Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

mdevries

Citaat van: frankneijts op maart 30, 2011, 18:35:27 PM
Krijg net een telefoontje van Marijn van Oss: hij heeft (had) een adult man Steppekiekendief op de Strabrechtse Heide (ZO-Brabant, de Kempen)


Oei dat zijn punten voor deze "Birding Basterd", mits aanvaard natuurlijk  ;)
http://birdingbasterds.webs.com/scorelijst.htm
Mark de Vries


frankneijts

Zojuist een smsje van Marijn: de vogel schijnt nog aanwezig te zijn! Misschien gaat de vogel r wel slapen en kan dan eventueel morgenochtend getwitcht worden net als de vorige Step op deze plek (25/26 april 2007)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Edwin Russer

Citaat van: frankneijts op maart 30, 2011, 19:04:43 PM
Zojuist een smsje van Marijn: de vogel schijnt nog aanwezig te zijn! Misschien gaat de vogel r wel slapen en kan dan eventueel morgenochtend getwitcht worden net als de vorige Step op deze plek (25/26 april 2007)

En dan net zo fraai als de vogel dus van 2007 :)

http://www.dutchbirding.nl/oldgallery.php?p=bigpic&fid=3856&page=zoek
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Thijs Fijen

#10113
Pfoeh wat gaaf: http://waarneming.nl/waarneming/view/53091376

(iemand een lift via Wageningen??)
Thijs Fijen

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Vincent Hart

#10115
Jij had toch je leven gebeterd, Rein? Dit jeukt wel inderdaad (zeker met de nieuwe foto's) ... Stoere waarneming, Marijn  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rein Genuït

#10116
Citaat van: Vincent Hart op maart 30, 2011, 21:03:53 PM
Jij had toch je leven gebeterd, Rein? Dit jeukt wel inderdaad (zeker met de nieuwe foto's) ... Stoere waarneming, Marijn  :duim:

Krijg hier toch wel meer dan jeuk van....
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

JohanvantBosch

Citaat van: rlhgenuit op maart 30, 2011, 21:44:32 PM
Citaat van: Vincent Hart op maart 30, 2011, 21:03:53 PM
Jij had toch je leven gebeterd, Rein? Dit jeukt wel inderdaad (zeker met de nieuwe foto's) ... Stoere waarneming, Marijn  :duim:

Krijg hier toch wel meer dan jeuk van....
Ik wil het niet weten, Rein!  :angel:

Wel veel felicitaties voor Marijn natuurlijk... jaloersmakend  ;D

C.Dekker

Dacht dat dat stuk van de strabrechtse hei afgesloten was morgen maar eens mn baas lief aankijken en een ritje vanuit duitsland gaan maken denk ik
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

HJDT

Kan iemand uitleg geven over hoe het ook alweer zit met hoe deze plek te bereiken?? Waar parkeren en hoe te lopen?? Is niet bij iedereen bekend denk ik. Die za er morgen nog wel zitten denk ik, gezien dat fantastische weer dat ze voorspellen....

Groet Michel.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Steven Wytema

gezien het voorlopig uitblijven van reacties maar ff mijn ingeving:
als de vogel inderdaad in de Noordhoek is blijven hangen, afslag Someren, en dan c 6 km terugrijden langs de snelweg.
Zie de stip van Antonio Mendoza op wrn.


Ik weet alleen niet of die weggetjes ook toegankelijk zijn  :angel: , dus hoop op een toevoeging van de Kempen-vogelaars.
Steven Wytema


frankneijts

#10121
Sorry jongens, was even met een paar andere dingen bezig... Maar hier is de tip van  Marijn zelf:
Vanuit Mierlo naar zuid richting het gehuchtje Trimpert (atlasblok 51-47-32) dan naar ZW over de "Heezerweg" welke over de A67 voert. Aan het einde van dit viaduct (ten Z van de snelweg, atlasblok 51-47-41) is een parkeerplaats. Van daar af gaan lopen (richting ZW) over diezelfde Heezerweg welke verder onverhard is. Na enkele 10-tallen meters begint links van je (z en zo) de hei en moet je goed gaan uitkiken, zowel links als rechts van het pad. Hier ergens is de vogel gaan slapen (precies als de vogel van 4 jaar geleden!) en wellicht vliegt-ie daar dus in de buurt. Loop desnoods door tot aan het Scheidingsven (51-56-11) en ga vandaar naar oost de hei weer op en loop dan eventueel in een wijde boog weer terug naar de parkeerplaats. In dit gebied is de vogel op het eind van de middag en begin van de avond herhaaldeljk jagend gezien. Ik zou d'r wel vroeg bij zijn, kieken staan vroeg op! Als de weersverwachting uit komt blijft het (nagenoeg) droog tot een uur of 10
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

