Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankw

Hij is net op gevlogen.. Potver de potver. >:(

Theovanv

#12571
Net opgevlogen, balen. Had net een lift geregeld. Had ik het maar eerder geweten en tijd gehad. Hopelijk landt ie meteen weer en wordt ie weer teruggevonden, maar zal wel meteen helemaal weg zijn.

EDIT:
Hopelijk wordt er nog gezocht:

CiteerJaap Denee om 03-09 15:59:
Veld rondom het weggetje 'Geitenspoor' ligt op de vliegroute. Wellicht zinnig om daar nog te zoeken.
Theo van Veenendaal

Theovanv

Hij is nu al een uur zoek, ik weet niet of er nog gezocht is, maar anders is het blijkbaar een gevalletje jammer.
Theo van Veenendaal

ArjenDrost †

Citaat van: Theovanv op september 03, 2011, 16:47:21 PM
Hij is nu al een uur zoek, ik weet niet of er nog gezocht is, maar anders is het blijkbaar een gevalletje jammer.
Als je toch een lift had, zou je ook zelf kunnen gaan zoeken....

Theovanv

Citaat van: ArjenDrost op september 03, 2011, 16:48:34 PM
Citaat van: Theovanv op september 03, 2011, 16:47:21 PM
Hij is nu al een uur zoek, ik weet niet of er nog gezocht is, maar anders is het blijkbaar een gevalletje jammer.
Als je toch een lift had, zou je ook zelf kunnen gaan zoeken....
Dat kan, maar dat doe ik niet, diegene is geen vogelaar en kan hem moeilijk verkopen dat we daar naartoe gaan terwijl de vogel al gevlogen is, maar mss nog ergens in een veld zit terwijl hij al een uur zoek is (ik was zelf nog onderweg naar huis toen hij wegvloog)....
Theo van Veenendaal

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op september 02, 2011, 15:50:09 PM
Melding van een zwartkopgors. Kan wellicht geen kwaad voor localo's eens een kijkje te nemen.

Ik heb een half uur gepost op de oprit bij de perenbomen totdat 2 grote blafhonden me verjoegen, daarna nog een half uurtje rondom het terrein gelummeld en ben afgedropen met Kauw, Merel, Vink, Boerenzwaluw, wel nog een Fitis maar helaas geen Zwartkopgors. Misschien dat Stefan meer geluk heeft die zou het vandaag ook even gaan checken...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankmeer

Frank van der Meer

Theovanv

Citaat van: frankmeer op september 03, 2011, 18:06:07 PM
Citaat van: frankw op september 03, 2011, 15:52:48 PM
CiteerEn de eerste foto:

http://waarneming.nl/fotonew/6/2568766.jpg

Hij is net op gevlogen.. Potver de potver. >:(

Stoere serie van het moment van vertrek: http://waarneming.nl/waarneming/view/56581897
Gaaf hoor, ik ben jaloers ;) Gefeliciteerd aan iedereen die m wel gezien heeft, jammer dat ie niet teruggevonden is.
Theo van Veenendaal

Theovanv

Citaat van: HPM op september 03, 2011, 18:12:09 PM
Citaat van: Theovanv op september 03, 2011, 18:09:08 PM
Citaat van: frankmeer op september 03, 2011, 18:06:07 PM
Citaat van: frankw op september 03, 2011, 15:52:48 PM
CiteerEn de eerste foto:

http://waarneming.nl/fotonew/6/2568766.jpg

Hij is net op gevlogen.. Potver de potver. >:(

Stoere serie van het moment van vertrek: http://waarneming.nl/waarneming/view/56581897
Gaaf hoor, ik ben jaloers ;) Gefeliciteerd aan iedereen die m wel gezien heeft, jammer dat ie niet teruggevonden is.

Ach, de ontdekker was toch geen vogelaar. Toch?
Die snap ik niet :rolleye:
Theo van Veenendaal

Maurice Elf

Citaat van: frankmeer op september 03, 2011, 18:06:07 PM
Stoere serie van het moment van vertrek: http://waarneming.nl/waarneming/view/56581897

Citaat van: Theovanv op september 03, 2011, 18:09:08 PM
Gaaf hoor, ik ben jaloers ;) Gefeliciteerd aan iedereen die m wel gezien heeft, jammer dat ie niet teruggevonden is.

