Zeldzaamheden in Nederland (Oud)

Gestart door Hans Bossenbroek, augustus 08, 2007, 23:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: HPM op maart 12, 2011, 21:43:16 PM
Citaat van: frankw op maart 12, 2011, 20:13:26 PM
Oehoe verhalen afsplitsen misschien?

Lijkt me een prima idee.

Kan iemand de Haagse Oehoe naar 'Roofvogels en Uilen' verplaatsen? Dat ruimt hier wat op en dan is het wat gemakkelijker om er zo nodig mee verder te gaan.

Herman van der Meer

j.steenbergen

Inmiddels niet meer zo zeldzaam natuurlijk, maar die Zeearend laag over hartje Utrecht :o
Jeroen Steenbergen


HPM

Herman van der Meer

j.steenbergen

Die zal 'm dan goed gezien hebben.
Jeroen Steenbergen

DuDe

Citaat van: j.steenbergen op maart 20, 2011, 19:53:51 PM
Die zal 'm dan goed gezien hebben.
Pfff.. dat kwartje valt laat bij mij............  :lol:
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Vincent Hart

Die beesten imiteren elkaar toch? Of alleen elkaars roep, of alleen taibo bkr?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

#10028
Ja vroeg ik me ook eigenlijk af Frank. Gisteren hebben we met 6 man in Winterswijk (Berkendelle)  een mogelijke  Kortsnavel gehoord maar niet gezien daarom niet zeker. Alleen Kees de Vries en Wietse Janse http://waarneming.nl/waarneming/view/52881301 die dit beestje eerder hadden en ook veel beter hadden gehoord waren zeker.
August van Rijn

frankneijts

#10029
Citaat van: Vincent Hart op maart 20, 2011, 23:31:28 PM
Die beesten imiteren elkaar toch? Of alleen elkaars roep, of alleen taibo bkr?

Dacht dat Boomkruipers maar (zeer?) zelden Taiga/Kortsnavel imiteren maar andersom gebeurt blijkbaar regelmatig. De eerste Kortsnavel in De Pan bij Maarheeze (2008) sloot zijn typische soorteigen zang steeds af met een iets versneld Boomkruiper-zangetje. De vogel die er nu zit (misschien wel een nazaat, in elk geval een 1e winter vogel) doet dat tot dusverre niet.
Overigens in dit verband wel aardig dat Kapser Hendriks bij 1 van zijn schaarse bezoekjes aan de Kempen voorjaar 2008 een  Boomkruiper vond bij Soerendonk die zong als een Kuifmees... Ik vond die vogel terug door 'm te lokken met de normale Boomkruiper-zang waarop-ie steeds met de Kuifmezen-roep antwoordde. Het daarop volgende voorjaar 2009 vond ik 'm weer terug (foto's toonde aan dat het dezelfde vogel was) op dezelfde plek maar nu reageerde de vogel uitsluitend op de imitatie van ... Kuifmezenzang. Het leek er sterk op dat de vogel inmiddels geheel en al 'verkuifmeesd' was: hij trok ook steeds op met deze soort!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

fkdeboer

mooi geval van identiteits-crisis! waarschijnlijk geboren in het verkeerde lichaam, arme ziel... :rolleye:
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

JandJ

 ;D heel goed geformuleerd!
echt heel zielig :'(
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Ben Wielstra

Geboren in een Kuifmezen nest? Broedparasitisme door Boomkruiper!

JandJ

Het spookt in Flevoland!
er is een hekje opengezet volgens mij ;D
ringsnaveleend + deze:http://waarneming.nl/soort/view/799?from=2011-03-21&to=2011-03-21

en ik had juist het voornemen om morgen maar weer eens naar school te gaan! afgelopen dagen veel gevogeld op de local patch en thuis met hoofdpijn ed huiswerk/boekverslagen gemaakt.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Justin Jansen

Citaat van: jandj op maart 21, 2011, 21:13:15 PM
Het spookt in Flevoland!
er is een hekje opengezet volgens mij ;D
ringsnaveleend + deze:http://waarneming.nl/soort/view/799?from=2011-03-21&to=2011-03-21

en ik had juist het voornemen om morgen maar weer eens naar school te gaan! afgelopen dagen veel gevogeld op de local patch en thuis met hoofdpijn ed huiswerk/boekverslagen gemaakt.
Op grond van de beschrijving is gewone Smient niet uit te sluiten, dus geen paniek.
M.v.g., Justin Jansen


August

August van Rijn

JandJ

flubbers! misschien kan ik dan geen culturele excursie bijwonen vanmiddag! maar dat is niet erg.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

JandJ

Ik zat juist te vergelijken met foto's en vond de vogel toch wel klein, ook is de snavel veel te dun http://www.birdguides.com/iris/pictures.asp?v=1&f=206101
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Martijn Bot

#10040
Citaat van: Vincent Hart op maart 24, 2011, 14:47:07 PM
Steppekievit Lauwersmeer
Als er nog iemand via Groningen die kant op gaat... Ben op de fiets naar m'n werk, en de Keeg vanuit Groningen is best ver trappen... 0620423772, zou zeer op prijs worden gesteld!

frankw

Eindelijk een goede soort voor 2011.. Het heeft even geduurd. :rolleye:

Berto van Dam

als er iemand vanuit of over leeuwarden rijd zou ik graag mee willen! mijn nummer is 0630733403
Groeten,

Berto

Theovanv

Iemand via of langs Apeldoorn? 0614736621, Betaal helft brandstofkosten.
Theo van Veenendaal

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Theovanv

Theo van Veenendaal

Vincent Hart

Tsss, krijg je gratis bijna real time de pieps door (hopen dat Wietze er niet achterkomt  :angel: ), is het weer niet goed ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

snwja3

Citaat van: Vincent Hart op maart 24, 2011, 16:17:50 PM
Tsss, krijg je gratis bijna real time de pieps door (hopen dat Wietze er niet achterkomt  :angel: ), is het weer niet goed ...

Ben het met je eens Vincent, voor maar die 3 eurootjes per maand, kan je net zo goed gratis noemen.  ;)   :D
Wietze Janse

Theovanv

Citaat van: Vincent Hart op maart 24, 2011, 16:17:50 PM
Tsss, krijg je gratis bijna real time de pieps door (hopen dat Wietze er niet achterkomt  :angel: ), is het weer niet goed ...
Stuur dan ook niet van die vervelende berichtjes er achteraan :wacko:
Theo van Veenendaal