GertJ

Steppekiek is gezien maar kennelijk direct hoog naar noord weggevlogen:
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=29461&page=1
Groet Gert Jager

Vincent Hart

En nieuws blijft negatief (zelfde link). Chapeau voor de vijf gelukkigen!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Certhia

Wat ik mij zo snel even afvraag; waarom staat Steppekiek met een uitroepteken op de DB alerts en Steppekievit niet? Is dat niet de omgekeerde wereld??


Groet Marc

Sander Haak

Citeer
In de versie van dutchbirdalerts.nl die vandaag is geïnstalleerd zijn de volgende veranderingen doorgevoerd:
   

         
  • Zeer zeldzame soorten worden voortaan rood + vet weergegeven
  • Zeldzame soorten worden rood weergegeven
  • Alle overige soorten worden blauw weergegeven
Indien er extra informatie aan een waarneming wordt toegevoegd, dan verschijnt een uitroepteken bij de waarneming en wordt de datum aangepast naar de datum van de extra informatie, zodat de waarneming weer bovenaan in de lijst komt te staan.
Groet, Sander Haak (Woerden)

steenl

Uitroepteken betekent dat meerdere mensen de soort hebben gepiept of er zijn vervolg piepjes geweest. edit zie bericht Sander.
Zegt niets over de soort. Kan bijv ook bij een rondvliegende Roodstuitzwaluw etc.

Toffe vondst die Steppekiek.

frankneijts

Citaat van: Vincent Hart op maart 31, 2011, 08:27:51 AM
En nieuws blijft negatief (zelfde link). Chapeau voor de vijf gelukkigen!

Daar was ik dus niet bij...... De vogel is tegen 07.30 op relatief korte afstand langs/over mij gevlogen maar was natuurlijk erg lastig te vinden in die grijze soep die boven ons hing. Jammer natuurlijk maar niet anders. Waarschijnlijk is de vogel wel ècht pleite sinds de laatste waarneming van Max & co.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Certhia

Citaat van: steenl op maart 31, 2011, 09:34:14 AM
Uitroepteken betekent dat meerdere mensen de soort hebben gepiept of er zijn vervolg piepjes geweest. edit zie bericht Sander.
Zegt niets over de soort. Kan bijv ook bij een rondvliegende Roodstuitzwaluw etc.

Toffe vondst die Steppekiek.


Thanks for pointing it out!


Groet


Marc


hiskodevries

Pieter, de belg heeft nu wel sterkere kaarten voor zijn waarneming
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

JohanvantBosch

Citaat van: frankneijts op maart 31, 2011, 09:39:09 AM
Citaat van: Vincent Hart op maart 31, 2011, 08:27:51 AM
En nieuws blijft negatief (zelfde link). Chapeau voor de vijf gelukkigen!

Daar was ik dus niet bij...... De vogel is tegen 07.30 op relatief korte afstand langs/over mij gevlogen maar was natuurlijk erg lastig te vinden in die grijze soep die boven ons hing. Jammer natuurlijk maar niet anders. Waarschijnlijk is de vogel wel ècht pleite sinds de laatste waarneming van Max & co.

Niet om het erin te wrijven maar gewoon uit nieuwsgierigheid.... Was je te laat of had je gewoon de pech  dat je toevallig op de verkeerde plek stond?
Wel balen!  :-\

Thijs Fijen

Citaat van: caliprobola op maart 31, 2011, 15:31:06 PM
Misschien dezelfde steppekiekendief werd eerder op de dag in België gezien...

Pieter
Hemelsbreed 50 km.. Dat is niet zo veel voor 7,5 uur.
Thijs Fijen

Gerard Troost

Nu het voorjaar weer is aangebroken zou ik willen vragen om aub zo veel mogelijk te piepen en niet van die giga onhandige extra info berichten te sturen. Je hebt in die extra info de noodzakelijke info namelijk niet bij de hand. Ik heb op 1e kerst op een erg pijnlijke wijze de Grote Trap gemist doordat ik de extra info verkeerd begreep ("zit nu vlak bij de vorige plek"). Waarom wordt er trouwens vaak alleen extra info gegeven en niet gewoon opnieuw "gepiept"??
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Thijs Fijen

Extra info is veel sneller...
Thijs Fijen

MLANG

Ik deel de mening van Gerard in deze. Omdat er vaak snel even wat tekst getypt wordt,
is een en ander vaak multi interpretabel.

