Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

Bijeneter in harkstede wordt ook gewaardeerd ::)
Gijs

Rob Halff

http://waarneming.nl/waarneming/view/48226224 deze had wat mij betreft ook wel even door mogen komen op Dutchbirdalerts. Breedbekstrandloper is in Noord-Holland namelijk niet echt dik bezaaid.

GertJ

Citaat van: Rob Halff op mei 25, 2010, 23:30:12 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/48226224 deze had wat mij betreft ook wel even door mogen komen op Dutchbirdalerts. Breedbekstrandloper is in Noord-Holland namelijk niet echt dik bezaaid.


Ja, raar eigenlijk. Aan de andere kant: een waarneming om tien voor 9 is voor de meesten niet meer haalbaar toch?
Groet Gert Jager

Rob Halff

Citaat van: GertJ op mei 25, 2010, 23:43:50 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 25, 2010, 23:30:12 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/48226224 deze had wat mij betreft ook wel even door mogen komen op Dutchbirdalerts. Breedbekstrandloper is in Noord-Holland namelijk niet echt dik bezaaid.


Ja, raar eigenlijk. Aan de andere kant: een waarneming om tien voor 9 is voor de meesten niet meer haalbaar toch?

Mee eens, maar wel leuk om te weten dat er ook eentje in Noord-Holland zit...!!

Theovanv

Hoe groot is de kans dat die Breedbek van Zwolle morgenmiddag nog aanwezig is?
Theo van Veenendaal

RWester

Citaat van: Theovanv op mei 26, 2010, 00:15:51 AM
Hoe groot is de kans dat die Breedbek van Zwolle morgenmiddag nog aanwezig is?

Is natuurlijk geen pijl op te trekken, 't heeft vleugels...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Vincent Hart

Uit 'Wat staat er op mijn foto': Grijze snip spec door Jeroen Nagtegaal:
Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2010, 08:00:46 AM
Kwam binnen als grote grijze snip onzeker http://waarneming.nl/waarneming/view/48230644
iemand een mening ?
Citaat van: frankneijts op mei 26, 2010, 09:06:03 AM
Lijkt me wel een 'grijze' snip ja: en een kust-locatie is interessant i.v.m. de mogelijkheid van een Kleine...... (hoewel de snavel wel èrg lang lijkt..)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gideon Vreeman

Citaat van: Rob Halff op mei 25, 2010, 23:45:35 PM
Citaat van: GertJ op mei 25, 2010, 23:43:50 PM
Citaat van: Rob Halff op mei 25, 2010, 23:30:12 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/48226224 deze had wat mij betreft ook wel even door mogen komen op Dutchbirdalerts. Breedbekstrandloper is in Noord-Holland namelijk niet echt dik bezaaid.



Ja, raar eigenlijk. Aan de andere kant: een waarneming om tien voor 9 is voor de meesten niet meer haalbaar toch?

Mee eens, maar wel leuk om te weten dat er ook eentje in Noord-Holland zit...!!

Hopelijk zit ie er vanavond nog. De plek is volgens mij wel lastig bereikbaar..?
Gideon Vreeman

Ies Meulmeester

Citaat van: vincenthart op mei 26, 2010, 09:10:47 AM
Uit 'Wat staat er op mijn foto': Grijze snip spec door Jeroen Nagtegaal:
Citaat van: hiskodevries op mei 26, 2010, 08:00:46 AM
Kwam binnen als grote grijze snip onzeker http://waarneming.nl/waarneming/view/48230644
iemand een mening ?
Citaat van: frankneijts op mei 26, 2010, 09:06:03 AM
Lijkt me wel een 'grijze' snip ja: en een kust-locatie is interessant i.v.m. de mogelijkheid van een Kleine...... (hoewel de snavel wel èrg lang lijkt..)
Uhh, lijkt mij eigenlijk niet...! Volgens mij staat er op de foto niks anders dan een Rosse Grutto!

Gr, Ies

Tim de Boer

Rosse grutto is ook hetgeen dat ik op de foto zie...
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Steven Wytema

Citaat van: RWester op mei 26, 2010, 06:38:49 AM
Citaat van: Theovanv op mei 26, 2010, 00:15:51 AM
Hoe groot is de kans dat die Breedbek van Zwolle morgenmiddag nog aanwezig is?

