Hoofdmenu

Bergeend met ring

Gestart door Bas de Maat, juni 12, 2015, 14:57:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bas de Maat

Het betreft deze waarneming

http://waarneming.nl/waarneming/view/103246848

Bergeend - Tadorna tadorna gezien op 2015-06-11 Verdronken Land van Saeftinghe - plateau Gasdam
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Jeroen Nagtegaal

H126274 is het hele ringnummer. Een vogel die geringd is in België.
Je kan deze melden via www.griel.nl. De ringcentrale is dan Brussels België (BLB).

Mocht het niet lukken, laat gerust horen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bas de Maat

Oké bedankt, ik zal kijken of dat lukt. Kan iemand wellicht die belgen uitleggen dat het handiger is om de ring gewoon rechtop om te doen ipv ondersteboven.
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

OlivierO

Citaat van: Bas de Maat op juni 12, 2015, 19:40:26 PM
Oké bedankt, ik zal kijken of dat lukt. Kan iemand wellicht die belgen uitleggen dat het handiger is om de ring gewoon rechtop om te doen ipv ondersteboven.

Wij doen dat om die domme Nederlanders te pesten. O0  ;) :angel:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jeroen Nagtegaal

Ik ring soms ook op de op de kop bij Kokmeeuwen. Dat doen we vooral als we twee gelijkende series hebben, maar soms ook om andere redenen. Het kan dus ook een bewuste keuze zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bas de Maat

oke oke rustig maar... volgens mij is het gelukt om de ring via griel te melden...
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Bas de Maat

Hoe weet je of het doorgeven van zo'n ring gelukt is of niet?
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Jeroen Nagtegaal

Als het goed is ontvang je na 1 of 2 dagen een mailtje. Er is was vertraging bij het verzenden van de mails door server-instellingen waar het Vogeltrekstation niets aan kan aanpassen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Citaat van: Bas de Maat op juni 12, 2015, 19:40:26 PM
Oké bedankt, ik zal kijken of dat lukt. Kan iemand wellicht die belgen uitleggen dat het handiger is om de ring gewoon rechtop om te doen ipv ondersteboven.

Als ringer kijk je niet altijd precies of de ring ondersteboven wordt aangelegd. Met de tegenwoordige fototechniek maakt dat ook niet meer uit. Eenvoudig de foto omdraaien en je leest het nummer af. Toch?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Cygnus

Citaat van: Oenanthe op juni 14, 2015, 21:09:12 PM
Citaat van: Bas de Maat op juni 12, 2015, 19:40:26 PM
Oké bedankt, ik zal kijken of dat lukt. Kan iemand wellicht die belgen uitleggen dat het handiger is om de ring gewoon rechtop om te doen ipv ondersteboven.

Als ringer kijk je niet altijd precies of de ring ondersteboven wordt aangelegd. Met de tegenwoordige fototechniek maakt dat ook niet meer uit. Eenvoudig de foto omdraaien en je leest het nummer af. Toch?

Verreweg de meeste ringen die worden afgelezen, worden m.i. afgelezen door een telescoop en niet vanaf een foto. Dan is het lastig als de ring ondersteboven zit, het vergroot de kans op fouten. Zeker bij de grotere ringmaten zou een ringer toch moeten streven naar het niet ondersteboven aanleggen van een ring.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Bas de Maat

Inderdaad zojuist een bericht ontvangen.

"De gegevens van deze ring zijn helaas nog niet aanwezig in het systeem en worden nagevraagd bij de ringeigenaar. "
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat