Marterachtige op cameraval

Gestart door wouterbosgra, juni 14, 2015, 09:33:22 AM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,


Graag wederom jullie hulp gevraagd. Ik dacht zelf aan boommarter, maar kan steenmarter zo niet uitsluiten. Wat denken jullie?
https://www.youtube.com/watch?v=dXJVyOpOnvs&t=1m2s

Rob Koelman

Ik zou de 'hertjes' er even uitknippen. Leuke opnamen, maar hebben weinig met de vraag te maken...

Als je een paaltje met lokstoffen gebruikt is de kans dat een soort langer en beter herkenbaar op de camera komt een stuk groter. Nu zie je een 'interessant dier' alleen even heel kort voorbij komen, en dan nog van achteren ook...

Ik denk overigens dat iemand die echt goed in de marters zit - ikzelf niet dus - hier wel een naam op kan plakken.
Met vriendelijke groet, Rob

Vincent de Lenne

Hallo,
Hoewel niet alle kenmerken goed te zien zijn, neig ik sterk naar boommarter, chocoladebruine kleur in combinatie met de grote oren.
Groeten,
Vincent de Lenne
met vriendelijke groet,
Vincent de Lenne

Lowieke


Bunzing? O.A. vanwege de lichte oorrranden en de bruin-zwarte vacht.
Jeroen.

Rob Koelman

Met zo'n pluimstaart is bunzing gelijk 100% uit te sluiten...
Met vriendelijke groet, Rob

Lowieke

Hmmm.. ja. En de oren wellicht ook te groot voor bunzing.
Jeroen.

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

maurice.lahaye

Gevoel zegt boommarter, maar steenmarter inderdaad niet uit te sluiten  :-\ .
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

laatvlieger

Citaat van: OlivierO op juni 14, 2015, 20:57:57 PM
Wat mij betreft wordt het deze.
Waarop baseer jij dit dan?

Ik vind het namelijk een Boommarter. Overdag actief, zeer grote pluimstaart, en grote driehoekige lichte oren...
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

OlivierO

Citaat van: laatvlieger op juni 15, 2015, 17:22:48 PM
Waarop baseer jij dit dan?

Ik baseer me op het feit dat ik vind dat er nogal weinig overtuigend is dat één van beide uitsluit of net naar voren brengt.

Citaat van: laatvlieger op juni 15, 2015, 17:22:48 PM
Ik vind het namelijk een Boommarter. Overdag actief, zeer grote pluimstaart, en grote driehoekige lichte oren...

Je mag mij gerust aanduiden waar je die grote oren ziet, want met dit filmpje kom ik niet verder. En als je op dit beeld de variatie in pluimstaart als sluitend kan zien, dan zie je meer dan ik!  :blink:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

laatvlieger

Citaat van: OlivierO op juni 15, 2015, 20:20:47 PM
Citaat van: laatvlieger op juni 15, 2015, 17:22:48 PM
Waarop baseer jij dit dan?

Ik baseer me op het feit dat ik vind dat er nogal weinig overtuigend is dat één van beide uitsluit of net naar voren brengt.

Citaat van: laatvlieger op juni 15, 2015, 17:22:48 PM
Ik vind het namelijk een Boommarter. Overdag actief, zeer grote pluimstaart, en grote driehoekige lichte oren...

Je mag mij gerust aanduiden waar je die grote oren ziet, want met dit filmpje kom ik niet verder. En als je op dit beeld de variatie in pluimstaart als sluitend kan zien, dan zie je meer dan ik!  :blink:
Ah, ik had jouw reactie verkeerd gelezen. Dacht dat je met zekerheid wist dat het een steenmarter was.

Hoe dan ook denk ik wel dat het een boommarter is, maar helemaal hard maken durf ik dat ook weer niet
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

OlivierO

 :duim:

Ja, ik dus ook niet, maar ik laat mij graag overtuigen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

wouterbosgra

Dank zover, ik heb mijn vraag doorgestuurd naar de marterkenners, laat wel weten wat eruit komt :)