Is natuurlijk geen pijl op te trekken, 't heeft vleugels...
Die heeft ie dan in beperkte mate gebruikt vannacht, want hij zit er nog!
http://waarneming.nl/waarneming/view/48232381
(althans, er vanuitgaand dat Dick Pruiksma niet een waarneming van gisteren in heeft gevoerd)
Steven Wytema


Gerard Troost

Citaat van: scwytema op mei 26, 2010, 12:13:25 PM
(althans, er vanuitgaand dat Dick Pruiksma niet een waarneming van gisteren in heeft gevoerd)
Aan de datum van de waarneming te zien heeft hij dat wel...
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

steenl

Breedbek Zwolle is weg.
Al wel weer 7 Casarca's in de Vreugderrijkerwaard. Gisteravond nog 4.
Ze komen met het jaar vroeger.

Jorrit Vlot


Izabeltapuit net over de grens in België, ziet er spannend uit!

http://waarneming.nl/waarneming/view/48234576

Jorrit Vlot


Gideon Vreeman

Iemand nog naar de 'breedbek' van Noord Holland-Natte Hond wezen kijken?
Gideon Vreeman


Steven Wytema

en nog een interessante waarneming:
http://waarneming.nl/waarneming/view/48235678
Ik kan er zo even niks concreets bij voorstellen, maar de kenmerken klinken wel apart.
(of valt dat allemaal binnen de variatie van de soort?)
Steven Wytema


frankneijts

#7458
Citaat van: scwytema op mei 26, 2010, 17:51:15 PM
en nog een interessante waarneming:
http://waarneming.nl/waarneming/view/48235678
Ik kan er zo even niks concreets bij voorstellen, maar de kenmerken klinken wel apart.
(of valt dat allemaal binnen de variatie van de soort?)

Als je een beetje goed rondkijkt kom je die vaker tegen binnen de nederlandse broedvogelpopulatie (in de Kempen toch zeker...) en ik heb er hier al vaker melding van gemaakt. Ik heb ze in diverse uitvoeringen, van een beetje groen en geel tot vrijwel helemaal zonder, soms met bijna geheel donkere poten en snavel zelfs....Ze houden hier ook territorium, dus niet (alleen) doortrekkers. Of dat dan (allemaal) 'Noordse' zijn ..??
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Folkert Jan

ALWEER  :o een kuifkoekoek?

ben benieuwd!! hopelijk blijft hij morgen tot een uurtje of 12 (afspraak met de tandarts om 8.00  :angel: )
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

GertJ

Citaat van: rnbflavour op mei 26, 2010, 18:48:44 PM
ALWEER  :o een kuifkoekoek?

ben benieuwd!! hopelijk blijft hij morgen tot een uurtje of 12 (afspraak met de tandarts om 8.00  :angel: )


Altijd enthousiast die Folkert Jan!

Het tot nog toe om een interessante maar vage melding van een mogelijke kuifkoekoek

De vogel moet eerst nog teruggevonden en definitief op naam gebracht worden...
Groet Gert Jager

Timo Roeke

Citaat van: GertJ op mei 26, 2010, 19:44:16 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 26, 2010, 18:48:44 PM
ALWEER  :o een kuifkoekoek?

ben benieuwd!! hopelijk blijft hij morgen tot een uurtje of 12 (afspraak met de tandarts om 8.00  :angel: )


Altijd enthousiast die Folkert Jan!

Het tot nog toe om een interessante maar vage melding van een mogelijke kuifkoekoek

De vogel moet eerst nog teruggevonden en definitief op naam gebracht worden...
Juist, tegen die tijd rijd ik er ook heen. Gelderland is goed te doen.

frankw

Citaat van: GertJ op mei 26, 2010, 19:44:16 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 26, 2010, 18:48:44 PM
ALWEER  :o een kuifkoekoek?

ben benieuwd!! hopelijk blijft hij morgen tot een uurtje of 12 (afspraak met de tandarts om 8.00  :angel: )


Altijd enthousiast die Folkert Jan!

Het tot nog toe om een interessante maar vage melding van een mogelijke kuifkoekoek

De vogel moet eerst nog teruggevonden en definitief op naam gebracht worden...