Ook ik heb er bij de Grote Trap problemen door ondervonden. Het bericht van Max van vanochtend
zonder punctuatie moest ik 3 keer lezen voordat ik begreep wat er bedoeld werd. Zoekactie
negatief zou direct duidelijk geweest zijn.


                                                                                        Gr. M.

snwja3

Bij het gebruik/keuze extra info/nieuw bericht moet je gewoon zelf even goed nadenken wat het beste is voor de ontvangers voor wie je het bericht verzend.
Soms is extra info het gemakkelijkst (zeker als de vogel niet van plek is verandert of juist wegvliegt) omdat dit een snelle manier van verzenden is.
In andere gevallen kan het beter zijn om een heel nieuw bericht aan te maken, zeker als de vogel van plek is verandert. Hoewel iets langzamer vaak toch binnen 2 minuten te doen.
Zorg inderdaad dat je bericht duidelijk is, in de stress/hectiek kan dat soms nog de zwaarste taak zijn!  ;)

Let op! Gebruik extra info niet bij berichten van de vorige dag. De extra info wordt bij het oude bericht gevoegd en is dan alleen van nut voor de deelnemers. Buitenstaanders/w.nl-ers zien dat niet omdat bij de huidige datum geen nieuw bericht op de website zichtbaar wordt. Dus een nieuwe dag een nieuw bericht.
Wietze Janse

frankneijts

Citaat van: JohanvantBosch op maart 31, 2011, 16:17:29 PM
Citaat van: frankneijts op maart 31, 2011, 09:39:09 AM
Citaat van: Vincent Hart op maart 31, 2011, 08:27:51 AM
En nieuws blijft negatief (zelfde link). Chapeau voor de vijf gelukkigen!

Daar was ik dus niet bij...... De vogel is tegen 07.30 op relatief korte afstand langs/over mij gevlogen maar was natuurlijk erg lastig te vinden in die grijze soep die boven ons hing. Jammer natuurlijk maar niet anders. Waarschijnlijk is de vogel wel ècht pleite sinds de laatste waarneming van Max & co.

Niet om het erin te wrijven maar gewoon uit nieuwsgierigheid.... Was je te laat of had je gewoon de pech  dat je toevallig op de verkeerde plek stond?
Wel balen!  :-\

Combinatie van domme pech (m'n vouwfiets stond vanochtend lek) waardoor tijd ineens een belangrijker issue werd dan gedacht toen ik op de parkeerplaats al een telefoontje kreeg (van Antonio). Daarbij was de vogel, toen-ie eenmaal ging vliegen, voor mij quasi onzichtbaar vanwege de onoverzichtelijkheid van de plek waar ik toen stond in combinatie met een sombere, egaalgrijze hemel waartegen een Zeearend al lastig te ontdekken zou zijn geweest laat staan een lichtgrijze superslanke rover van Kokmeeuwformaat... Gelukkig had ik die vorige wel (dus m'n ranking op de all time Kempenlijst liep geen verdere schade op) al gingen ook daar 'verkeerde plek-schermutselingen' aan vooraf.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

theomuusse

En ik liep ergens op de hei waar de vogel over me heen schijnt te zijn gevlogen.
Dezelfde grijze soep en bij mij het gebrek aan info geeft mijn diplijst een mooie +1.
Pech en te weinig licht en uitzicht wellicht.
Ook de troostprijs Beflijster was pleite....

Theo

ps, wel 4 nieuwe jaarsoorten en 2 raven verziekt.

Gerard Troost

Citaat van: snwja3 op maart 31, 2011, 19:29:46 PM
omdat dit een snelle manier van verzenden is.
Wellicht is het dan een optie om de opmaak van die berichten eens kritisch te bekijken, of eventueel het orginele bericht waar de extra info voor van toepassing is mee te sturen. Nog beter is natuurlijk het verzenden sneller te maken. Twee minuten voor 1 waarneming is naar bescheiden mening extreem veel.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen