze in Nederland nog zeer zeldzaam waren en niemand kon vermoeden dat het een blijvertje zou worden.
http://waarneming.nl/waarneming/view/48299456

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

frankmeer

Citaat van: simonvb op mei 29, 2010, 23:53:04 PM
Citaat van: dodaars op mei 29, 2010, 22:25:56 PM
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=21577&page=1
Helaas waar! Ik was er ook tot 21.00 uur. Erg nat, maar geen witstaartkievit.
In het verleden zijn Witstaartkieviten ook vaak slechts één dag op dezelfde plek gebleven. Helemaal onverwacht is het dus niet dat hij nu weg is.
Overigens was de vogel gisteren druk aan het roepen, wat ik nogal vreemd vond aangezien de ANWB-gids toch echt vermeldt 'Tijdens trek gewoonlijk zwijgzaam.' Het bizarre geluid is trouwens ook te horen op de Dutch Birding site: http://www.dutchbirding.nl/soundgallery.php?p=sounddetails&sid=113&page=1
Frank van der Meer

Rein Genuït

Er staat gewoonlijk dus het kan wel  ;D
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

UtrechtsVogelNet

Maar eh, gisteren trok de vogel toch niet? Hij/zij was de hele dag ter plekke... En niet alles wat in een gids staat, klopt natuurlijk altijd 100%.

Overigens had-ie verschillende roepjes: die tijdens de vlucht was duidelijk anders dan tijdens zit. Ik heb het nog mogen naluisteren op de recorder van Peter N.
Vond het een bijzonder toffe waarneming, mooi licht, vliegend (vlak over de kijkers heen zelfs), verschillend roepend, foeragerend, zittend, soms weggepest door een kievit. Helemaal compleet wat mij betreft. Wou dat het elke keer zo was :-)

gr, Phil

frankmeer

Citaat van: UtrechtsVogelNet op mei 30, 2010, 12:14:09 PM
Maar eh, gisteren trok de vogel toch niet? Hij/zij was de hele dag ter plekke... En niet alles wat in een gids staat, klopt natuurlijk altijd 100%.

Overigens had-ie verschillende roepjes: die tijdens de vlucht was duidelijk anders dan tijdens zit. Ik heb het nog mogen naluisteren op de recorder van Peter N.
Vond het een bijzonder toffe waarneming, mooi licht, vliegend (vlak over de kijkers heen zelfs), verschillend roepend, foeragerend, zittend, soms weggepest door een kievit. Helemaal compleet wat mij betreft. Wou dat het elke keer zo was :-)

gr, Phil

De vogel is gisterenavond weggevlogen, zie de reactie van bijv. Jelle Aalders (#7534). Hierdoor hebben enkelen de vogel gisteren net gemist.
En natuurlijk klopt niet alles wat in een gids staat voor 100%, maar ik vond het wel opvallend dat de ANWB expliciet meldt 'gewoonlijk zwijgzaam', terwijl de vogel gisteren zo fanatiek en voor langere tijd luid hoorbaar was. Zowel in vlucht als net na de landing.
Frank van der Meer

UtrechtsVogelNet

Ben het met je eens Frank, ik had het ook gelezen en was daarom ook blij verrast dat de vogel regelmatig riep. Maar soms lees je tegenstrijdigheden in de gidsen, heb ik hier niet op gelet trouwens (slechts 1 gids ingekeken voor vertrek naar de "plek des onheils").

Jammer dat sommigen net te laat waren trouwens, vooral ook omdat ze ondanks alles de regen hadden getrotseerd. Ik hoop voor hen dat de vogel spoedig weer zal opduiken!

gr, Phil

Fred Visscher

Gr Fred