Hoofdmenu

Onbekende meeuw

Gestart door Certhia, augustus 05, 2007, 11:37:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Gisteren (4 augustus 2007), rond 13:00 uur, fotografeerde ik deze meeuw nabij Heteren, Gelderland. Aangezien ik geen kijker bij me had en ik toevallig mijn camera in de hand had heb ik nog wel deze drie (niet zo denderende) foto's weten te maken. Het gaat om een forse meeuw (wat tevens de reden voor de foto's was) en ik ben dan ook erg nieuwsgierig wat mensen van deze vogel denken (als men er al wat mee kan). Ik weet echter dat er een hoop Laridofielen zijn die dit mogelijk als een uitdaging zien.
Het gaat om drie foto's die ik in drie berichtjes ga posten.


Dus wie  een idee heeft mag t zeggen.

Groet

Marc van der Aa



Certhia

De foto's zijn gecropt en iets opgelicht via levels in Adobe maar de originele foto's zijn bij mij op te vragen op certhia@yahoo.com voor wie geinteresseerd is.

foto 2 volgt:

Certhia

En de laatste en tevens minst scherpe :(


frankmeer

Via de snavel kom ik uit op Kleine mantelmeeuw.
Frank van der Meer

theomuusse

CiteerVia de snavel kom ik uit op Kleine mantelmeeuw.
??????????????

Theo

Jos Welbedacht

Ik ga voor een eerste zomer Zilvermeeuw, voornamelijk door de lichte binnenste handpennen. Ik heb Gulls er even bij gehaald, en kwam tot de conclusie dat de handpen rui nu ook ongeveer bij P7-9 moet zijn, net zoals op de foto's.
Het feit dat de vogel handpennen aan het ruien is wijst erop dat deze vogel geen juveniel is. Daar is hij trouwens ook te licht voor van de onderkant.
Snavel lijkt mij, voor zover dat te zien is, meer bij een Zilvermeeuw passen dan bij een Kleine Mantel.

Pak ik het zo goed aan?
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space