systeemcamera kopen? (voor macro)

Gestart door David Tempelman, juni 16, 2015, 21:54:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

David Tempelman

hi fotografen
kreeg laatst advies (in fotowinkel) om voor macro een systeemcamera te kopen. er zijn al 60 mm lenzen. de camera's zijn licht en enigszins betaalbaar.
maar, maar, nu hoor ik ook dat die systeemcamera's batterijen hebben , die snel op gaan. dat is suf.. iemand advies ? toch maar beter een echte spiegelreflex kopen met mooie macrolens ? dank voor tips
met vriendelijke groet,
David

blaauw7

Dag David,

Ik maak mijn macro foto's met een Panasonic Lumix FZ-150 systeemcamera, met een kleine Raynox macrolens, m-250. Wel met een goede externe flitser. Werk prima. oplaatbare batterij gaat best lang mee hoor.

http://waarneming.nl/user/photos/19474
Groeten,
Dick Belgers

Wim Bakker

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog ze komen, die oplaatbare batterijen...   ;D
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

hiskodevries

Citeernu hoor ik ook dat die systeemcamera's batterijen hebben
volgens mij hebben de meeste oplaadbare accu`s. Dat is toch wel een verschil.
daar koop je een paar van en je kunt 24 uur lang klikken
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

bas waanders

#4
Mijn advies ? Als je toch geld gaat uitgeven ga dan voor een DSLR . Een Canon body bijv ( géén fullframe ) met een 100mm objectief kun je nu al krijgen voor rond de 1200 euro . Persoonlijk vind ik dat je veel meer keuzes hebt in objectieven en andere spullen . Ik ben zelf begonnen met een Canon 350D , toen een instapper maar ik heb daar ontzettend veel plezier aan beleefd . Daarna een 550D en een 6D , en objectieven kan ik op alle camera's gewoon gebruiken :-) Die veelzijdigheid ( landschap , portret , macro , voorheen ook astrofotografie ) is niet te toppen met een systeemcamera , hoewel die tegenwoordig ook technisch héél goed zijn . Het is wat je ermee wilt , veelzijdigheid ? Of richt je je alleen op macrofotografie ...... Batterijen zijn geen issue : ze gaan lang mee en voor 30 euro heb ik een reserve accu :-)
Wat ik nu gebruik : Canon 550D en 6D
objectieven : fisheye 8mm , macro EF 100mm f2.8 , EF24-105mm , EFS18-55mm , EF 50mm , Tamron 70-300mm , set tussenringen , LED ringlicht
En daar kan ik alle kanten mee op !


David Tempelman

 :duim: dank allemaal !
inmiddels een systeem met een macro 60mm aangeschaft.
nu nog begrijpen hoe die werkt, maar mooi is ie wel.
nogmaals met dank en bewondering voor de mooie fotos en site die gedeeld werden
met vriendelijke groet,
David

ajdees

Ha David,

Ennuuuh, welke is het geworden en is 'ie naar wens?

Groeten,
Albert
met vriendelijke groeten,
Albert Dees