Dank jullie wel! Vwb de vogel, hij vloog echt over de bossen richting Otterlo. Ik hoop voor diegene die hem nog niet gezien hebben dat hij
teruggevonden wordt, maar zal wel heel lastig worden heb ik zo het idee....  :-[
Mvg Maurice

Theovanv

Citaat van: Maurice11 op september 03, 2011, 18:15:42 PM
Citaat van: frankmeer op september 03, 2011, 18:06:07 PM
Stoere serie van het moment van vertrek: http://waarneming.nl/waarneming/view/56581897

Dank jullie wel! Vwb de vogel, hij vloog echt over de bossen richting Otterlo. Ik hoop voor diegene die hem nog niet gezien hebben dat hij
teruggevonden wordt, maar zal wel heel lastig worden heb ik zo het idee....  :-[
Ja, dan moet ie meteen in de buurt weer gezien worden, anders wordt t wel erg lastig.
Theo van Veenendaal

frankw

Waarom? Ik kan me nog een Grote Trap herinneren die eerst in Groesbeek zat en de volgende dag in Zeeland..

Theovanv

Citaat van: frankw op september 03, 2011, 18:23:37 PM
Waarom? Ik kan me nog een Grote Trap herinneren die eerst in Groesbeek zat en de volgende dag in Zeeland..
Ok, ja het kan natuurlijk ;) Maar de kans wordt wel een stuk kleiner. We'll see :)
Theo van Veenendaal

lennartv

Citaat van: frankw op september 03, 2011, 18:23:37 PM
Waarom? Ik kan me nog een Grote Trap herinneren die eerst in Groesbeek zat en de volgende dag in Zeeland..

Laten we het hopen ;)
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Edwin Russer

Eempolders wellicht nog een mooie plek als de vogel een stukje noordelijker doorvliegt.
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

frankw

Maar ja, als dat beest een bocht naar zuid of oost heeft gemaakt zijn er een hele vracht soortgelijke plekken waar ie eventueel kan zijn gaan zitten. Iedereen morgen de Veluwe(zoom) op!  8)

lennartv

Toevallig keek ik net even de waarnemingen van trappen door. Ik vond een (nog) niet geaccepteerd geval kraagtrap van 2011! Weet iemand hier toevallig iets van?
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

frankneijts

Citaat van: HPM op september 03, 2011, 21:21:58 PM
Citaat van: frankneijts op september 03, 2011, 21:17:58 PM

Ik geloof niet dat Theo het over die Zwartkopgors heeft gehad Herman, laat staan over de ontdekker ervan: dacht dat-ie m.b.t. "geen vogelaar zijn" doelde op degene die hem een lift had gegeven naar de Kleine Trap.... Misschien dan de rest van je post even heroverwegen?  8)

Je hebt gelijk. Soms moeilijk te bepalen over welk geval het gaat als er meerdere door elkaar lopen en er in een bericht geen soort wordt genoemd.
Ik zal het een en ander verwijderen. En uiteraard excuses aan Theo.

Netjes Herman, ik zal mijn post dan ook weghalen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Justin Jansen

Gezien dat de Kleine Trap in actieve handpenrui (P7 links en P7 en P5 rechts) is, is het niet onwaarschijnlijk dat de vogel nog ergens in de buurt rondhangt. En wellicht al even in het gebied aanwezig is.
M.v.g., Justin Jansen


Steven Wytema

Vandaag met Sjoerd de halve omgeving afgezocht.
Eerst met de fiets div. rondjes hei gefietst, daarna langs harskamp en rondjes gereden ten westen van otterlo. Maar geen kleine trap dus.
Steven Wytema


Jaap Denee

Citaat van: Steven Wytema op september 03, 2011, 23:10:28 PM
Vandaag met Sjoerd de halve omgeving afgezocht.
Eerst met de fiets div. rondjes hei gefietst, daarna langs harskamp en rondjes gereden ten westen van otterlo. Maar geen kleine trap dus.


Jammer, Steven.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Wouter Puyk

Citaat van: Justin Jansen op september 03, 2011, 22:58:01 PM
Gezien dat de Kleine Trap in actieve handpenrui (P7 links en P7 en P5 rechts) is, is het niet onwaarschijnlijk dat de vogel nog ergens in de buurt rondhangt. En wellicht al even in het gebied aanwezig is.

@   Justin, P7 is bij Kleine Trap altijd verkort , is het dan wel rui ?

Wouter Puyk

Sjaak Schilperoort


Maurice Elf

Mvg Maurice

Herman van der Klis

P4 is altijd korter. Heeft niets met rui te maken.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Justin Jansen

#12596
Citaat van: calidus op september 04, 2011, 09:53:27 AM
Citaat van: Justin Jansen op september 03, 2011, 22:58:01 PM
Gezien dat de Kleine Trap in actieve handpenrui (P7 links en P7 en P5 rechts) is, is het niet onwaarschijnlijk dat de vogel nog ergens in de buurt rondhangt. En wellicht al even in het gebied aanwezig is.

