Citaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...
Citaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...
Citaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.Dat zou ik graag toegelicht zien........
ondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.
Citaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 21:44:08 pmCitaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...Mooie boomvalk
http://waarneming.nl/waarneming/view/64329177Eindelijk.... Sneeuwgans -1
Citaat van: August op juni 20, 2012, 21:55:50 pmCitaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 21:44:08 pmCitaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...Mooie boomvalkMijn idee.
Citaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 22:01:47 pmCitaat van: August op juni 20, 2012, 21:55:50 pmCitaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 21:44:08 pmCitaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...Mooie boomvalkMijn idee.Op basis van jizz of hebben jullie ook nog een argument?
Citaat van: BramtK op juni 20, 2012, 22:21:18 pmCitaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 22:01:47 pmCitaat van: August op juni 20, 2012, 21:55:50 pmCitaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 21:44:08 pmCitaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...Mooie boomvalkMijn idee.Op basis van jizz of hebben jullie ook nog een argument? Op basis van Jizz vind ik de verhoudingen wel kloppen voor Boomvalk.
Citaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 22:01:47 pmCitaat van: August op juni 20, 2012, 21:55:50 pmCitaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 21:44:08 pmCitaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...Mooie boomvalkMijn idee.Op basis van jizz of hebben jullie ook nog een argument?
Citaat van: August op juni 20, 2012, 21:55:50 pmCitaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 21:44:08 pmCitaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...Mooie boomvalkMijn idee.
Citaat van: Jaap Denee op juni 20, 2012, 21:44:08 pmCitaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...Mooie boomvalk
Citaat van: Bram Rijksen op juni 20, 2012, 20:20:33 pmCitaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...Helpt dit? Ben even zo vrij geweest en heb de foto 160 graden rechtsom gedraaid zodat je wat 'natuurlijker' tegen het silhouet aankijkt... Vervolgens de boel wat opgelicht en het beeld wat vergroot...
Citaat van: frankneijts op juni 20, 2012, 19:54:44 pmCitaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...Dat zou ik graag toegelicht zien........ Over het algemeen vind ik in het verschijnsel 'djizzzzz' altijd weer voldoende aanleiding om Frank te ontstemmen, maar in dit geval gaat dat echt niet lukken... Als we even afstappen van dit begrip en gewoon eens kijken naar de afmetingen en de verhoudingen van de vogel, dan zijn dit nou net de meest doorslaggevende elementen die m.i. Roodpootvalk in één klap uitsluiten. Dus ook ik ben erg benieuwd Rikstar, waar jij het algehele postuur richting de jizz van roodpootvalk ziet neigen...
Citaat van: Rikstar op juni 20, 2012, 19:24:28 pmondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...Dat zou ik graag toegelicht zien........
ondanks het 'fotografisch' effect lijkt mij dit toch een roodpootvalk al is het maar door de Jizz algehele postuur neigt ernaar.mis ik wel de lengte streping op de buik...
Op basis van Jizz vind ik de verhoudingen wel kloppen voor Boomvalk.
Even wat anders: Er werd een tijdje terug vermeld dat overtrekkende kuifleeuwerikken eigenlijk behalve op Breskens uitgesloten waren. Ik zag op tarsiger.com een melding in Finland en toen ik eens ging kijken naar de afgelopen gevallen zie ik toch akelig veel gevallen de afgelopen jaren. Waar komen deze vogels dan vandaan als die bij ons niet zouden overtrekken? http://tarsiger.com/news/index.php?&sp=find&find_button=ok&country=246&lang=eng&species=65740
Niet echt. Heb nog geen enkel argument gehoord voor boomvalk. Let wel: ik zeg niet dat dit een per se een roodpoot is maar een boomvalk vind nog net zo weinig bewezen.
Citaat van: rnbflavour op juni 21, 2012, 11:37:37 amEven wat anders: Er werd een tijdje terug vermeld dat overtrekkende kuifleeuwerikken eigenlijk behalve op Breskens uitgesloten waren. Ik zag op tarsiger.com een melding in Finland en toen ik eens ging kijken naar de afgelopen gevallen zie ik toch akelig veel gevallen de afgelopen jaren. Waar komen deze vogels dan vandaan als die bij ons niet zouden overtrekken? http://tarsiger.com/news/index.php?&sp=find&find_button=ok&country=246&lang=eng&species=65740Dat het uitgesloten zou zijn lijkt me ouwe wijvenpraat eerlijk gezegd.Heb zelf op Kamperhoek wel eens een kuifleeuwerik over zien trekken en ook de kuifleeuwerik die Wim Jansen ooit op Schier vond moet toch ergens vandaan zijn gekomen. Waar vandaan is dan de vraag maar rij ver genoeg naar t zuiden en het wemelt van de kuifjes.
Citaat van: Peter Verhelst op april 11, 2012, 11:36:11 amhttp://waarneming.nl/waarneming/view/64329177Eindelijk.... Sneeuwgans -1http://waarneming.nl/waarneming/view/69302449Uit de dood herrezen?
Tussendoor nog even deze noemen misschien: http://waarneming.nl/waarneming/view/69328088?_popup=1.Wel schijnbaar alweer weg, helaas.
Een gek Snor/Sprinkhaanzanger-achtig beest na, wrn volgt morgen).
"Voor het gemak noteer ik even KW maar eerlijk gezegd weet ik niet wat ik hier nu al bijna 20 minuten hoor roepen. 2-7x per minuut 'irrrrr' (met ook een beetje een 's'-klank), 0,8-2,5 seconden, nogal Snorachtig. Licht modulerend, middendeel iets lager dan einddeel.Geluid als in 2e seconde bij deze http://waarneming.nl/sound/view/15161 opname (na harde begingeluid).Wie weet raad?"
Citaat van: erikwouda op juni 23, 2012, 03:27:35 amEen gek Snor/Sprinkhaanzanger-achtig beest na, wrn volgt morgen).Zie hier:http://waarneming.nl/obs/edit/69344006...Wie weet raad?"
Omdat je uiteraard de waarneming van iemand anders niet mag wijzigen. Hier de correcte link: http://waarneming.nl/waarneming/view/69344006
Dezelfde Vale Gier als een 10 dagen geleden? http://waarneming.nl/waarneming/view/69358754
Citaat van: petermeer op juni 23, 2012, 22:22:27 pmOmdat je uiteraard de waarneming van iemand anders niet mag wijzigen. Hier de correcte link: http://waarneming.nl/waarneming/view/69344006OK. Wat ik in de eerste twee seconden van die voorbeeldopname hoor is volgens mij een Sprinkhaanzanger.
Citaat van: HPM op juni 23, 2012, 22:39:44 pmCitaat van: petermeer op juni 23, 2012, 22:22:27 pmOmdat je uiteraard de waarneming van iemand anders niet mag wijzigen. Hier de correcte link: http://waarneming.nl/waarneming/view/69344006OK. Wat ik in de eerste twee seconden van die voorbeeldopname hoor is volgens mij een Sprinkhaanzanger.En wat je dan heel kort hoort, in combi met de omschrijving die ik geef ("2-7x per minuut 'irrrrr' (met ook een beetje een 's'-klank), 0,8-2,5 seconden")? Nog steeds Sprinkhaanzanger?Als ik afga op wat hier op Waarneming te horen is heeft noch Sprinkhaanzanger, noch Snor een dergelijk intervalverloop.Dank in elk geval voor je reactie.