2 wespendieven boven mijn huis vorig jaar 2014

Gestart door ArjendeHaan, juni 18, 2015, 23:02:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjendeHaan

13 aug vlogen deze 2 wespendieven boven mijn huis. 1 was constant aan het roepen en vloog steeds achter de andere aan. Zou het mogelijk zijn dat er één jonge wespendief bij zat. Foto is niet echt duidelijk.
Met vriendelijke groet A de Haan

Guus Peterse

Ik zou eerder zeggen dat er één buizerd bij zat.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BramtK

Volgens mij staan op de foto 2 eerstejaars (1kj) Wespendieven.
Groeten,

Bram ter Keurs

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

mgieskens

Photoshop to the rescue  ;D

Wespendief-1 & Wespendief-2
De rechter heeft op het eerste gezicht wel iets weg van een Buizerd met polsvlekken, maar na het opkrikken van de belichting blijken het toch geen buizerd-polsvlekken te zijn.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

ArjendeHaan

Ok bedankt bram....betekend dat deze 2 mogelijke 1kj wespendieven diezelfde zomer uit het ei zijn gekropen? of zijn ze van de jaar daarvoor?
Met vriendelijke groet A de Haan

BramtK

Nee, die zijn echt hoogstens twee maanden voor je waarneming uit het ei gekropen. Niet ver van jouw huis hebben in 2014 dus Wespendieven gebroed. Leuk!
Groeten,

Bram ter Keurs

ArjendeHaan

ok bedankt bram  :duim: Ik had al het vermoeden dat er zowiezo 1 juveniel bij zat. Nu weet ik het zeker ;D ;D ;D ;D. Elk jaar zie ik volwassen wespendieven boven mijn monitoringsbos. Nest tot nu toe nog steeds niet gevonden.
Met vriendelijke groet A de Haan