Waanzinnige waarneming Groenlandse Walvis

Gestart door ArjenDrost †, juni 10, 2015, 14:51:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Ik heb ooit eens 5 Groenlandse Walvissen gezien op Spitsbergen, maar deze waarneming slaat echt alles! De Noord Atlantische populatie Groenlandse Walvis is zo klein dat er eigenlijk geen fatsoenlijke populatieschatting van te maken is, maar er wordt gezegd dat hij uit enkele 10-tallen tot mogelijk een paar honderd bestaat. Dan ineens 85 tot 96 dieren bij elkaar zien is echt super spectaculair...

woen

Groeten,

Jeroen

ArjenDrost †

#2
Citaat van: woen op juni 10, 2015, 17:27:01 PM
Foto's?
Ik zelf helaas niet, ik zat gewoon in Nederland (hoop dat ze wat in die buurt rond blijven hangen, ga over een maand voor 1.5 maand die kant op...).


Maar volgens mij zijn de foto's bovenaan het blog van deze waarneming. Verder heb ik nog niks gezien.


Hier nog eentje (en dezelfde 2): http://nieuws.vtm.be/buitenland/145044-belgische-expeditie-spot-bedreigde-walvis

Rob Koelman

#3
Hmm, zonder foto's is dit niet meer dan een 'vage claim'!  B)

En nee, ik ben niet jaloers...  :angel:
Met vriendelijke groet, Rob

Certhia

Citaat van: ArjenDrost op juni 10, 2015, 14:51:40 PM
Ik heb ooit eens 5 Groenlandse Walvissen gezien op Spitsbergen, maar deze waarneming slaat echt alles! De Noord Atlantische populatie Groenlandse Walvis is zo klein dat er eigenlijk geen fatsoenlijke populatieschatting van te maken is, maar er wordt gezegd dat hij uit enkele 10-tallen tot mogelijk een paar honderd bestaat. Dan ineens 85 tot 96 dieren bij elkaar zien is echt super spectaculair...

Leuk hoor.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

egilio

Bizar! Nu is er iig wel een iets hogere minimum count.
Wat is overigens de kans dat deze dieren verdwaald zijn uit de populatie uit de Noord Pacific? Net als die grijze walvis uit de Middelandse zee een paar jaar geleden.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

ArjenDrost †

Citaat van: egilio op juni 17, 2015, 19:15:38 PM
Bizar! Nu is er iig wel een iets hogere minimum count.
Wat is overigens de kans dat deze dieren verdwaald zijn uit de populatie uit de Noord Pacific? Net als die grijze walvis uit de Middelandse zee een paar jaar geleden.
Sja, geen idee. Wel een gedachte die ook al eens bij mij naar boven gekomen was... Met het mindere zeeijs aan die kant is dat natuurlijk wel een optie.