Hoofdmenu

obsmap schakelt tablet uit

Gestart door walhout25, mei 15, 2015, 13:19:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

walhout25

Ik gebruik obsmap ofline op mn samsung galaxy tab III tablet. Vervelend probleem is dat obsmap voortdurend (soms om de minuut, als het meezit na maximaal een kwartier) tijdens gebruik de tablet volledig uitschakeld (tablet start dan opnieuw op, ik moet obsmap ook opnieuw starten en dan wachten op lokatiefix). Soms gebeurd het terwijl ik wacht op lokatiefix, soms als ik aan het invoeren ben en al lokatiefix heb, vaak als ik tablet even heb uitgezet. Ik lijkt dus geen verband met een bepaald soort activiteit. Ik krijg nooit een foutmelding oid. Iemand bekend met dit probleem? En is er een oplossing.

Alex Kwak

Klinkt als een defecte tablet...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

walhout25

Dat lijkt me wat te makkelijk geredeneerd. Probleem speelt al vanaf moment dat ik obsmap heb geinstaleerd, tablet was toen gloednieuw. Verder nooit problemen met tablet.

Alex Kwak

Bij mijn weten ben je de enige met dit probleem.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Jaco, ik snap je opmerking. Maar als niemand van de >3500 obsmapp gebruikers dit probleem melden is het logisch om aan een hardware probleem te denken. Ja bij bovenstaande gebruikers zitten meer tablet gebruikers.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Bedenk ook dat ObsMapp veel van je tablet gebruikt: WiFi, GPS, geheugengebruik kan best wel toenemen. Dus als er wat mis is, is de kans dat je het tijdens het gebruik van ObsMapp merkt best wel groot.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

walhout25


marcel123

Klopt, heb ik ook bij een bep. telefoon en alleen bij gebruik van obsmapp. Maar het is tijdens het gebruik van obsmap en als de gps aan staat.  Het is een paar keer per dag, zeker niet elk kwartier. En idd, het meest vervelende is dat je de fix weer kwijt bent..

René Bult

Een mogelijke oorzaak is een "onstabiele" accu.  Ik had dat probleem ook ooit met een galaxy S2, die soms zo maar "uitviel".
met vriendelijke groet,
René