Melding over tijd die afwijkt van het GPS signaal

Gestart door Joop Hotting, juni 20, 2015, 11:56:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Joop Hotting

Hallo,
Sinds het ingaan van de zomertijd krijg ik regelmatig deze melding:'De tijd op uw toestel wijkt erg af van de tijd van het GPS-signaal'.
Lastig want pas als ik bij deze melding OK geef, krijg ik een locatie-fix.
Welke instelling moet ik aanpassen om hiervan af te komen ?


mvg, Joop
Mvg, Joop Hotting

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: FrankR op juni 20, 2015, 12:31:28 PM
Het lijkt me dus dat Obsmapp (?) de GPS tijd moet overrulen met de systeemtijd o.i.d.

NEE!! Dat zou betekenen dat als de systeemtijd fout staat, alle waarnemingen op een foutief tijdstip geplot worden. GPS-tijd is juist. Altijd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: FrankR op juni 20, 2015, 13:06:54 PM
Edit2:  ... bovendien staat de tijdzone (GMT+2) m.i. goed ingesteld .

Nee, GMT+1, plus zomertijd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

HPM

Citaat van: FrankR op juni 20, 2015, 13:21:03 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 20, 2015, 13:18:22 PM
Citaat van: FrankR op juni 20, 2015, 13:06:54 PM
Edit2:  ... bovendien staat de tijdzone (GMT+2) m.i. goed ingesteld .

Nee, GMT+1, plus zomertijd.

Klopt is effectief GMT+2. Mijn device geeft ook aan dat dit de Amsterdam-tijd is.

Maar Amsterdam is GMT+1
Kan GPS eigenlijk omgaan met zomertijd/wintertijd?
Herman van der Meer

HPM

GMT is altijd tijdzone 0, ook gedurende zomertijd. Alles wordt daaraan opgehangen.
Op mijn windows computer geef ik de tijdzone aan en kan ik aangeven of ik correctie voor zomertijd/wintertijd wil. Mijn vraag was dus eigenlijk of je je mobiel ook zo kan instellen dat hij de standaardtijd voor de zone van de GPS aanpast.
Dit lijkt mij de kern van het probleem.
Herman van der Meer

Joop Hotting

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag. Ik heb met de instellingen hierboven van Frank in ieder geval geen melding meer als ik het invoerscherm start, maar krijg nu snel een locatie-fix. Hopelijk blijft de melding in het vervolg achterwege. Bedankt voor het uitzoekwerk.
Mvg, Joop Hotting

marcel123

#7
Ter illustratie een foto van de melding op mijn HTC One. Aangezien meer mensen dit opeens melden en als ik de melding nog eens bekijk zou het ook wel eens een storing in het GPS systeem kunnen zijn. Ik gebruik hier een dedicated Obsmapp telefoon zonder simcard in Belarus. Of hebben jullie het ook 1 januari 1970?

marcel123

Ik koop geen dure speeltjes die het nieuwste vna het nieuwste ondersteunen. Het is een HTC One nog iets, die ondersteund dat misschien niet?

Thijs Fijen

Thijs Fijen

marcel123

In Ierland geen enkel probleem gehad, in Belarus twee keer of zo iets. Ik zal mijn gegevens nog eens nalopen, maar het is volgens mij geen structureel probleem. Glosnass is idd iets waar ik niet aan gedacht zou hebben. Maar dat systeem zou dan toch wereldwijd moeten werken, niet alleen in Belarus?

Joop Hotting

Het is weer zomertijd. De melding is ook weer terug :huh:
Mvg, Joop Hotting