@   Justin, P7 is bij Kleine Trap altijd verkort , is het dan wel rui ?

Wouter Puyk
je hebt gelijk, maar de vogel mist wel een handpen, zie ook op deze foto (P 5).


(Correctie nav opmerking Herman)
M.v.g., Justin Jansen


Herman van der Klis

Ik zie met de beste wil van de wereld geen ontbrekende armpennen wel ontbrekende handpen.
En handpen P4 is altijd verkort.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

dupont

Citaat van: Theovanv op september 03, 2011, 15:58:17 PM
Net opgevlogen, balen. Had net een lift geregeld. Had ik het maar eerder geweten en tijd gehad. Hopelijk landt ie meteen weer en wordt ie weer teruggevonden, maar zal wel meteen helemaal weg zijn.

EDIT:
Hopelijk wordt er nog gezocht:

CiteerJaap Denee om 03-09 15:59:
Veld rondom het weggetje 'Geitenspoor' ligt op de vliegroute. Wellicht zinnig om daar nog te zoeken.

Maar Theo,
Als je in Apeldoorn woont, een fiets hebt, kan fietsen en tijd hebt (zie al je navolgende reacties) dan kun je toch ook gaan fietsen en zelf gaan zoeken in plaats van achter je PC blijven zitten?
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Theovanv

#12599
Citaat van: HPM op september 03, 2011, 21:21:58 PM
Citaat van: frankneijts op september 03, 2011, 21:17:58 PM

Ik geloof niet dat Theo het over die Zwartkopgors heeft gehad Herman, laat staan over de ontdekker ervan: dacht dat-ie m.b.t. "geen vogelaar zijn" doelde op degene die hem een lift had gegeven naar de Kleine Trap.... Misschien dan de rest van je post even heroverwegen?  8)

Je hebt gelijk. Soms moeilijk te bepalen over welk geval het gaat als er meerdere door elkaar lopen en er in een bericht geen soort wordt genoemd.
Ik zal het een en ander verwijderen. En uiteraard excuses aan Theo.
Geen probleem Herman, foutje is snel gemaakt ;)

Citaat van: dupont op september 04, 2011, 12:20:04 PM
Citaat van: Theovanv op september 03, 2011, 15:58:17 PM
Net opgevlogen, balen. Had net een lift geregeld. Had ik het maar eerder geweten en tijd gehad. Hopelijk landt ie meteen weer en wordt ie weer teruggevonden, maar zal wel meteen helemaal weg zijn.

EDIT:
Hopelijk wordt er nog gezocht:

CiteerJaap Denee om 03-09 15:59:
Veld rondom het weggetje 'Geitenspoor' ligt op de vliegroute. Wellicht zinnig om daar nog te zoeken.

Maar Theo,
Als je in Apeldoorn woont, een fiets hebt, kan fietsen en tijd hebt (zie al je navolgende reacties) dan kun je toch ook gaan fietsen en zelf gaan zoeken in plaats van achter je PC blijven zitten?
Er kan van alles David, maar er zijn meer overwegingen te maken en prioriteiten te stellen en daar hoef ik denk niet op een openbaar forum verantwoording over af te leggen? ;) En zoals ik al zei zat ik nog bij Zwolle toen gemeld werd dat de vogel opgevlogen was. Voordat ik thuis was, en met de fiets aan de westkant van het NP met alle bepakking over de heuvelachtige Veluwe kon zijn was ik 2 uur verder geweest dus was de kans al aardig klein en het zoekgebied aardig groot geworden. Zeker omdat er niks doorkwam over eventuele zoekpogingen of laat staan resultaten. Daarnaast was ik net een hele dag weggeweest, was het eind van de middag en is het ook wel fijn om misschien wat te eten en een beetje voor het donker weer terug te kunnen zijn. Dan ga ik dus niet "even" naar the middle of nowhere met een lege maag wetende dat je alleen al een paar uur aan het reizen bent en dan nog moet zoeken. Overigens doe ik al mijn vogeltrips (op een uitzondering na) met fiets en ov door heel Nederland, dat doen er niet veel, dat geeft ook niet, maar de planning, inspanning, tijd en stress die dat met zich meebrengt is niet te vergelijken met de luxe van een auto.
Theo van Veenendaal