Ik ken Jan als een zeer ervaren betrouwbare vogelaar en hij zal de vogel niet zomaar invoeren. (zegt niets over deze waarneming natuurlijk.. maar goed) Het klinkt mi wel goed allemaal. De enige reden van het vraagteken is dat ie de vogel niet in zn geheel (zittend?) heeft gezien zo begrijp ik uit de tekst. Er zijn zover ik me kan bedenken ook niet echt vogels die snel te verwarren zijn met Kuifkoekoek.

Als ik iets dichterbij had gewoond was ik zeker gaan zoeken morgen (en als ik niet ziek was..)!

steenl

Citeermaar vage melding van een mogelijke kuifkoekoek

Lijkt me geen vage melding. Waarneming klopt denk ik wel. Waarnemer is alleen voorzichtig!!
Als ik in de buurt woonde, ging ik zoeken.

Rikstar

iedereen als hij/zij in de buurd woonde :P kop op: als het er echt 1 is dat telt die reden van: als ik maar dichtbij woonde toch niet....
al zou ik in de buurd wonen was ik er nog niet naartoe geweest :P tenzij er een zekere melding van langskomt.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankw

Citaat van: steenl op mei 26, 2010, 21:29:42 PM
Citeermaar vage melding van een mogelijke kuifkoekoek

Lijkt me geen vage melding. Waarneming klopt denk ik wel. Waarnemer is alleen voorzichtig!!
Als ik in de buurt woonde, ging ik zoeken.
Precies. :duim:

JohanvantBosch

Citaat van: Rikstar op mei 26, 2010, 21:42:11 PM
iedereen als hij/zij in de buurd woonde :P kop op: als het er echt 1 is dat telt die reden van: als ik maar dichtbij woonde toch niet....
al zou ik in de buurd wonen was ik er nog niet naartoe geweest :P tenzij er een zekere melding van langskomt.
Buurt is nog altijd met een t...

Maarrrr... als iedereen zo denkt dan wordt toch geen enkele onzekere waarneming ooit bevestigt. Zo'n soort als dit, dan ga je toch zoeken...?

Martijn Bot

Citaat van: JohanvantBosch op mei 26, 2010, 21:54:44 PM
Citaat van: Rikstar op mei 26, 2010, 21:42:11 PM
iedereen als hij/zij in de buurd woonde :P kop op: als het er echt 1 is dat telt die reden van: als ik maar dichtbij woonde toch niet....
al zou ik in de buurd wonen was ik er nog niet naartoe geweest :P tenzij er een zekere melding van langskomt.
Buurt is nog altijd met een t...

Maarrrr... als iedereen zo denkt dan wordt toch geen enkele onzekere waarneming ooit bevestigt. Zo'n soort als dit, dan ga je toch zoeken...?

En bevestigd is in dit geval met een d...;-)

JohanvantBosch

Citaat van: Martijn Bot op mei 26, 2010, 21:56:24 PM
Citaat van: JohanvantBosch op mei 26, 2010, 21:54:44 PM
Citaat van: Rikstar op mei 26, 2010, 21:42:11 PM
iedereen als hij/zij in de buurd woonde :P kop op: als het er echt 1 is dat telt die reden van: als ik maar dichtbij woonde toch niet....
al zou ik in de buurd wonen was ik er nog niet naartoe geweest :P tenzij er een zekere melding van langskomt.
Buurt is nog altijd met een t...

Maarrrr... als iedereen zo denkt dan wordt toch geen enkele onzekere waarneming ooit bevestigt. Zo'n soort als dit, dan ga je toch zoeken...?

En bevestigd is in dit geval met een d...;-)

hahaha... de fopschoolmeester terechtgewezen door de echte  ;D

Denro

Citaat van: Martijn Bot op mei 26, 2010, 21:56:24 PM
Citaat van: JohanvantBosch op mei 26, 2010, 21:54:44 PM
Citaat van: Rikstar op mei 26, 2010, 21:42:11 PM
iedereen als hij/zij in de buurd woonde :P kop op: als het er echt 1 is dat telt die reden van: als ik maar dichtbij woonde toch niet....
al zou ik in de buurd wonen was ik er nog niet naartoe geweest :P tenzij er een zekere melding van langskomt.
Buurt is nog altijd met een t...

Maarrrr... als iedereen zo denkt dan wordt toch geen enkele onzekere waarneming ooit bevestigt. Zo'n soort als dit, dan ga je toch zoeken...?

En bevestigd is in dit geval met een d...;-)

Hehe dit zit  :duim:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):