Orchid in Spanje #3

Gestart door bartvanhoof, juni 19, 2015, 14:22:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

bartvanhoof

------------start copy----------------------------

I would like to know which species this is
It concerns this observation
http://observation.org/waarneming/view/101872205
Serapias cordigera observed at 2015-05-07 Spain - Cantabria
Photos:










remarks:
Excellent, new orchid and third type within a couple of hundred metres of each other! Photos to follow. EDIT: Added pictures, have more if needed. Each plant was maybe around 25-30 cm in height, did not really see them well from a distance with all the grass and other flowers present. EDIT2: I think it is this one. Spanish common name Serapias en corazón. Could also be S. lingua.
thanks in advance Bart van Hoof

------------end copy----------------------------

Ook hier weer dezelfde vraag, klopt mijn keuze voor de species?
Deze zijn nu hier overal in bloei, langs de snelweg zijn er zeker 100en te zien. Tussen afslag 244 en 249 op de A8 en dan de nationale weg CA135 richting Comillas ... mocht iemand in de buurt zijn.

gr,
bart.

Jan Essink

zover ik de foto goed kan zien is het geen lingua. Lingua is eenvoudig te determineren. Kijk in de lip of je "wat we noemen een koffieboon"ziet zitten. Als alle foto's de zelfde bloem zijn dan denk ik meer aan S. cordigera. Maar als je foto's maakt, maak dan 1 foto met de totale plant erop en 1 met alleen de voorkant van de bloem erop. Dat geeft een veel beter beeld dan wat je nu gedaan hebt.
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

bartvanhoof

#2
Bedankt!

Had deze foto niet op Observado geplaatst ... misschien meer wat je bedoelt.

1 bloem stond net wat appart van de drie, van de drie heb ik de de koppen ingezoemd, en het blad aan de voet (samen met de overzichtsfoto). Van de enkele heb ik voet, kop en bloem ... helaas was de overzicht foto mislukt, niet scherp! Ja, voor mij een les, neem minstens 2-3 fotos van elke ding dat je will fotograferen, zit er altijd wel een goede tussen.

gr,
b.