meerkleurige vogel

Gestart door Dana Lempersová, juni 19, 2015, 20:14:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HJDT op juni 24, 2015, 23:19:55 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 24, 2015, 21:21:16 PM
Citaat van: HJDT op juni 24, 2015, 20:38:00 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 20, 2015, 16:46:25 PM
Beste collectors of the lost souls,

Na determinatiehulp voert Dana ook nooit iets in. 100-den en 100-den achter mekaar. Ze ontvangt de naam, ze heeft de locatie, etc. maar ze neemt de moeite niet en dat doet ze al jaren. En het heeft niets te maken met "te gecompliceerd" want ze heeft immers 2 ingevoerde waarnemingen op haar account. Ik heb het de afgelopen jaren al vaker met haar aan de stok gehad en ze heeft al meerdere keren hulp gehad met hoe het moet maar dat herinnert ze zich dus niet. Ze wil alleen maar weten hoe iets heet en de mensen die zich ervoor inspannen ontvangen niets terug.

Let it go en wees blij dat ze nu eindelijk stopt met volplempen van de server met nutteloze bytes.

Beste Bart,

Hoe andere gebruikers (delen van) waarneming.nl gebruiken is geheel aan de betreffende gebruikers. Of jij dat leuk vindt, goedkeurt en/of je eraan irriteert hoe anderen dat invullen is geheel en volledig jouw probleem. Jouw zienswijze is niet die van anderen en het is bijzonder ongepast om te proberen jouw visie te pas en te onpas ongevraagd en dwingend aan anderen op te leggen, ondanks dat dat wellicht met goede bedoelingen is. Je realiseert je onvoldoende dat anderen zich vervolgens (mateloos) aan jou (en je gebrek aan inhoudelijke kennis over tal van zaken) irriteren denk ik zo.....

Michel.

Neem nou bijvoorbeeld deze website Michel: http://www.feathertail.com/ (Draak van een ding en hij is niet vooruit te branden, maar dat terzijde). De eigenaar van die site heeft hem op een server geparkeerd staan zodat hij via internet bereikbaar is. Hij betaalt daar geld voor aan een hoster. Waarschijnlijk een paar tientjes per jaar, onder voorwaarde dat hij de 30 Mb (of zo) niet overschrijdt. Per dag stromen er bij Waarneming 100-den, zo niet 1000-den Mb's binnen. Elke dag een enorm veelvoud aan bytes die jouw site stationair jaar in jaar uit in beslag neemt. Begrijp je het een beetje? Stel dat er iemand elke dag 100 Mb op jouw site parkeert en de hoster past daar dan elke dag zijn factuur op aan die begonnen is met € 25,- per jaar voor 30 Mb.


Beste Bart,


Als ik feedback op mijn draak van een site had willen hebben had ik je dat wel gevraagd. Daarnaast snap ik best wat je de starter van dit topic wijs wilde maken maar je mist juist het punt dat ik wilde maken. Lees [size=78%]mijn stuk nog eens door en ga daar dan eens op in, in plaats van mijn site af te kraken en vervolgens het verhaal dat niemand echt interessant vindt (maar wat niet noodzakelijkerwijs onjuist is) nog eens herhalen.[/size]

Michel HJDT ?? Lees zelf eerst eens de huisregels door (met extra aandacht voor de punten 3, 9 en 10) en kijk ook eens naar de herhaaldelijke verzoeken in signaturen van enkele admins en pinned topics bij de meeste soortgroepen "Voordat je een determinatievraag stelt". Achter de schermen heten de mensen die Waarneming alleen op het forum bezoeken en ondertussen niets invoeren "lurkers". Dat is niet mijn probleem maar een probleem van Waarneming. Er wordt expliciet vermeld dat het gewenst is dat je determinatievragen betrekking hebben op ingevoerde waarnemingen en dat je de vragen ook op de gewenste manier op het forum post. Omgedraaid kun je dus stellen dat het ONGEWENST is dat je de serverruimte gebruikt voor uitsluitend determinatievragen en ruimte in beslag neemt met foto's die niet bijdragen aan het doel van Waarneming. Het heeft dus niets te maken met vrijheid in gebruik van Waarneming maar alles met misbruik van Waarneming.

Zolang jij niet toelicht in welk opzicht ik een gebrek heb aan inhoudelijke kennis van tal van zaken en wie er zich allemaal daarom mateloos aan me ergeren sta ik mezelf toe jouw site af te kraken. (Dat is een stuk beleefder dan dat ik zou zeggen dat je zelf maar wat roept zonder inhoudelijke kennis van tal van zaken. Zoiets zou ik in geen enkel geval ooit durven roepen, hoe zeer de ander er ook naast zit).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

He Bart, wanneer ga je erverruimte besparen door niet hele pagina's te kwoten?
Je kan hier natuurlijk ook gewoon mee stoppen.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op juni 25, 2015, 15:08:45 PM
He Bart, wanneer ga je erverruimte besparen door niet hele pagina's te kwoten?
Je kan hier natuurlijk ook gewoon mee stoppen.

Ach, dat kost geen serverruimte. Maar ik zal er voor de ergernis mee stoppen. Dank voor je advies.  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HJDT

#33
Beste Bart,

Mijn laatste reactie over dit onderwerp:
- Als jij je geroepen voelt mijn site af te kraken omdat je niet tegen kritiek kan: ga gerust je gang, ik zal er geen seconde van wakker liggen.
- Er staat duidelijk in de regels dat het GEWENST is dat je je waarneming eerst invoert en daarna een determinatievraag stelt. Dat is iets anders dan dat dit VERPLICHT is. Dus nogmaals, maar waarschijnlijk tegen dovemans oren gezegd: daar kan jij je aan storen (en wellicht terecht) maar daar trekt de gemiddelde gebruiker zich niet zoveel van aan, en ook dat is terecht.
- Jouw denigrerende toon over de hosting van mijn site zegt alles over jou en niks over mij.

Verdere tekst en uitleg over hetgeen ik geschreven heb ga ik je niet geven.

Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Folkert Jan

Als jullie nu gewoon alle 2 niet met modder gaan gooien (kennis van zaken van Bart, website van Michel), maar je beperken tot datgene waar het om te doen is zou dat al een hoop schelen.

En voor Bart: PM

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013