Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

GertJ

Citaat van: j.steenbergen op maart 25, 2011, 14:50:36 PM
Die conclusie lijkt me, als ie serieus bedoeld was, tamelijk voorbarig na slechts 2 dagen.

En was dus ook niet heel erg serieus bedoeld, Emoticon vergeten . ;)

Groet Gert Jager

HPM

Citaat van: hiskodevries op maart 25, 2011, 15:03:31 PM
Citaat van: Timo Roeke op maart 25, 2011, 14:59:01 PM
Het exemplaar uit Belgie is ook weer gevonden. Redelijk tegen dezelfde tijd.
???
http://waarnemingen.be/soort/view/1526?from=2011-03-25&to=2011-03-25
dat scheelt toch wel een paar uurtjes

Voor bijna 300 km zijn dat er inderdaad maar een paar.

Herman van der Meer

C.Dekker

Toch schijnt de steppe kievit wel een gewoonte dier te zijn, hij was gister eveneens rond de zelfde tijd tp op de keeg net als vandaag. ben er bijna de hele morgen geweest, ga ik naar huis goed en wel thuis kijk even op dba en ja hoor hij zit er weer toch maar weer heen gereden en gelukkig nog gezien ook  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Wel wat ruzie met mijn vriendin daarover maar goed zo'n beestje zit er ook niet elke dag dus had het er dit keer wel voor over.
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Marcel van kammen

Maar die laatste is op locatie ingevoerd.....dan zal het toch geen gewone Heggemus zijn lijkt me? Je gaat toch niet ter plekke een Heggemus invoeren lijkt me....en dan ook nog eens de verkeerde soort selecteren.

Bart van Hoogstraten

Mooie foto van die Steppekievit vandaag Marcel! (ik heb hem bij foto van de dag gepost).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Edwin Russer

Citaat van: Marcel van kammen op maart 25, 2011, 19:20:19 PM
Maar die laatste is op locatie ingevoerd.....dan zal het toch geen gewone Heggemus zijn lijkt me? Je gaat toch niet ter plekke een Heggemus invoeren lijkt me....en dan ook nog eens de verkeerde soort selecteren.

De rest van z'n waarnemingen ook op locatie ingevoerd.

http://waarneming.nl/user/view/1032
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Vincent Hart

Heb om commentaar gevraagd bij de tweede waarneming, de eerste waarneming is inclusief admin-commentaar alweer gevlogen ...

Overigens is Pieter onze hofleverancier qua waarnemingen, en is de waarneming vanavond nog aangepast (stond daarvoor in elk geval niet op deze soort). Ben benieuwd!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Marcel van kammen op maart 25, 2011, 19:20:19 PM
Maar die laatste is op locatie ingevoerd.....dan zal het toch geen gewone Heggemus zijn lijkt me? Je gaat toch niet ter plekke een Heggemus invoeren lijkt me....en dan ook nog eens de verkeerde soort selecteren.

Wat is er zo bijzonder aan Heggenmus dat je daarmee tot thuis moet wachten om hem in te voeren?
Herman van der Meer

Marcel van kammen

Ja,dat is dan wel weer een beetje gek. Als n hieperdepieper een Grote Muur invoeren,zodat iemand anders hem nog kan zien voordat ie instort :-p Hah,grapje natuurlijk.....maar dat werpt wel een aander licht op het Alpenheggemussenmysterie....misschien...

@Bart: dankje,toevallig op de juiste tijd op de juiste plek, maar zo verdomde jammer dat net 5 minuten daarvoor het zonnetje achter de wolken was verdwenen. Het had een wereldfoto kunnen zijn met volop detail en mooi licht enzo....maar ja....dan moet ik hier maar tevreden mee zijn  O0

edit: wat is dr zo bijzonder aan dat je hem meteen op locatie invoert? Nou ben ik niet zo van de mobiele dingetjes enzo,dus het kan best zijn dat dat vrij gebruikelijk is hoor,dan heb ik me daarin vergist.

Rickschonewille

Weet iemand of de Steppekievit op dat veld is gebleven tot het donker? Of is hij opgevlogen of iets dergelijks?

Rob Halff

Citaat van: Rickschonewille op maart 25, 2011, 20:11:14 PM
Weet iemand of de Steppekievit op dat veld is gebleven tot het donker? Of is hij opgevlogen of iets dergelijks?

