Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Adri Clements

@Jeroen:
Gisteren en vandaag heeft de VWG Alblasserwaard een BigDay gehouden, 4 teams hebben het tegen elkaar opgenomen. Elk team heeft 'de grote plas' grondig afgescoopt, helaas zonder resultaat.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

Breedbek

Op Netfugel staat;

http://www.netfugl.dk/observations.php?id=wp

Twee Sneeuwuilen in NL? Ik zie de vogel van Texel nog niet terug bij de waarnemingen?

vriendelijke groet,

Bart-Jan

Steven Wytema

#3872
CiteerOp Netfugel staat;

http://www.netfugl.dk/observations.php?id=wp

Twee Sneeuwuilen in NL? Ik zie de vogel van Texel nog niet terug bij de waarnemingen?
Hm ja dat was een foutje van mijn zijde: blijkbaar heb ik bij het zien van Sneeuwuil gedacht dat het de vogel van Texel was (juist op het moment dat ik de Grote Kruisbekken invoerde op Netfugl).
Is inmiddels gewijzigd.
(die SW ben ik dus, zie de lijst bovenaan)

Overigens lijkt de kans redelijk groot dat het dezelfde is, gezien de foto.
Maar dat zal de toekomst snel genoeg uitwijzen..
Steven Wytema


Lasse de Vries

Waarom staan er allemaal ''algemene'' zeldzaamheden op de index?
Matkop, Zwarte Specht, Taigarietgans, Steenuil?
Die zijn toch niet zeldaam?

Lasse

RWester

CiteerWaarom staan er allemaal ''algemene'' zeldzaamheden op de index?
Matkop, Zwarte Specht, Taigarietgans, Steenuil?
Die zijn toch niet zeldaam?

Lasse
Zie topic 'foutieve determinaties'
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


TjeerdBurger

van lauwersmeer.com : Sneeuwuil zat gister op Ameland!

frankmeer

Citeervan lauwersmeer.com : Sneeuwuil zat gister op Ameland!
Dan zal die vandaag wel op Schiermonnikoog zitten ;)
Frank van der Meer

Kasper S

Trekt dus weer richting het noorden, jammer!!
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

dupont

Hoezo jammer?! Wilde je nu nog naar de Texelse vogel gaan?
Ik vind het juist gaaf om te zien dat zo'n beest aan het 'eind van de winter' zich weer richting zijn (vermoedelijke) broedgebied beweegt. Lijkt mij een prima bevestiging van een wilde herkomst.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Certhia

CiteerHoezo jammer?! Wilde je nu nog naar de Texelse vogel gaan?
Ik vind het juist gaaf om te zien dat zo'n beest aan het 'eind van de winter' zich weer richting zijn (vermoedelijke) broedgebied beweegt. Lijkt mij een prima bevestiging van een wilde herkomst.
Idd, lijkt me ook een mooie beweging die de vogel maakt. Wellicht doet ze de Duitsers ook nog een bezoekje. :) Zulen ze vast niet erg vinden.

Groet

Marc

laatvlieger

#3880
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/


Ben Wielstra

Ze rukken elke winter verder op!

rinsevdvliet

De reactie van Bram Rijksen op de waarneming is wel curieus. Er is in NW-Europa denk ik niemand met zo'n veel zeetrekervaring als Jelle van Dijk.
Ken je vogelAARS Bram...

Hgr
Rinse vd Vliet


MLANG

CiteerDe reactie van Bram Rijksen op de waarneming is wel curieus. Er is in NW-Europa denk ik niemand met zo'n veel zeetrekervaring als Jelle van Dijk.
Ken je vogelAARS Bram...

Hgr
Rinse vd Vliet
Inderdaad. Ik maak me meer zorgen om de diverse waarnemingen van "Grauwe" Pijlen in deze periode welke de laatste jaren op waarneming.nl en trektellen zijn ingevoerd. Gr. M.  

Vincent Hart

CiteerDe reactie van Bram Rijksen op de waarneming is wel curieus. Er is in NW-Europa denk ik niemand met zo'n veel zeetrekervaring als Jelle van Dijk.
Ken je vogelAARS Bram...

Hgr
Rinse vd Vliet
Toch niets mis mee om bij soorten als vale pijl om meer details te vragen, ook/zelfs als de waarnemer zo'n staat van dienst heeft? Als ik me niet vergis gaat het hier om de eerste februariwaarneming voor NL. Hetzelfde geldt natuurlijk voor waarnemingen/claims van grauwe pijlen in dit jaargetijde...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankneijts

Citeer
CiteerDe reactie van Bram Rijksen op de waarneming is wel curieus. Er is in NW-Europa denk ik niemand met zo'n veel zeetrekervaring als Jelle van Dijk.
Ken je vogelAARS Bram...

