Grote Tafeleend met je OV

Gestart door redmar_woudstra, oktober 23, 2005, 15:56:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

redmar_woudstra

Dag,
ik zou graag de Grote Tafeleend in Castricum willen gaan bezoeken, maar dan wel met OV. Heeft iemand suggesties (ik moet van Heerenveen naar Castricum). Is het ver lopen van het NS-station bijvoorbeeld? Rijden er regelmatig treinen tussen Alkmaar en Castricum of moet ik via Amsterdam? Is het gebied goed te bereiken?

gr. Redmar
groet,
Redmar

matthijsbroere

#1
Vanaf station Castricum bus 267 nemen richting Castricum strand. Hij stopt op de Zeeweg (waar precies weet ik niet). Exacte details op www.9292ov.nl.
Vanaf daar is het linksaf het infiltratiegebied in. Vergeet geen dagkaartje te kopen voor het duinreservaat.
Matthijs Broere

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thijs

#3
Tip: ga niet vanuit het Boetje kijken.
Beter kun je ter hoogte van de Vinkenbaan bij het water staat, zeker bij noorden wind (en die zit er wel in), dan kijk je meer de luwe hoek in, waar ze dan allemaal dobberen.
Helaas is het prachtige slikrandje ondergelopen bij het Boetje :o
Succes, mij is het niet gelukt (niemand die dag -_- )

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Guus Peterse

Ben er bijna 3 jaar geleden heen geweest, toen er ongeveer in hetzelfde gebied ook een zat. Ook met openbaar vervoer. Treinen rijden er genoeg, en het is heel goed te lopen vanaf het station. Leuke wandeling ook. Het makkelijkst vond ik om eerst zo'n beetje evenwijdig aan de duinen naar het noorden te lopen en dan waar de hoofdweg door de duinen naar zee loopt die even te volgen. Ongeveer halverwege naar links het duingebied in richting infiltratiegebied. Precieze lokatie weet ik niet maar de dutchbirdingsite (Rare bird alert) geeft wel een bruikbaar kaartje.

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

RWester

Hallo allemaal,

Da's mooi meegenomen al deze info. Wou er morgen mooi dagje uit. Ik ga maar eens kijken in Castricum en daarna of het lukt om iets mee te pikken van de Kleine Alken-invasie. Even lekker het strand op :duim:

Met groet,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Erik Kleyheeg

Ik wilde de Grote Tafeleend morgen misschien (ook met het OV) gaan opzoeken, maar heeft iemand misschien up to date info over het beest? Zit ie er nog wel? Ik heb al een paar dagen geen meldingen meer gezien van de vogel, maar ik weet niet of er wel mensen zijn wezen kijken. Met een snelle reactie zou ik bijzonder blij zijn!!

Alvast bedankt,
Erik

BWoets

Poeh lastig Erik..
Ik vermoed dat hij niet zomaar zo snel weg zal zijn, maar inderdaad niets van vernomen.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

steenl

Suc6 morgen. Beest wordt af en toe gezien. Hij zit vast ergens in de buurt!
Misschien ga ik zaterdag wel een poging wagen.

Mvg,
Lennaert

RWester

Hallo Erik,

Het is verstandig om een goede topo-kaart te kopen van het gebied als je er nooit eerder bent geweest, met duidelijk de paden er op. Ben er ook geweest (en helaas ook gemist), maar de padennamen en bewijgwijzering is belabberd en heb zelf 2 uur rondgelopen voor ik bij de plas kwam. Zo opvallend is de plas niet.

Het is trouwens goed te wandelen vanaf het station, mooie wandeling en misschien nog wel sneller als eerst met de bus naar de Zeeweg,

Het beest wordt af en toe dus gemeld, maar ik heb ook alle andere plassen afgezocht, waar het beest dus uithangt. Kijk ook even bij de Karpervijver bij Bakkum. De Witoogeend pendelt ook tussen het Hoefijzermeer en dit plasje, misschien dat de GT ook (mee)pendelt.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester