Ervaring met Meopta Meostar S2 gevraagd.

Gestart door Maja1970, juni 16, 2015, 20:42:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maja1970

Ik ben mij aan het oriƫnteren op een nieuwe telescoop. Vandaag naar Beilen gereden en daar door een paar telescopen gekeken. Zelf hadden we een geleende ATS 80 HD met een 25x50 oculair mee als referentie telescoop. We hadden beperkt tijd dus niet het hele assortiment is aan bod gekomen.

Om te beginnen een Vortex Razor 85 HD met een 20x60 oculair. Een mooie telescoop met een scherp beeld, erg helder maar een vrij smal beeld t.o.v. de Swarovski. En geen rubber bekleding. Bediening prima.
Een inruil Zeiss 65 T diascope, hier was ik snel klaar mee, scherpstel mechanisme zwaar en onhandig.
Daarna de ATX 85, prachtig beeld nog iets scherper en frisser dan van de ATS 80, prachtig breed beeld. Maarrrrrrrrrr de prijs!

En nu komt de vraag wie heeft er ervaring met de Meopta Meostar S2 met een 30x60 oculair? Op vooral Engelstalige fora etc. is men erg lovend over deze kijker en ze beginnen in Nederland ook aardig aan de weg te timmeren. Hoe is de aftersales service? Binnenkort krijg ik de kans om ook door deze scope te kijken maar alles ervaringen en tips zijn welkom.

En dan nog op de shortlist de ATS 65 HD en de ATX 65, met als voordeel compactheid en gewicht, maar mogelijk nadeel erg beperkt qua digiscoping. Helaas kon ik deze niet naast de andere testen omdat ze niet op voorraad waren.

En ja ik weet ook dat Kowa er is maar ook deze hebben geen rubber mantel en dat is voor mij toch wel een vereiste.

Gebruik op de eerste plaats vogel en wild observatie en als 2e digiscoping.

M.vr.gr.
Martin

Maja1970

Voor mij is dit inmiddels een theoretische kwestie, ik heb vandaag een mooie ingeruilde ATS 80 HD gekocht. Volgens de verkoper overigens is de Meopta bijna net zo goed als de nieuwe serie van Swarovski en door het prijsverschil alleen al een logische keuze.

M. Hoogteijling

Ben erg benieuwd hoe de S2 in de praktijk bevalt, heb m gek genoeg nog niet gezien in t veld. In een ander topic staan recensies, schijnt idd erg goed te zijn en, vergeleken met swaro betaalbaar. Toch nog even de Kowa, want werkelijk subliem: zijn buitenkant is sterk genoeg om zonder hoes gebruikt te worden. Ben benieuwd wat t wordt
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Maja1970

Het is een ingeruilde Swaro ATS 80 geworden, kon hem voor een erg nette prijs kopen. Een erg fijn ding weet ik inmiddels. Vandaag een prachtige waarneming gedaan van de Slangenarend op het Fochteloƫrveen.