Hgr
Rinse vd Vliet
Toch niets mis mee om bij soorten als vale pijl om meer details te vragen, ook/zelfs als de waarnemer zo'n staat van dienst heeft? Als ik me niet vergis gaat het hier om de eerste februariwaarneming voor NL. Hetzelfde geldt natuurlijk voor waarnemingen/claims van grauwe pijlen in dit jaargetijde...
Precies......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

MLANG

Citeer
Citeer
CiteerDe reactie van Bram Rijksen op de waarneming is wel curieus. Er is in NW-Europa denk ik niemand met zo'n veel zeetrekervaring als Jelle van Dijk.
Ken je vogelAARS Bram...

Hgr
Rinse vd Vliet
Toch niets mis mee om bij soorten als vale pijl om meer details te vragen, ook/zelfs als de waarnemer zo'n staat van dienst heeft? Als ik me niet vergis gaat het hier om de eerste februariwaarneming voor NL. Hetzelfde geldt natuurlijk voor waarnemingen/claims van grauwe pijlen in dit jaargetijde...
Precies......
Deel jullie mening maar ik denk dat Rinse doelde op:  "grote dosis ervaring en trekteluren moet beschikken" Gr. M.  

RWester

Ik lees in de nieuwste Dutch Birding dat de witte Giervalk zou zijn 'gevangen' op een flat in Ede. na een rondje Gelderse Vallei. Wie weet hier meer over? En wat is er mee gebeurd?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Bram Rijksen

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerDe reactie van Bram Rijksen op de waarneming is wel curieus. Er is in NW-Europa denk ik niemand met zo'n veel zeetrekervaring als Jelle van Dijk.
Ken je vogelAARS Bram...

Hgr
Rinse vd Vliet
Toch niets mis mee om bij soorten als vale pijl om meer details te vragen, ook/zelfs als de waarnemer zo'n staat van dienst heeft? Als ik me niet vergis gaat het hier om de eerste februariwaarneming voor NL. Hetzelfde geldt natuurlijk voor waarnemingen/claims van grauwe pijlen in dit jaargetijde...
Precies......
Deel jullie mening maar ik denk dat Rinse doelde op:  "grote dosis ervaring en trekteluren moet beschikken" Gr. M.
Rinse heeft helemaal gelijk; vandaar ook nog even een reactie aan het commentaar toegevoegd.  

Max Berlijn

Mensen,

Betreffende de Witte Giervalk,

Inderdaad hij is kort na de laatste waarneming "opgeraapt" Hij/zij had een gebroken teen en is herstelt in een vogelasiel. Kort geleden is de vogel getransporteerd naar IJsland om daar na gewenning te worden vrij gelaten.

Alles is onder de pet gehouden vanwege het gevaar van inbraak (zo'n beest is veel geld waard) en in een land van weggevangen (en inmiddels overleden en op de schoorsteen mantel staande) Haabekken (vraag dat in Groningen maar eens na zo is recent gebleken) is alles mogelijk.....

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

joostheeremans

Max, ik kom niet zo vaak in Groningen. Kan je hier iets meer over vertellen? Desnoods in een ander topic om deze niet te vervuilen? Vind het namelijk nogal wat, twee van zulke zeldzaamheden weggevangen...
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

ArjenDrost †

Citeerin een land van weggevangen (en inmiddels overleden en op de schoorsteen mantel staande) Haabekken (vraag dat in Groningen maar eens na zo is recent gebleken) is alles mogelijk.....
Hmm, ik kom wel uit Groningen, maar dit is ook nieuw voor me.... Wat is het verhaal hierachter?

JohanvantBosch

Citeer
Citeerin een land van weggevangen (en inmiddels overleden en op de schoorsteen mantel staande) Haabekken (vraag dat in Groningen maar eens na zo is recent gebleken) is alles mogelijk.....
Hmm, ik kom wel uit Groningen, maar dit is ook nieuw voor me.... Wat is het verhaal hierachter?
Dit verhaal ken ik ook niet....

Breedbek

Ik ben ook erg nieuwschierig? Broodje aap verhaal? Ik ken als Groninger dit verhaal ook niet...Hou ons niet langer in spanning Max......
vriendelijke groet,

Bart-Jan

Marnix

Een vogelaar uit de stad Groningen kwam het mannetje tegen bij een preparateur en heeft deze van hem gekocht. Deze preparateur vertelde hem dat dit de vogel van Groningen was. Hij heeft de vogel gekregen van iemand die de vogels op een zondagochtend heeft gevangen en in een kooitje heeft gestopt. Het mannetje zou vrij snel overleden zijn, maar het vrouwtje heeft langer geleefd (en leeft misschien nog steeds).
Marnix Jonker
📷 marnixjonker.com

Vincent Hart

Mooi verhaal... Ik neem aan dat tegen alledrie aangifte gedaan is en dat ze gezien hun vrijwillige schuldbekentenissen alledrie zijn veroordeeld?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

joostheeremans

:censored: Hoe lang is dit al 'bekend'?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

rinsevdvliet

Mogen we de naam van de bewuste vogelvanger weten?  

ronald nuiver