Zie: www.lauwersmeer.com


Rickschonewille

Citaat van: Rob Halff op maart 25, 2011, 20:13:22 PM
Citaat van: Rickschonewille op maart 25, 2011, 20:11:14 PM
Weet iemand of de Steppekievit op dat veld is gebleven tot het donker? Of is hij opgevlogen of iets dergelijks?

Zie: www.lauwersmeer.com

Bedankt :)

Rickschonewille

Citaat van: JohanvantBosch op maart 25, 2011, 20:25:12 PM
gewoon gaan, rick ;D

;D  Dan zal ik tog eerst eve m'n vader lief moeten aankijken.

Vincent Hart

weet je zeker dat dat helpt?  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Citaat van: Vincent Hart op maart 25, 2011, 20:30:36 PM
weet je zeker dat dat helpt?  ;)

Meestal lukt het wel hoor ;) Maar ik kan ook erg lief kijken  :angel:

Tukkerbird

Citaat van: Vincent Hart op maart 25, 2011, 19:36:01 PM
Heb om commentaar gevraagd bij de tweede waarneming, de eerste waarneming is inclusief admin-commentaar alweer gevlogen ...

Overigens is Pieter onze hofleverancier qua waarnemingen, en is de waarneming vanavond nog aangepast (stond daarvoor in elk geval niet op deze soort). Ben benieuwd!

Ik kom morgen nog de buurt en zal er eens op letten. De waarnemer komt mij niet bekend voor, volgens mij geen fanatieke vogelaar.is.

Vincent Hart

#10100
Helaasch @ook de tweede alpenheggenmus.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Ik heb de vogel tot het donker gezien op het linker slokje in de keeg zuid. De vogel was toen een beetje heen en weer aan het wandelen, poetsen en te rusten.
Na het werk nog net voor het donker kunnen zien na de mislukte zoekactie van vanmorgen

ik wil hier nog even nogmaals mijn dank uitspreken naar Guido Meeuwissen die speciaal bleef wachten om ons de vogel te wijzen toen hij zag dat wij nog aan kwamen rijden. En dit was niet de eerste keer dat Guido met veel geduld ervoor zorgt dat mensen een soort te zien krijgen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Theovanv

Theo van Veenendaal

Maarten Hotting

Groet,
Maarten

frankmeer

Citaat van: Theovanv op maart 27, 2011, 21:17:53 PM
Tweede topper van 2011? ;)

http://waarneming.nl/waarneming/view/53030330

Ik denk eerder een Merel. Volgens mij had je zelf ook wel kunnen bedenken dat dit niets voor 'Zeldzaamheden in Nederland' is, eerder voor 'Foutieve determinaties'...
Frank van der Meer

Theovanv

Citaat van: frankmeer op maart 27, 2011, 21:41:35 PM
Citaat van: Theovanv op maart 27, 2011, 21:17:53 PM
Tweede topper van 2011? ;)

http://waarneming.nl/waarneming/view/53030330

Ik denk eerder een Merel. Volgens mij had je zelf ook wel kunnen bedenken dat dit niets voor 'Zeldzaamheden in Nederland' is, eerder voor 'Foutieve determinaties'...
Uiteraard dacht ik dat (en ik dacht ook aan Merel), let op de smilies ;) Aan de andere kant, niks is onmogelijk op vogelgebied ;)
Theo van Veenendaal

C.Dekker

Kan iemand mij vertellen of de grote geelpoot ruiter nog ter plaatse is?
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

JandJ

hij is drie dagen geleden (26-3) nog gezien. ik zou er wel heen gaan als ik jou was, want de kans wordt nu per week kleiner dat hij blijft. de meesten hebben hem allang gezien, en daarom wordt hij niet elke dag meer bezocht.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

frankneijts

#10108
Krijg net een telefoontje van Marijn van Oss: hij heeft (had) een adult man Steppekiekendief op de Strabrechtse Heide (ZO-Brabant, de Kempen). Foto's (waar de vogel goed op staat) volgen later.... Helaas is de vogel niet t.p. maar door gevlogen. Een jaartje na de Bosgors op dezelfde plek door dezelfde waarnemer, niet slecht voor deze jongeling....... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Adri Clements

Lekker vroeg! Gaaf hoor.
2e ooit in maart toch?
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's